Flies Boomt: Havayollarının ve Havaalanlarının İlginç Kayıtları

Selvi

New member
Geçen yıl her zamankinden daha fazla insan uçtu. En büyüleyici üstünlükleri bir araya getirdik. Gösteriyorlar: Asya ve Kuzey Amerika dünya çapında tüm kategorilerde neredeyse önde, ancak Almanya en üst sırada yer almıyor.

Çoğu yolcu ile havaalanları


İstatistiksel olarak konuşursak, insanlığın yarısından fazlası geçen yıl uçtu: Küresel Havayolu Birliği IATA'ya göre, dünyanın dört bir yanındaki dünyanın dört bir yanındaki line uçuşlarda 4.9 milyar yolcu, 2019'dan yaklaşık 2023 ve 340 milyon daha fazla sayıldı. Korona ile ilgili dünya çapında çökme, 2024'te ilk kez daha fazlası vardı. Pandemik önceki yıldan daha yolcular.

Ve dünyanın 4.000 ticari havaalanından hangisine yol açtı ve çoğu yolcuya indi? En son değerlendirme 2023 için Uluslararası Havaalanları Konseyi'nden (ACI) geliyor (2024'ün sayıları henüz mevcut değil): Bundan sonra Atlanta, Dubai (87.0 milyon) ve Dallas – Fort Worth'dan (81.8 milyon) uzakta 104.7 milyona liderlik ediyor. .


Dünya çapında 79,2 milyon yolcu ile Londra, Avrupa'da dördüncü ve bir numara. Karşılaştırma için: Almanya'nın en büyük havaalanı Frankfurt/Main, sadece 16. sırada 59.4 milyon küresel karşılaştırma ile topraklar.


Dünya haritası, on küresel lider artı Frankfurt/Main'i ve ayrıca Pandemik'ten önceki geçen yıl 2019'a kıyasla yolcu hacmindeki değişikliği gösteriyor. Burada iki havaalanı özellikle fark edilir: İstanbul 2023, 2019'a kıyasla muhteşem bir yüzde 46 büyüyebilirken, Frankfurt/Main'deki yolcuların sayısı bu dönemde başka hiçbir büyük havaalanında, yani yüzde 16 oranında küçülüyor. Almanya'daki havacılığın Corona öncesi düzeyden zayıfladığı ve hala açıkça kaldırıldığına dair bir kanıt.

En çok kullanılan uçuş yolları


Amerika Birleşik Devletleri değil, Avrupa değil, Asya en popüler uluslararası uçuş rotaları arasında zirvede: 2024'te dünyanın en çok kullanılan on sınır çapraz uçuş rotasından sekizi zirvedeydi. Birincilik, Hong Kong – Taipei/Tayvan (6.78 milyon sunuldu) ile bağlantıyı alır, arkasında hac uçuş rotası Kairo – Djidda (5.46 milyon), ardından Seul -tokyo (5.41 milyon).


Asya'nın tamamen dışındaki tek en iyi rota, Londra Heathrow'dan New York JFK'ya, sıralamada 4.01 milyon uçak koltuğu ile onuncu seviyeye ulaşmasıdır.


Rakamlar, 2024'te sunulan uçak alanlarını dünya çapında 67.000 ameliyat rotasında karşılaştıran İngiliz uçuş veri analistleri OAG'den geliyor.

Dünyanın en güvenli havayolları


Aralık 2024'teki iki uçak istasyonuna rağmen (Güney Kore'de 179 ölü olan Jeju Air, 38 ölü ile Kazakistan'da Azerbaycan Havayolları), uçuş hala güvenli kabul ediliyor. Arnold I. Barnett, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (ile) istatistik profesörü, özetliyor: “Günde bir uçuş yaparsanız, her gün ölümcül bir kaza olur. ”


Özellikle emin olmak istiyorsanız, ya hiç uçmuyorsunuz ya da Avustralya portal Airlineratings.com'un güvenlik sıralamasına uyuyorsunuz. Bu, 385 havayolunu filo yaşı ve büyüklüğü, olaylar, ölümler ve elbette pilotların becerileri gibi kriterlere göre değerlendirir. En güvenli havayolları 2025 için yeni seçildi, sıralama Air Yeni Zelanda, ardından Qantas/Avustralya tarafından yönetiliyor. Lufthansa ve İsviçre, küresel karşılaştırmada en güvenli havayollarında 18. sırada yer alıyor.


Hangi havayollarının özellikle güvensiz olarak kabul edildiğini bilmek istiyorsanız, AB'ye başlama ve iniş yasağı olan 129 havayolu içeren AB Hava Güvenliği Listesine uyuyorsunuz. Çoğu Afrika'dan (Air Tanzanya ve Eritre Airlines gibi). Rusya'dan 22 şirket (Aeroflot dahil) ve Afganistan, Ermenistan, Kırgızistan ve Nepal'den tüm havayolları da AB uçuş yasağı ile kanıtlanmıştır.

Avrupa'nın en pahalı havaalanı catering


Avrupa havaalanlarındaki yolcular bir yıl yemek ve içmek için on bir milyar avro harcıyorlar. Hiçbir yerde ucuz değil, ancak bir havaalanı RIP -off fiyatları ile göze çarpıyor: Türkiye'nin en büyük havaalanı İstanbul. 2024'te gezginler, işgal altındaki bir sandviç için ortalama 16.50 Euro'yu kabuklamak zorunda kaldı, bir cappuccino'nun maliyeti dokuz Euro, yarım litre şişe su altı avro.


Başka hiçbir Avrupa havaalanında gerekli değil, 17 Avrupa havaalanının catering fiyatlarını bir çalışma için karşılaştıran “Corriere Della Sera” gazetesi bildiriyor. Berlin de üst alanda: litre suyun yarısı ortalama 5.90 Euro (ikinci -eksti fiyatı), bir cappuccino beş Euro (ikinci -verim fiyatı), bir sandviç dokuz Euro (üçüncü taraf fiyatı).

Dakik Havayolları


Birçok yolcu için, gemideki hizmet ve rahatlık bir uçuşun en önemli kriteri değil, zamanında iniştir. Uçak, planlanan varış saatinden sonra 14 dakika ve 59 saniye içinde kapıdan gelirse, uçuş hala zamanında derecelendirilir. Bu temelde, İngiliz Havacılık Analisti Ciryum, 16 yıldır dünya çapında klasik havayollarının ve ucuz uçakların dakikliğini değerlendiriyor.


2024 sonucu: Aeroméxico (yüzde 86,7 dakik iniş ile) ve bunu Suudi Arabian Havayolları (yüzde 86,4) ve Delta Air Lines (yüzde 83.5) izliyor. Alman veya İsviçre havayolları ilk ona çıkmadı.

A380 hala nerede uçuyor?


Artık inşa edilmiyor, ancak dünyanın en büyük yolcu uçağı Airbus A380, yolcular arasında popüler. Özellikle özellikle sessiz ve rahat olduğu için. İngiliz online hava gezisi portalı Simplefight.com'a göre, Ten Airlines (15'ten) şu anda toplam 187 A380 var. Bunların çoğu, 116, Emirates'te dünya çapında 50 rotada. İkinci büyük A380 filosu, British Airways (On iki parça), Singapur Havayolları ve Avustralya Qantas'ın her biri Megaliner'ların on tane kullanıyor.


A380 hayranları için memnuniyet duyuyor: 2025'te Almanya'dan ve Almanya'dan bazı dev hava otobüsleri de var. Lufthansa'da çift -decker Münih'ten Bangkok, Boston, Delhi, Washington DC, New York ve Los Angeles'a koşuyor. Singapur Airlines, Frankfurt/Main ve Singapur arasında A380 kullanıyor. Emirates Dubai'den A380 ile üç Alman havaalanından başlar: Frankfurt/Main, Münih ve Düsseldorf.

Günlük uçuştan sonra en büyük havayolları


Uçuş veri analisti OAG'ye göre, günde ortalama 97.700 uçuş gerçekleşiyor. Birçoğu American Airlines tarafından elendi: Dünya çapında günde en fazla uçuşla havayollarının sıralamasına bakarsanız, ABD'den dört uçak ilk dört yerde sona erer.


Avrupa'nın en büyük düşük maliyetli havayolu şirketi Irish Ryanair, dünyanın beşinci sırada yer alıyor, bunu Hindistan'ın en büyük düşük maliyetli uçağı ve Çin'den üç havayolu izliyor. Veriler AviationA2Z.com Havacılık Portalı ve Airnavradar.com Portalı Uçak İzleme Portalı'ndan geliyor. Lufthansa, günlük 1200 uçuşla ilk ona girmez.

En özel havayolları


Sadece beş yıldızlı oteller değil, aynı zamanda havayolları da var – 2024'te 2024'te bu onay mührü verildi, hepsi Asya ve Orta Doğu'dan geliyor:

  • Ana All Nippon Airways (Japonya)
  • Asiana Havayolları (Güney Kore)
  • Cathay Pacific Airways (Hong Kong)
  • Eva Air (Tayvan)
  • Garuda Endonezya (Endonezya)
  • Hainan Havayolları (Çin)
  • Japonya Havayolları (Japonya)
  • Kore Air (Güney Kore)
  • Katar Airways (Katar)
  • Singapur Havayolları (Singapur)
Avrupa veya Amerika'dan tek bir havayolu uçmaz. Beş yıldızlı sertifika her yıl 1999'dan beri İngiliz havacılık derecelendirme portal skytrax tarafından verildi; Her bir havayolunun ürün ve hizmet standartları, tek tip kriterlere dayanarak gemide ve “ev havaalanında” değerlendirilir. Lufthansa ve Eurowings şu anda SkyTrax derecelendirmesinde dört yıldızda.