Filipinler rüya plajları ve lüks oteller için bilinir. Ana adadaki kordillerlere seyahat eden herkes Pasifik Devletini farklı bir taraftan deneyimleyecektir. Yüzyıldan kalma bir kültürel manzara boyunca yürüyüş son derece dik yollara ve merdivenlere rağmen son derece zemindir.
Joy Poligon için açıktır: “Her gün pirinç sahamıza gitmezsem, yiyecek hiçbir şeyimiz yok.” Bunun için bir saat, bir saat önce, kaba arazide yukarı ve aşağı ihtiyacı var. “Bu zor,” diyor Batad'dan gelen 40 yaşındaki yol ağıyla bağlantısı olmayan bir yer.
Poligon bir pirinç çiftçisi, iki annesi ve bir Ifugao. Bu dağ halkı Luzon'un ana adasının kuzeyindeki Filipinler'de yaşıyor. 2000 yıldır koştukları yerli halkın tarihi arazisine yaklaşık 400 kilometrekarelik pirinç binası terasları dağıtılıyor.
1995'ten beri UNESCO Dünya Mirası Sitesi olan canlı bir hikaye. “İnsanlar ve çevre arasındaki uyumu ifade eden büyük bir güzellik manzarası,” dedi organizasyonun nedeni.
Dağ bölgesinin linchpin, organize çok günlük turların yürüyüşlerle başladığı Banaue kasabasıdır. “Grup” genellikle sadece iki katılımcıdan oluşur. Ifugao nazik bir etno turizmi açtı.
Köye tek erişim dik bir merdivenin üzerinden geçiyor
Gelir toplulukta kalır, herkes kazanç kazanmalıdır: evde konuklar aldıkları için aile transferleri ve operatörler için fieli, tuk-tuk sürücüleri. Küçük bir ek vergi, pirinç teraslarını ve yolların onarımını korumak için hizmet vermektedir.
Ifugao Rehberi Michael Codimo, konuk hediyeleri satın almak için Banaue pazarındaki üç günlük geziye başladı: mizanpajlar ve kurutulmuş tütün bıçakları. 61 yaşındaki çiğnenmiş, fındık atıyor ve bazen kırmızı bir dalgalanma tükürüyor.
Codimo kültürü hakkında her şeyi biliyor. “Reisenschen,” diyor Ifugao böyle tercüme edilebilir. Dün gece bir tayfun planlanan yürüyüş yolunun bir kısmını geçilmez hale getirdiği haberini sunuyor. Alternatif olarak, turumuza Cambulo kasabasının birkaç kilometre yukarısındaki bir otobüs transferinden sonra paketlenmiş sırt çantalarıyla başlıyoruz.
Yolda, bir şelale düşer, ağaç eğrelti otlarını yamaçlar üzerinde uzatır, ahşaptan yapılmış kelepçeler ve çıkıntılar üzerinde oluklu demir. Hayat çok basit, aynı zamanda altımızdaki bir nehir vadisinde derin olan Cambulo'da.
Onları ilk kez tam ihtişamla görüyoruz – yamaçlara yayılan pirinç terasları. Köye tek erişim, yaşlı bir kadının yabani otları kopardığı dik bir merdivenin üzerinden geçer. Codimo ona bir demet tütün yaprağı verir.
Yetkili, evlerden yapı malzemeleri gibi ağır yüklerin motorlu halat sistemleri aracılığıyla oluşturulabileceğini açıklıyor. Aksi takdirde her ayakkabı, her tuvalet kağıdı rulosu, her bira taşımalısınız.
Bir yatak, akan su ve wlan
Quartier bir aile yanında kalır. Ev sahibi evdeki bir oda, bir yatak, tuvalet, elektrik, duşta sıcak su – daha ne istiyorsunuz? Gerçek lüks sessizliktir. Trafik gürültüsü yok. Televizyon yok. Ancak, WLAN son zamanlarda “pirinç halkı” alanında bir gerçek oldu.
Köy eşliğinde Codimo. Altıncı sınıfa, Katolik Kilisesi, buluşma yeri olan ilkokul gösteriyor. Codimo, “Burada köy şefinin başkanının altında buluşuyorsunuz, sorunları tartışıyor ve çözüyorsunuz” diyor. Demokrasi yaşadı.
Köpekler ve tavuklar dolaşıyor. Bir pişirme evinden, duman alanları. Nehrin gürültüsü nüfuz eder. Öğleden sonra, insanlar pirinç tarlalarından bir asma köprü üzerinden geri dönerler.
Codimo, “Öz -yeterlilik tüm yıl boyunca pek çok kişi için yeterli değil, o zaman pirinç satın almaları gerekiyor” diyor. Araziler küçük, açlık harika. Pirinç her yemeğe aittir – sabah, öğlen, akşam.
Aynı zamanda ilkokul öğretmeni olan Jordan Tundagui ve eşi Jenelyn Tundagui, sermayeye liderlik ediyor. Ürdün, dediği gibi “gürültü ve hava kirliliği olmadan” hayatı takdir ediyor. “Suçumuz yok ve doğanın ortasındayız.” Çiftin beş çocuğu kaygısız büyüyor, ancak gelecekleri geleceklerini dünya mirasının ortasında görmüyor: “Lisemiz yok. Dışarıda ve başka bir yerde bir iş bulmalısın. “
Pirinç teraslarının belirsiz geleceği
Ürdün tartışmalı bir konuya hitap ediyor, çünkü: “Pirinç çiftçileri daha az.” 38 yaşındaki pirinç teraslarının dünya mirasının tehlikede olduğuna inanmıyor: “Genel olarak daha az insan gücü var, ancak daha fazla makine var. Buna ek olarak, kimse pirinç teraslarını Ifugao olmayanlara satmaz. Bu bizim kültürümüze karşı olurdu. Ve eğer bir noktada terasları sipariş eden kimse olmasaydı, “Hükümetin robot alacağından eminim” en azından Ürdün'e inanıyor.
Akşam 41 yaşındaki Jenelyn, okul çocukları tarafından bir bağışa karşı bir şarkı ve dans gösterisi düzenledi. “Danslar ve Müzik”, okulunuzun öğretim programında “pirinç terasları için Steinwallbau” ve “Tavuk Nasıl Kesilir”.
Sabah, bulutlar dağların üzerinden acele ediyor. Batad'a yaklaşan yürüyüş birkaç saat boyunca hareket ediyor. Terasların taş duvarları ve yumuşatılmış yolların üzerindeki her adım dikkat gerektirir. Gerinin ödülü, nefes alan Batad çevresindeki panorama. Teraslar, manzara yoğun ormanlara dönüşene kadar, bir kaskad gibi dik yamaçlarda yer alır.
Seyahatin özüne dön
Eski Ifugao manzara tasarımcılarıydı. Taş istinat duvarları ve sulama kanalları da dahil olmak üzere her şey onları elle koyun. Aradaki neredeyse dikey merdivenler, aldığımız da baş döndürücü. Yolda iki kioskta kurabiye ve kola alırsınız.
Batad'daki basit aile içi, seyahatin özünün geri dönüşünü temsil ediyor: yabancı ülkeleri ve insanları olabildiğince otantik tanımak. Sitede araçlar: Çok fazla pirinç, tembuldan çiğneme. Sokaklar yerine dik yollar. Basit ev. Sadece günlük ihtiyaçlar için mini mağazalar. Kimse refah gibi bir şeye iddiada bulunmayı düşünemez.
Ertesi gün yol bir sonraki sokağa tekrar sarılıyor. Ter sırt çantasının yükü altında çalışır. Düzenlenmiş taşıma zamanında gelir. Çember, yoğun Manaue, Ekonomi Merkezi ve bölgedeki en büyük yer kapanıyor. Tüm tütün yaprakları ve düzenler verilir.
İpuçları ve bilgiler:
Varış noktası: Ifugao'nun dağ bölgesi, Filipin başkenti Manila'nın yaklaşık 350 kilometre kuzeyinde yer almaktadır.
Seyahat Süresi: Mayıs ayına kadar olan süre tavsiye edilir. Temmuz -Eylül aylarında, Kasım Taifuns'a kadar ağır yağmurlar beklenebilir.
Varış: Manila'ya uçuş, normal otobüste yaklaşık on saat boyunca normal otobüs şirketleri Coda hatları, Shayami otobüsü veya dangwa nakliyesi ile Banaue'ye uçuyor.
Giriş: Pasaport gereklidir, bu da kalış süresinin ötesinde altı ay boyunca geçerli olmalıdır. Girerken, 30 güne kadar kalmak için ücretsiz bir vize verilir, önceden elektronik olarak kaydolmanız gerekir.
Sağlık Bilgileri: Federal Dışişleri Bakanlığı'na göre, hepatit A'ya karşı aşılar seyahat aşıları olarak önerilmektedir.
Turlar/Aktiviteler: Banaue'den gelen turistik bilgiler, e -posta ile ayrılmış turlar düzenler: [email protected]. Yürüyüşe sahip iki günlük bir paket, iki kişi için 82 avroya, üç gün 119 Euro'ya (transfer, rehber, konaklama, yemekler ekstra maliyet) eşittir. Turlar iyi bir zindelik gerektirir. Emin olmalısınız.
Bilgi: Filippines.travel
Joy Poligon için açıktır: “Her gün pirinç sahamıza gitmezsem, yiyecek hiçbir şeyimiz yok.” Bunun için bir saat, bir saat önce, kaba arazide yukarı ve aşağı ihtiyacı var. “Bu zor,” diyor Batad'dan gelen 40 yaşındaki yol ağıyla bağlantısı olmayan bir yer.
Poligon bir pirinç çiftçisi, iki annesi ve bir Ifugao. Bu dağ halkı Luzon'un ana adasının kuzeyindeki Filipinler'de yaşıyor. 2000 yıldır koştukları yerli halkın tarihi arazisine yaklaşık 400 kilometrekarelik pirinç binası terasları dağıtılıyor.
1995'ten beri UNESCO Dünya Mirası Sitesi olan canlı bir hikaye. “İnsanlar ve çevre arasındaki uyumu ifade eden büyük bir güzellik manzarası,” dedi organizasyonun nedeni.
Dağ bölgesinin linchpin, organize çok günlük turların yürüyüşlerle başladığı Banaue kasabasıdır. “Grup” genellikle sadece iki katılımcıdan oluşur. Ifugao nazik bir etno turizmi açtı.
Köye tek erişim dik bir merdivenin üzerinden geçiyor
Gelir toplulukta kalır, herkes kazanç kazanmalıdır: evde konuklar aldıkları için aile transferleri ve operatörler için fieli, tuk-tuk sürücüleri. Küçük bir ek vergi, pirinç teraslarını ve yolların onarımını korumak için hizmet vermektedir.
Ifugao Rehberi Michael Codimo, konuk hediyeleri satın almak için Banaue pazarındaki üç günlük geziye başladı: mizanpajlar ve kurutulmuş tütün bıçakları. 61 yaşındaki çiğnenmiş, fındık atıyor ve bazen kırmızı bir dalgalanma tükürüyor.
Codimo kültürü hakkında her şeyi biliyor. “Reisenschen,” diyor Ifugao böyle tercüme edilebilir. Dün gece bir tayfun planlanan yürüyüş yolunun bir kısmını geçilmez hale getirdiği haberini sunuyor. Alternatif olarak, turumuza Cambulo kasabasının birkaç kilometre yukarısındaki bir otobüs transferinden sonra paketlenmiş sırt çantalarıyla başlıyoruz.
Yolda, bir şelale düşer, ağaç eğrelti otlarını yamaçlar üzerinde uzatır, ahşaptan yapılmış kelepçeler ve çıkıntılar üzerinde oluklu demir. Hayat çok basit, aynı zamanda altımızdaki bir nehir vadisinde derin olan Cambulo'da.
Onları ilk kez tam ihtişamla görüyoruz – yamaçlara yayılan pirinç terasları. Köye tek erişim, yaşlı bir kadının yabani otları kopardığı dik bir merdivenin üzerinden geçer. Codimo ona bir demet tütün yaprağı verir.
Yetkili, evlerden yapı malzemeleri gibi ağır yüklerin motorlu halat sistemleri aracılığıyla oluşturulabileceğini açıklıyor. Aksi takdirde her ayakkabı, her tuvalet kağıdı rulosu, her bira taşımalısınız.
Bir yatak, akan su ve wlan
Quartier bir aile yanında kalır. Ev sahibi evdeki bir oda, bir yatak, tuvalet, elektrik, duşta sıcak su – daha ne istiyorsunuz? Gerçek lüks sessizliktir. Trafik gürültüsü yok. Televizyon yok. Ancak, WLAN son zamanlarda “pirinç halkı” alanında bir gerçek oldu.
Köy eşliğinde Codimo. Altıncı sınıfa, Katolik Kilisesi, buluşma yeri olan ilkokul gösteriyor. Codimo, “Burada köy şefinin başkanının altında buluşuyorsunuz, sorunları tartışıyor ve çözüyorsunuz” diyor. Demokrasi yaşadı.
Köpekler ve tavuklar dolaşıyor. Bir pişirme evinden, duman alanları. Nehrin gürültüsü nüfuz eder. Öğleden sonra, insanlar pirinç tarlalarından bir asma köprü üzerinden geri dönerler.
Codimo, “Öz -yeterlilik tüm yıl boyunca pek çok kişi için yeterli değil, o zaman pirinç satın almaları gerekiyor” diyor. Araziler küçük, açlık harika. Pirinç her yemeğe aittir – sabah, öğlen, akşam.
Aynı zamanda ilkokul öğretmeni olan Jordan Tundagui ve eşi Jenelyn Tundagui, sermayeye liderlik ediyor. Ürdün, dediği gibi “gürültü ve hava kirliliği olmadan” hayatı takdir ediyor. “Suçumuz yok ve doğanın ortasındayız.” Çiftin beş çocuğu kaygısız büyüyor, ancak gelecekleri geleceklerini dünya mirasının ortasında görmüyor: “Lisemiz yok. Dışarıda ve başka bir yerde bir iş bulmalısın. “
Pirinç teraslarının belirsiz geleceği
Ürdün tartışmalı bir konuya hitap ediyor, çünkü: “Pirinç çiftçileri daha az.” 38 yaşındaki pirinç teraslarının dünya mirasının tehlikede olduğuna inanmıyor: “Genel olarak daha az insan gücü var, ancak daha fazla makine var. Buna ek olarak, kimse pirinç teraslarını Ifugao olmayanlara satmaz. Bu bizim kültürümüze karşı olurdu. Ve eğer bir noktada terasları sipariş eden kimse olmasaydı, “Hükümetin robot alacağından eminim” en azından Ürdün'e inanıyor.
Akşam 41 yaşındaki Jenelyn, okul çocukları tarafından bir bağışa karşı bir şarkı ve dans gösterisi düzenledi. “Danslar ve Müzik”, okulunuzun öğretim programında “pirinç terasları için Steinwallbau” ve “Tavuk Nasıl Kesilir”.
Sabah, bulutlar dağların üzerinden acele ediyor. Batad'a yaklaşan yürüyüş birkaç saat boyunca hareket ediyor. Terasların taş duvarları ve yumuşatılmış yolların üzerindeki her adım dikkat gerektirir. Gerinin ödülü, nefes alan Batad çevresindeki panorama. Teraslar, manzara yoğun ormanlara dönüşene kadar, bir kaskad gibi dik yamaçlarda yer alır.
Seyahatin özüne dön
Eski Ifugao manzara tasarımcılarıydı. Taş istinat duvarları ve sulama kanalları da dahil olmak üzere her şey onları elle koyun. Aradaki neredeyse dikey merdivenler, aldığımız da baş döndürücü. Yolda iki kioskta kurabiye ve kola alırsınız.
Batad'daki basit aile içi, seyahatin özünün geri dönüşünü temsil ediyor: yabancı ülkeleri ve insanları olabildiğince otantik tanımak. Sitede araçlar: Çok fazla pirinç, tembuldan çiğneme. Sokaklar yerine dik yollar. Basit ev. Sadece günlük ihtiyaçlar için mini mağazalar. Kimse refah gibi bir şeye iddiada bulunmayı düşünemez.
Ertesi gün yol bir sonraki sokağa tekrar sarılıyor. Ter sırt çantasının yükü altında çalışır. Düzenlenmiş taşıma zamanında gelir. Çember, yoğun Manaue, Ekonomi Merkezi ve bölgedeki en büyük yer kapanıyor. Tüm tütün yaprakları ve düzenler verilir.
İpuçları ve bilgiler:
Varış noktası: Ifugao'nun dağ bölgesi, Filipin başkenti Manila'nın yaklaşık 350 kilometre kuzeyinde yer almaktadır.
Seyahat Süresi: Mayıs ayına kadar olan süre tavsiye edilir. Temmuz -Eylül aylarında, Kasım Taifuns'a kadar ağır yağmurlar beklenebilir.
Varış: Manila'ya uçuş, normal otobüste yaklaşık on saat boyunca normal otobüs şirketleri Coda hatları, Shayami otobüsü veya dangwa nakliyesi ile Banaue'ye uçuyor.
Giriş: Pasaport gereklidir, bu da kalış süresinin ötesinde altı ay boyunca geçerli olmalıdır. Girerken, 30 güne kadar kalmak için ücretsiz bir vize verilir, önceden elektronik olarak kaydolmanız gerekir.
Sağlık Bilgileri: Federal Dışişleri Bakanlığı'na göre, hepatit A'ya karşı aşılar seyahat aşıları olarak önerilmektedir.
Turlar/Aktiviteler: Banaue'den gelen turistik bilgiler, e -posta ile ayrılmış turlar düzenler: [email protected]. Yürüyüşe sahip iki günlük bir paket, iki kişi için 82 avroya, üç gün 119 Euro'ya (transfer, rehber, konaklama, yemekler ekstra maliyet) eşittir. Turlar iyi bir zindelik gerektirir. Emin olmalısınız.
Bilgi: Filippines.travel