Hindistan: Juggernut Mumbai aracılığıyla kendi başına – bu mümkün mü?

Selvi

New member
Hindistan'ın ikinci en büyük metropolü sokaklarda kaos olan bir labirenttir. Bir turist olarak burada kaybolabilirsiniz. Ancak şehri ayrı ayrı keşfetmenin bir yolu var: yerel demiryolu ile. Ama tuzaklar gizleniyor.


Bir inek sarması, sürüsünü bir ana yoldan iter. Portakalla sarılmış bir rahip yürüyüş için bir maymunu yönlendirir. Bir sığır satıcısı başını bir cackling tavuktan çıkarır ve gövdeyi eski bir çubuk ölçeklerine iter. Göze çarpmayan bir ev girişi, önünde çok yönlü bir düğün, deniz güçlendirilmiş gömlekler ve renkli sariler topladı. Mumbai'ye seyahat eden herkes bazen gizli bir nesnede görünecektir. 20 milyondan fazla nüfusu olan Hindistan'ın ikinci büyük metropolünün sokaklarında, günün gününde gürültülü koşuşturma var.

Mumbais içindeki hareket de bir zorluktur, çünkü trafik umutsuzca kaotiktir: her yerde tougium tuk tuk, azgın kamyonlar, renkli kamyonlar, gıcırtılı öküz arabaları, stresli yayalar, sayısız motor scooter, ani inekler – hepsi her santimetre asfalt etrafında birbirleriyle mücadele ediyor.


Mumbai'nin sokaklarında çok yavaş seyahat ettiğinize şaşmamalı. Ancak, turistlerin şehri kendi başına keşfetmeleri için iyi bir yol var: trenle. Tüm metropol bölgesinde, Mumbai Banliyö Demiryolu Demiryolları koşuyor, yüz kilometre uzunluğunda demiryolu ağı banliyöleri merkeze bağlıyor.


Banliyöler, bir araba sürerken ortalama 8 km/s'de seyahat ettiğiniz bir şehirde en hızlı ulaşım aracıdır. Buna ek olarak, trenler ucuzdur ve gezginleri tüm kentsel alanda görülmeye değer yerlere getirir. Bununla birlikte, her şeyden önce, banliyölerde saatlerce, her gün çalışmaya gidip gelen milyonlarca insanın günlük yaşamı hakkında heyecan verici bilgiler sunuyorlar. Bu nedenle yolculuk değerlidir – ancak Mumbai'yi trenle keşfetmeye karar verirseniz, çok şey düşünmelisiniz.

Trenlerin kapıları sürüş sırasında açıktır


Her şeyden önce: yerel bir eşlik olmadan, acele saatlerinden kaçınılmalıdır. Merkeze doğru ve saat 17: 00-17: 00 arasında. ve 21:00 Ters yönde, trenler o kadar dolu ki fiziksel bütünlüğünüzü riske atıyorsunuz.


Vagonlar o kadar kalabalık ki ortalama 16 kişi bir metrekare paylaşıyor. S-Bahn her üç dakikada bir çalışır ve yüzlerce metre uzunluğunda olsa da. İnsanlar daha sonra hareketli vagonlardan takılır, kapı çerçevelerine yapışır, yağmur oluklarını veya birçok tutamaçtan birini tutarlar.


Tüm yolculuk boyunca, vagonların sürgülü kapıları tahtada açıktır ve hızlı bir uzatma ve yaklaşım sağlar. S-Bahn frenleri yaparken, yolcular daha sonra seçtiğiniz sonuna kadar koşmak zorunda kalmayacak şekilde kapılardan platforma atlar. Giriş hızlı ve pürüzlüdür, bekleyen çağrı ve dirsek altındaki araca eklenir. Turistler için açık kapılara gereken mesafe korunmalıdır.

Zirve zamanlarının dışında, bu herhangi bir sorun olmadan mümkündür. Ama o zaman bile dolu olabilir. Daha fazla alan istiyorsanız, altı zamanlı fiyat için birinci sınıf için bir bilet satın alabilirsiniz. Daha sonra normal yol, normal 11 yerine 67 sent eşdeğerine mal olur. Daha fazla oturma konforu sunulmaz, vagonlar ikinci sınıfla aynı sert ahşap veya plastik banklarla donatılmıştır. Ama ek ücret burada biraz daha sessiz.

S-Bahn trafiği birçok ölüm talep ediyor


Bu arada, hareket eden trenlere dayanan yolcular bir Pacemonine fenomeni değildir. Birçok Kızılderili de bunu boş vagonlarda yapıyor: Rüzgarı çok ferahlatıcı, adrenalin acele çok heyecan verici. Öğrenciler sırıtarak ve kapılardaki kulaklarında müzikle duruyorlar, gençler riskli hilelere batıyor, platformun üzerinde kenetlenmiş hızlanan trene sörf yapıyor, köprü sütunlarını alkışlıyor ve yükselen palmiye ağaçlarının yapraklarını tam hızda döküyor veya yırtıyorlar.

