Sanremo 2024, radyo ve platformlar kararı bozdu: Mahmood kazandı

Şubat 13, 2024 by Yorum yapılmamış

Radyo ve platformlar kategorisinde Sanremo 2024’te yarışan şarkıcılar arasında Mahmood birinci oldu. Angelina Mango’nun festivalin galibi olarak taçlandırılmasından üç gün sonra, radyo rotasyonunun sıralaması ve festivali takip eden günlerin yayın platformu, Sanremo podyumunu alt üst eden bir karara varıyor. Aslında üç gün boyunca Angelina Mango hiçbir zaman Earone Sanremo Airplay ve Spotify’ın ilk on sıralamasında zirvede yer almadı; bu sıralamalar Mahmood ve onun yerine taçlandırıldı.Altın takım elbise‘. Özellikle o anın hareketsiz görüntüsünde Earone Mahmood sıralamada birinci olurken, onu ‘Saygılarımızla’ şarkısıyla Annalisa takip ederken, ‘La Noia’ şarkısıyla Angelina Mango üçüncü sırada yer alıyor. Dördüncü sırada The Kolors’un ‘A boy, a girl’ şarkısı yer alırken, beşinci sırada ise ‘I p’ me, tu p’ te’ şarkısıyla Geolier yer aldı.

Ancak Sardunyalı-Mısırlı şarkıcının yükselişi durdurulamaz görünüyor: bugün Spotify’ın Top 50 İtalya listesinde ilk sırada yer alıyor ve tüm platformlarda 15 milyon küresel dinlemeyle ‘Altın Eşofman’ aynı zamanda ulusal sınırları da aştı ve şu anda Top 50 Global sıralamasında 27. sırada yer alıyor.. Bu saatlerde Mahmood Spotify yayın listelerinde de Geolier’i geride bıraktıNapoliten rapçinin tam tersine hüküm sürdüğü ve şu anda ikinci sırada olduğu yer. Annalisa da üçüncü sıraya yükselirken Angelina Mango da dördüncü sıraya geriledi ve Angelina Mango son günlerde hiçbir zaman zirveye ulaşamadı.. Ve birkaç saat kala Sanremo da küresel düzeye uçuyor. Aslında, geçtiğimiz haftanın dünyada ilk kez yayınlanan En İyi İlk Çıkış Şarkıları sıralamasına baktığınızda çok ilginç bir gerçek ortaya çıkıyor: Aslında on şarkıdan yedisi Sanremo’dan geliyor. İşte ilk on: ‘Talking’ ile Kanye West ve Ti Dolla Sign, Mahmood, Geolier, ‘Forever’ ile Noah Kahan, Annalisa, Angelina Mango, Irama, Ghali, ‘Seni benim yap’ ile Madinon Beer ve Gazzelle.

“Dünya çapındaki ilk çıkış çok ilginç, bu etkinliği çevreleyen rakamların çok önemli bir işareti – Fimi CEO’su Enzo Mazza, Adnkronos’a doğruladı – Doğal olarak bu, bu sanatçıların dünyada dinlendiği anlamına gelmiyor, sadece bir kısmı, ama Bu, o hafta İtalya’da o kadar yüksek reytinglerin olduğu anlamına geliyor ki bu onları bu pozisyonlara getirdi. Elbette, Amerika’da bir çocuk Top Debut’u izlemeye gittiğinde, onların kim olduğunu duymaya ve onları dinlemeye teşvik ediliyor”. Beşinci Amadeus festivali rekor büyüme sonuçlarına imza atıyor. “Rakamlar diğer yıllara kıyasla dikkate değer bir artışa işaret ediyor – diye açıklıyor Mazza – Özellikle, 2020’ye kıyasla %500’ün üzerinde önemli bir büyüme yaşandı ve yalnızca Fimi sıralamasında 2023’e kıyasla %33’lük bir artış oldu”.

Büyüme etkisi sadece Spotify’da değil tüm platformlarda: “Amazon büyüdü, Youtube bu yıl listelerin bir parçası, o zaman sanatçılar değişebilir ama genel olarak pazar tüm platformları harekete geçiriyor”, diye altını çiziyor Fimi CEO’su. “Festivalin ilk günlerinde Spotify çalma listesi dünya çapında en çok dinlenen şarkı oldu ve listede yer alan tüm sanatçıların ilgisini çekti. Hatta 30 sanatçıdan 29’u ilk 30’daydı. Hiç böyle olmamıştı.” Festivalde yer alan ve altını çizmek gerekirse Amadeus ile başarıyı yakalayan sanatçılar. Mazza şöyle diyor: “Plak şirketleri ve sanat yönetmeni tarafından iki cephede çalışmalar yapılıyor; Amadeus o anın önde gelen sanatçılarını seçiyor, ama bir de bu sanatçıların oraya gitmesi gerçeği var, hadi bakalım. Yılın en çok satan sanatçısı olan ve gitmeyi kabul eden Geolier. En çok satan sanatçının festivale katılması hiç olmamıştı, genellikle yenilgiden korkuyorlar. Her iki cephede de önemli çalışmalar vardı”.

(Ilaria Floris tarafından)

Yorum Yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir