Arizona, ünlü bir boğazdan daha fazlasıdır: Her şeyden önce, içinden dümdüz yolların geçtiği uçsuz bucaksız çöl manzaralarına sahip geniş kuzey, neredeyse hiç keşfedilmez – ve zorlu Vahşi Batı cazibesiyle, ABD'deki birkaç bölge kadar harika bir Amerikan'dır.
Prescott'taki otel lobisinde “Ateşli Silahlara İzin Verilmez” tabelası var. Ziyaretçi haklı olarak caddenin dışında ateşli silahlara izin verildiği sonucuna varabilir. Arizona en liberal silah kanunlarına sahip ve burada Prescott'a Batı geçmişi de ekleniyor.
Şehrin turistik kalbi, Vahşi Batı'nın büyük döneminin kutlandığı “Whisky Row”. Salonlarda garsonlar tabanca kemeri takıyor, kadın garsonlar ise sanki meyhanelerden bile daha şüpheli, yani şüpheli işyerlerinde kullanılmış gibi görünen kıyafetler giyiyor. Erkeklere “Hey Kovboy”, muhabirin durumunda ise “Hey, yalnız Kovboy” diye hitap edilir.
Mağazalarda her türden tabanca var, yani gerçek mermiler olmadan “Jesse James”, “Doc Holliday”, “Billy the Kid” veya kısaca “Outlaw” modelleri arasından seçim yapabilirsiniz. Kadınlar için ise “Cowgirl” pembe kulplu olarak sunuluyor. Bang. Bang. En azından Doc Holliday'in Prescott'ta olduğu doğrulandı, diş hekimi ve ünlü kumarbaz 1879'da Wyatt Earp'le birlikte şehre geldi ve çoğunlukla kumar oynamak için salonlarda olmak üzere birkaç ay kaldı.
Sonsuz genişlik, birçok tarih
Arizona'daki gezginlerin çoğu, parlak kırmızı kaya oluşumlarının cenneti olan Büyük Kanyon veya Sedona'ya ilgi duyuyor. Ama orada görülecek daha çok şey var. Her şeyden önce genişlik. Doğrudan sinemadan çıkmış gibi görünen düz sokakları olan sonsuz manzara manzaraları. Tıpkı sinemada olduğu gibi insanın kendini kaybedebileceği kendine has cazibesi olan çorak çöller.
Her bakış bir film. Geçmişi yabancı toprakların ortasında ileri karakol olarak görülebilecek hoş şehirler. Taşlaşmış Orman Ulusal Parkı gibi çılgın şekil ve renklere sahip, farklı karakterde tuhaf doğal oluşumlar. Arizona geniş, açık ve oldukça Amerikalıdır; çoğu zaman kıyılardakinden çok daha etkileyicidir. Yol filmi tadında bir yolculuk. Uzak, çok yakın.
Prescott eyaletin kuzeyini gezmek için iyi bir başlangıç noktasıdır. Yazın çok sıcak olabiliyor ama Prescott 1600 metrede, bu da yardımcı oluyor. Geniş çam ormanları sizi yürüyüşe davet ediyor, patikalarda çok az yürüyüşçü var, yalnızca ara sıra dağ bisikletçisi var. Arada iki rezervuar var. Sabahın erken saatlerinde, balıkçılar gökkuşağı alabalığı umuduyla Goldwater Gölü'nde oturuyor, bazıları hava daha serin olduğu için Phoenix'ten buraya geliyor.
Sazlıklarda tuhaf bir ses var. Bagajdan eşyalarını çıkaran bir balıkçı, derin uğultuyu açıklıyor. “Onlar kurbağa” diyor, kurbağa. Sanki yarın yokmuş gibi gölün karşı kıyısına gıcırdayarak geçiyorlar.
Prescott ormanları ve gölleri bir süreliğine geride kaldı. Sedona'ya giden yol, 89A Devlet Yolu boyunca kırmızı dağlara doğru kıvrılıyor. Görünüşe göre bugün büyük bir gün. Gösterişli Corvette spor arabalarındaki düzinelerce adam gürültülü bir şekilde yanından geçiyor. Birkaç dakika sonra hepsi otoparkta duruyor, soğumak için davlumbazları katlanmış durumdalar. Fanletinle alışveriş konuşuyorsun. Radyoda Eagles'ın “Take It Easy”si çalıyor, rahat huzurun marşı, Arizona için önemli bir şarkı. Boşver. Ama devam et, devam et.
Genelev Belçikalı kadını en zengin kadın yaptı
Kısa sürede Jerome'a ulaşılır; kasaba, en azından yarı hayalet bir kasaba olan Kleopatra Tepesi'nin dik yamacında yer alır. 19. yüzyılın sonunda zengin maden yatakları keşfedildi ve bakır, altın ve gümüş madenleri hızla ortaya çıktı. 1920'lerde zirve noktasında Jerome'da neredeyse 15.000 kişi yaşıyordu; Birkaç yıl önce sayıldığında 464 kişi vardı.
Bir plakette iki düzine barda içki, kumar ve kavgaların günün her saatinde gerçekleştiği “milyar dolarlık bakır merkezi ve Batı'nın en çılgın, en kötü maden kasabalarından biri” övgüyle anılıyor. Bugün şehri merdivenlerden ve dik patikalardan rahatça keşfedebilirsiniz.
Eski “Sullivan Oteli”, 1905 yılına kadar Belçikalı bir iş kadınının genelevi olan “Jennie'nin Yeri” idi. Jennie Bauders, Jerome'da geçirdiği on yıl içinde, 1905'te öldürülmeden önce Arizona'nın en zengin kadını oldu. Para bakırla birlikte geldiği gibi, 1950'lerde madenlerin kapanmasıyla ortadan kayboldu.
Hiçliğin ortasında devasa bir krater
Ancak Arizona'da sadece kayalar, dağlar, yollar ve beyaz bulutlu devasa gökyüzü yok, aynı zamanda devasa bir delik de var. Yol, 40. Otoyol'dan hiçbir yere çıkmıyor; bu da, 50.000 yıl önce asfaltsız ve müze dükkanı olmayan, otlakların ve ağır ağır ilerleyen yünlü mamutların olduğu buranın nasıl bir yer olabileceğine dair iyi bir izlenim veriyor.
50.000 yıl önce aynı yerde gülecek bir şey yoktu çünkü 45 metre çapındaki bir demir parçası inanılmaz bir hızla uzaydan aşağıya doğru uçtu. Çarptığında 175 milyon tonluk kayanın fırlatıldığı devasa bir basınç dalgası oluştu. yukarı.
Bugün Barringer Krateri'ne yaklaşan herkes ilk önce küçük bir tepe görecek. Ancak kapıdan ve girişten girildiğinde muazzam ve son derece etkileyici bir görünüm açılıyor.
Ovanın ortasında 170 metre derinliğinde, 1200 metre genişliğinde, neredeyse mükemmel bir daire olan ve dibine kadar uzanan oyuklarla dolu bir çukur yer alıyor. Ziyaretçiler kenarda küçük, neredeyse karıncalar kadar küçük duruyorlar ve hafif taşların garip görünen dünyasına bakıyorlar, bu nasıl olabilir, ne oldu?
Dan kenarda oturuyor ve kimsenin bilinmeyene bir öncü gibi gitmediğinden emin oluyor. Yavaşça kollarını kaldırıyor ve insanların uzun süre kraterin volkanlarla bir ilgisi olduğunu düşündüklerini söylüyor. Ordu haritacıları deliği 1871'de keşfettiler, ancak 1960'lara kadar bir meteor çarpması kanıtlanamadı.
Atom bombası testlerindeki benzer yapıya sahip kraterler yolu göstermişti. Daha sonra, kraterin aşağısında, Apollo 11 astronotları ayda tam teçhizat yürüme, gerçek dışı bir ortamda süzülme ve zıplama alıştırmaları yaptı. Geriye birkaç gök taşı parçası kaldı, bunlar camın arkasında kalın aptal altını gibi parıldıyor.
Winslow, özel bir köşeye sahip bir durgun sudur
Doğuya giden yol Winslow'dan geçiyor. “Take It Easy”yi yeniden dinlemenin tam zamanı. Eagles'tan iki arkadaş Glenn Fry ve Jackson Browne şarkıyı 1971'de yazdılar. İkinci mısra ünlü “Peki, ben Winslow, Arizona'da bir köşede duruyorum” sözüyle başlıyor.
Şarkıcı, toplam yedi karısını düşünüyor. Dördü ona “sahip olmak” istiyor, ikisi onu “taşlıyor”, biri onun sadece bir arkadaş olduğunu söylüyor. Şimdi kırmızı Ford kamyonetindeki bir kadın onu izlemek için yavaşlarken, Winslow'da bir köşede bekliyor. Aslında Winslow'da görülecek çok az şey var; burası, gereğinden fazla huzur ve sessizliğe sahip bir kasaba olmaya devam ediyor. Keşke köşe ve dolayısıyla “Köşe Parkında Durmak” olmasaydı.
Köşede kendinizi şarkıya kaptırabileceğiniz için, şarkıdaki gibi kırmızı bir kamyonet orada duruyor, sahne devasa duvara yansıyor. İki heykel müzisyenler Glenn Frey ve Jackson Browne'u temsil ediyor. Ancak Winslow, Arizona'yı sahneye dönüştüren ve oyun sergileyen asıl aktörler yoldan geçenlerdir.
Ziyaretçiler sürekli geliyor, manzaraya hayran kalıyor ve heykellerin önünde selfie çekerek oyuna katılıyor. Çoğu zaman insanların kilosu gibi yaş ortalaması da oldukça yüksektir. Heykellerin başında duruyorlar ve “Sakin Olun” ile hayatın farklı olduğu, daha kolay hissettirdiği ve her halükarda kabul edilmesinin daha kolay olduğu geçmiş zamanların anısının tadını çıkarıyorlar.
Bazı yaşlıların yanlarında çocukları, muhtemelen torunları var. Gençler biraz şaşkın, bu genel ruh halinden ama aynı zamanda buradan da kaynaklanıyor olabilir. Winslow, ciddi misin? Bir büyükbaba torununu ikisi ve Glenn Frey ile birlikte fotoğraf çekmeye zorlamaya çalışır. Genç acı çekiyor gibi görünüyor, büyükanne fotoğraf çekmekle meşgul.
Muhteşem doğanın ortasında kayboldum
Ve Winslow'un arkasında, Taşlaşmış Orman Ulusal Parkı'ndan geçen araba yolculuğu, başka bir sinematik an, 45 kilometrelik muhteşem manzara. Sanki devler devasa taş oluşumlarını kırmızı ve sarı boyayla boyamış gibi boyalı çölle başlıyor. Renk katmanları Nevada'daki Ölüm Vadisi'ndeki efsanevi Zabriskie Noktası kadar etkileyici, ancak onun kadar kalabalık değil.
Blue Mesa'nın kil katmanları beyaz ve mavi-gri arasında değişiyor ve “kristal ormanda” etrafta başka renklerde taşlaşmış ağaç parçaları var. Çok uzak bir geçmişi anlatıyorlar. Tamamen yalnızlık, Arizona'nın bilinmeyen kısımlarının bir parçasıdır: muhteşem doğanın ortasında kendi iradesiyle kayıp. Her zaman kendini arıyorsun.
Dönüş yolu eski Route 66'dan geçiyor. Fazla bir şey kalmadı ama Seligman ile Kingman arasında yeterince mesafe var, yol yine hiçbir yere varmadan dümdüz gidiyor.
Pasifik Demiryolu paralel olarak ilerliyor ve bazen dört kilometre uzunluğundaki yük trenleri ülkeyi kesiyor. Route 66'da hız sınırı 65 mildir. Hız göstergesinde 66'yı akıllıca kullanan herkes kendini şanslı hissedebilir – “Rota 66'da Harekete Geçin”.
İpuçları ve bilgiler:
Varış: Frankfurt/Main'den Phoenix/Arizona'ya, örneğin Lufthansa ve United veya Condor ve Alaska Havayolları ile bağlantıları aktarın. Phoenix'ten Prescott'a yolculuk yaklaşık iki saat sürüyor. İsterseniz yolculuğunuzun yaklaşık yedi saat sürdüğü Los Angeles'a da uçabilirsiniz.
Konaklama: Prescott'taki “Grand Highland Hotel” 1903 yılında inşa edilmiş ve 2012 yılında çıkan bir yangının ardından yenilenerek modernize edilmiştir; Otelin cazibesini veren tarihi tarz hala korunuyor, çift kişilik odalar 188 avroya eşdeğer, grandhighlandhotel.com. Route 66 üzerinde hâlâ 1960'lardan kalma birçok klasik motel var. Kuzeybatıdaki Holbrook'taki “Brad's Desert Inn”, Taşlaşmış Orman Ulusal Parkı'ndan önce iyi bir durak, çift kişilik odalar 67 avroya eşdeğer, bradsdesertinnaz.com.
Daha fazla bilgi: Visitarizona.com, Tourism.az.gov
Geziye katılım Arizona Turizm Ofisi tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.
Prescott'taki otel lobisinde “Ateşli Silahlara İzin Verilmez” tabelası var. Ziyaretçi haklı olarak caddenin dışında ateşli silahlara izin verildiği sonucuna varabilir. Arizona en liberal silah kanunlarına sahip ve burada Prescott'a Batı geçmişi de ekleniyor.
Şehrin turistik kalbi, Vahşi Batı'nın büyük döneminin kutlandığı “Whisky Row”. Salonlarda garsonlar tabanca kemeri takıyor, kadın garsonlar ise sanki meyhanelerden bile daha şüpheli, yani şüpheli işyerlerinde kullanılmış gibi görünen kıyafetler giyiyor. Erkeklere “Hey Kovboy”, muhabirin durumunda ise “Hey, yalnız Kovboy” diye hitap edilir.
Mağazalarda her türden tabanca var, yani gerçek mermiler olmadan “Jesse James”, “Doc Holliday”, “Billy the Kid” veya kısaca “Outlaw” modelleri arasından seçim yapabilirsiniz. Kadınlar için ise “Cowgirl” pembe kulplu olarak sunuluyor. Bang. Bang. En azından Doc Holliday'in Prescott'ta olduğu doğrulandı, diş hekimi ve ünlü kumarbaz 1879'da Wyatt Earp'le birlikte şehre geldi ve çoğunlukla kumar oynamak için salonlarda olmak üzere birkaç ay kaldı.
Sonsuz genişlik, birçok tarih
Arizona'daki gezginlerin çoğu, parlak kırmızı kaya oluşumlarının cenneti olan Büyük Kanyon veya Sedona'ya ilgi duyuyor. Ama orada görülecek daha çok şey var. Her şeyden önce genişlik. Doğrudan sinemadan çıkmış gibi görünen düz sokakları olan sonsuz manzara manzaraları. Tıpkı sinemada olduğu gibi insanın kendini kaybedebileceği kendine has cazibesi olan çorak çöller.
Her bakış bir film. Geçmişi yabancı toprakların ortasında ileri karakol olarak görülebilecek hoş şehirler. Taşlaşmış Orman Ulusal Parkı gibi çılgın şekil ve renklere sahip, farklı karakterde tuhaf doğal oluşumlar. Arizona geniş, açık ve oldukça Amerikalıdır; çoğu zaman kıyılardakinden çok daha etkileyicidir. Yol filmi tadında bir yolculuk. Uzak, çok yakın.
Prescott eyaletin kuzeyini gezmek için iyi bir başlangıç noktasıdır. Yazın çok sıcak olabiliyor ama Prescott 1600 metrede, bu da yardımcı oluyor. Geniş çam ormanları sizi yürüyüşe davet ediyor, patikalarda çok az yürüyüşçü var, yalnızca ara sıra dağ bisikletçisi var. Arada iki rezervuar var. Sabahın erken saatlerinde, balıkçılar gökkuşağı alabalığı umuduyla Goldwater Gölü'nde oturuyor, bazıları hava daha serin olduğu için Phoenix'ten buraya geliyor.
Sazlıklarda tuhaf bir ses var. Bagajdan eşyalarını çıkaran bir balıkçı, derin uğultuyu açıklıyor. “Onlar kurbağa” diyor, kurbağa. Sanki yarın yokmuş gibi gölün karşı kıyısına gıcırdayarak geçiyorlar.
Prescott ormanları ve gölleri bir süreliğine geride kaldı. Sedona'ya giden yol, 89A Devlet Yolu boyunca kırmızı dağlara doğru kıvrılıyor. Görünüşe göre bugün büyük bir gün. Gösterişli Corvette spor arabalarındaki düzinelerce adam gürültülü bir şekilde yanından geçiyor. Birkaç dakika sonra hepsi otoparkta duruyor, soğumak için davlumbazları katlanmış durumdalar. Fanletinle alışveriş konuşuyorsun. Radyoda Eagles'ın “Take It Easy”si çalıyor, rahat huzurun marşı, Arizona için önemli bir şarkı. Boşver. Ama devam et, devam et.
Genelev Belçikalı kadını en zengin kadın yaptı
Kısa sürede Jerome'a ulaşılır; kasaba, en azından yarı hayalet bir kasaba olan Kleopatra Tepesi'nin dik yamacında yer alır. 19. yüzyılın sonunda zengin maden yatakları keşfedildi ve bakır, altın ve gümüş madenleri hızla ortaya çıktı. 1920'lerde zirve noktasında Jerome'da neredeyse 15.000 kişi yaşıyordu; Birkaç yıl önce sayıldığında 464 kişi vardı.
Bir plakette iki düzine barda içki, kumar ve kavgaların günün her saatinde gerçekleştiği “milyar dolarlık bakır merkezi ve Batı'nın en çılgın, en kötü maden kasabalarından biri” övgüyle anılıyor. Bugün şehri merdivenlerden ve dik patikalardan rahatça keşfedebilirsiniz.
Eski “Sullivan Oteli”, 1905 yılına kadar Belçikalı bir iş kadınının genelevi olan “Jennie'nin Yeri” idi. Jennie Bauders, Jerome'da geçirdiği on yıl içinde, 1905'te öldürülmeden önce Arizona'nın en zengin kadını oldu. Para bakırla birlikte geldiği gibi, 1950'lerde madenlerin kapanmasıyla ortadan kayboldu.
Hiçliğin ortasında devasa bir krater
Ancak Arizona'da sadece kayalar, dağlar, yollar ve beyaz bulutlu devasa gökyüzü yok, aynı zamanda devasa bir delik de var. Yol, 40. Otoyol'dan hiçbir yere çıkmıyor; bu da, 50.000 yıl önce asfaltsız ve müze dükkanı olmayan, otlakların ve ağır ağır ilerleyen yünlü mamutların olduğu buranın nasıl bir yer olabileceğine dair iyi bir izlenim veriyor.
50.000 yıl önce aynı yerde gülecek bir şey yoktu çünkü 45 metre çapındaki bir demir parçası inanılmaz bir hızla uzaydan aşağıya doğru uçtu. Çarptığında 175 milyon tonluk kayanın fırlatıldığı devasa bir basınç dalgası oluştu. yukarı.
Bugün Barringer Krateri'ne yaklaşan herkes ilk önce küçük bir tepe görecek. Ancak kapıdan ve girişten girildiğinde muazzam ve son derece etkileyici bir görünüm açılıyor.
Ovanın ortasında 170 metre derinliğinde, 1200 metre genişliğinde, neredeyse mükemmel bir daire olan ve dibine kadar uzanan oyuklarla dolu bir çukur yer alıyor. Ziyaretçiler kenarda küçük, neredeyse karıncalar kadar küçük duruyorlar ve hafif taşların garip görünen dünyasına bakıyorlar, bu nasıl olabilir, ne oldu?
Dan kenarda oturuyor ve kimsenin bilinmeyene bir öncü gibi gitmediğinden emin oluyor. Yavaşça kollarını kaldırıyor ve insanların uzun süre kraterin volkanlarla bir ilgisi olduğunu düşündüklerini söylüyor. Ordu haritacıları deliği 1871'de keşfettiler, ancak 1960'lara kadar bir meteor çarpması kanıtlanamadı.
Atom bombası testlerindeki benzer yapıya sahip kraterler yolu göstermişti. Daha sonra, kraterin aşağısında, Apollo 11 astronotları ayda tam teçhizat yürüme, gerçek dışı bir ortamda süzülme ve zıplama alıştırmaları yaptı. Geriye birkaç gök taşı parçası kaldı, bunlar camın arkasında kalın aptal altını gibi parıldıyor.
Winslow, özel bir köşeye sahip bir durgun sudur
Doğuya giden yol Winslow'dan geçiyor. “Take It Easy”yi yeniden dinlemenin tam zamanı. Eagles'tan iki arkadaş Glenn Fry ve Jackson Browne şarkıyı 1971'de yazdılar. İkinci mısra ünlü “Peki, ben Winslow, Arizona'da bir köşede duruyorum” sözüyle başlıyor.
Şarkıcı, toplam yedi karısını düşünüyor. Dördü ona “sahip olmak” istiyor, ikisi onu “taşlıyor”, biri onun sadece bir arkadaş olduğunu söylüyor. Şimdi kırmızı Ford kamyonetindeki bir kadın onu izlemek için yavaşlarken, Winslow'da bir köşede bekliyor. Aslında Winslow'da görülecek çok az şey var; burası, gereğinden fazla huzur ve sessizliğe sahip bir kasaba olmaya devam ediyor. Keşke köşe ve dolayısıyla “Köşe Parkında Durmak” olmasaydı.
Köşede kendinizi şarkıya kaptırabileceğiniz için, şarkıdaki gibi kırmızı bir kamyonet orada duruyor, sahne devasa duvara yansıyor. İki heykel müzisyenler Glenn Frey ve Jackson Browne'u temsil ediyor. Ancak Winslow, Arizona'yı sahneye dönüştüren ve oyun sergileyen asıl aktörler yoldan geçenlerdir.
Ziyaretçiler sürekli geliyor, manzaraya hayran kalıyor ve heykellerin önünde selfie çekerek oyuna katılıyor. Çoğu zaman insanların kilosu gibi yaş ortalaması da oldukça yüksektir. Heykellerin başında duruyorlar ve “Sakin Olun” ile hayatın farklı olduğu, daha kolay hissettirdiği ve her halükarda kabul edilmesinin daha kolay olduğu geçmiş zamanların anısının tadını çıkarıyorlar.
Bazı yaşlıların yanlarında çocukları, muhtemelen torunları var. Gençler biraz şaşkın, bu genel ruh halinden ama aynı zamanda buradan da kaynaklanıyor olabilir. Winslow, ciddi misin? Bir büyükbaba torununu ikisi ve Glenn Frey ile birlikte fotoğraf çekmeye zorlamaya çalışır. Genç acı çekiyor gibi görünüyor, büyükanne fotoğraf çekmekle meşgul.
Muhteşem doğanın ortasında kayboldum
Ve Winslow'un arkasında, Taşlaşmış Orman Ulusal Parkı'ndan geçen araba yolculuğu, başka bir sinematik an, 45 kilometrelik muhteşem manzara. Sanki devler devasa taş oluşumlarını kırmızı ve sarı boyayla boyamış gibi boyalı çölle başlıyor. Renk katmanları Nevada'daki Ölüm Vadisi'ndeki efsanevi Zabriskie Noktası kadar etkileyici, ancak onun kadar kalabalık değil.
Blue Mesa'nın kil katmanları beyaz ve mavi-gri arasında değişiyor ve “kristal ormanda” etrafta başka renklerde taşlaşmış ağaç parçaları var. Çok uzak bir geçmişi anlatıyorlar. Tamamen yalnızlık, Arizona'nın bilinmeyen kısımlarının bir parçasıdır: muhteşem doğanın ortasında kendi iradesiyle kayıp. Her zaman kendini arıyorsun.
Dönüş yolu eski Route 66'dan geçiyor. Fazla bir şey kalmadı ama Seligman ile Kingman arasında yeterince mesafe var, yol yine hiçbir yere varmadan dümdüz gidiyor.
Pasifik Demiryolu paralel olarak ilerliyor ve bazen dört kilometre uzunluğundaki yük trenleri ülkeyi kesiyor. Route 66'da hız sınırı 65 mildir. Hız göstergesinde 66'yı akıllıca kullanan herkes kendini şanslı hissedebilir – “Rota 66'da Harekete Geçin”.
İpuçları ve bilgiler:
Varış: Frankfurt/Main'den Phoenix/Arizona'ya, örneğin Lufthansa ve United veya Condor ve Alaska Havayolları ile bağlantıları aktarın. Phoenix'ten Prescott'a yolculuk yaklaşık iki saat sürüyor. İsterseniz yolculuğunuzun yaklaşık yedi saat sürdüğü Los Angeles'a da uçabilirsiniz.
Konaklama: Prescott'taki “Grand Highland Hotel” 1903 yılında inşa edilmiş ve 2012 yılında çıkan bir yangının ardından yenilenerek modernize edilmiştir; Otelin cazibesini veren tarihi tarz hala korunuyor, çift kişilik odalar 188 avroya eşdeğer, grandhighlandhotel.com. Route 66 üzerinde hâlâ 1960'lardan kalma birçok klasik motel var. Kuzeybatıdaki Holbrook'taki “Brad's Desert Inn”, Taşlaşmış Orman Ulusal Parkı'ndan önce iyi bir durak, çift kişilik odalar 67 avroya eşdeğer, bradsdesertinnaz.com.
Daha fazla bilgi: Visitarizona.com, Tourism.az.gov
Geziye katılım Arizona Turizm Ofisi tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.