Çoğu zaman, bu yanlış gider, S-Bahn trafiği, özellikle her zaman açık kapılar, sayısız ölüm nedeniyle talep eder: her yıl 3000'den fazla. Birçoğu pistler geçtiğinde, taşıtlar kapılardan ölüme kadar kalabalığa 100 km/s düşüyor veya sinyal direkleri tarafından başa çıkıyor. Bu nedenle, koşu tahtasında size tavsiyelerde bulunmamak önemlidir.


Başka bir sorun: İnternet üzerinden konforlu bir bilet alımı, Hint banka hesaplarının sahipleri için ayrılmıştır – tatilciler ya Switch'te düzenlemeli veya her istasyonda bulunabilecek açısal, turuncu renklendirilmiş bilet makinelerinde bilet satın almalıdır. Ne yazık ki, operasyon dışında genellikle iyi gizlidirler veya kapalı servis odalarında bulunurlar. Buna ek olarak, nakit olarak değil, kredi ile suçlanabilen ve yalnızca Dadar veya Churchgate tren istasyonlarında mevcut olan SO -Constured Smart Card ile ödenir.


Bir sonraki engel doğru yolu bulmaktır. Çünkü platformlar yüzlerce metre uzunluğunda ve yaya geçişini karıştıran bir labirentle bağlanıyor. Söyleme ve skorbordlar, sezgisel değil, şifreli kısaltmalarla doludur. Dost sorular burada yardımcı olur, yerliler genellikle yardımcı olur. Değilse, yolları ve kalkış sürelerini gösteren Mindisator uygulaması var. Tüm trenler her istasyonda durmadığından, ekspres izler banliyölere daha hızlı ulaşmak için daha küçük durakları atlar.


Mumbai'de seyahat eden kadınlar için büyük bir avantaj var: özel kadın bölmeleri, her trende birkaç tane var. Burada erkekler için sürüş kesinlikle yasaktır. “Bayanlar Emniyeti”, kadın yolcuları istenmeyen fiziksel temasları, özellikle de erkek diğer gezginleri engellemek için tanıtıldı.

Trenle Önerilen Gezi Hedefler


Yerel demiryollarının karışıklığını bir sıkıntı olarak gören, ancak bir macera olarak gören herkes, rustik trenleri hızla bulacaktır. Ve en iyi nereye gidiyorsun? Örneğin, merkezdeki eski sömürge binalarını keşfetmek istiyorsanız, iki ana hattan birini güney uç istasyonlarına götürürsünüz, ya Churchgate'de ya da Viktorya tarzında muhteşem bir tren istasyonu olan Chhatrapati Shivaji Terminali'ne çıkın.


Çevredeki mahalleler, Şehir İdaresi'nin inşası, Yüksek Mahkeme veya Hindistan'ın geçidi, Hint Okyanusu'nda Georg V.

S-Bahn sayesinde, merkezden daha uzakta olan ilginç yerleri kolayca ziyaret edebilirsiniz. Örneğin Parel istasyonunun yakınında, fil tanrısı Ganesha'ya adanmış parlak beyaz, çok parçalı Siddhivinayak tapınağı var. Daha da kuzeyde, Borali'de, Budist Vipassana pagoda, okyanustaki mangrov kaplı bir yarımada üzerinde yaldızlı kubbesi ile.


Mumbai'yi çok tozlu, yüksek ve sinir bozucu bulursanız, şehrin doğusunda, şehrin yaklaşık 1000 metre yukarısındaki bir dağ platosunda bulunan bir sağlık tesisi olan Matheran'ı ziyaret edebilirsiniz. İngilizler bir zamanlar sıcak uzun boylu havadan rahatlama istedi, bugün Matheran şehrin orta sınıfı için popüler bir yer. Atların tek ulaşım aracı olarak tasarlandığı otomobilsiz köy, nalasyon istasyonu aracılığıyla ulaşılabilir ve ardından kolektif takside bir yolculuk yapılabilir.

Mumbai'de kol ve zengin birlikte yaşıyor


Hindistan'ın dini çeşitliliğini yakından deneyimlemek istiyorsanız, Khar Road veya Bandra tren istasyonlarına çıkıyorsunuz. Burada birkaç dakika içinde Katolik kiliseleri, camileri ve parlak renkli Hindu tapınaklarını geçebilirsiniz.

Bandra'da kıyıya yürürseniz ve okyanus boyunca sofistike gezinti boyunca gezinirseniz, Bollywood yıldızlarıyla biraz şansla tanışırsınız veya film çekimleri için kendiliğinden dökülürsünüz – Avrupa'da çalan sahneler genellikle kullanılır. Zaten sinemada bir Bollywood filmi izlemelisin.


Ayrıca Marine Drive'a veya Mescid'e çıkmak da faydalıdır. Burada Mumbai'de ne kadar fakir ve zengin varlığını ve yan yana baskıcı bir şekilde yaşayabilirsiniz. Kavşaklarda, örneğin, cılız, meyve yüklü el arabalarının yanındaki Porsches'i beklerken görebilirsiniz. Fener yığınında akın keçi alan insanları izleyebilir ve QR kodu ile nakit ödemeden ödeme yapabilirsiniz.

Ve Andheri West veya Kurla'da çalkantılı trafik sulh hekimlerini kim bırakıp yan sokaklara dönüşürse, giderek daha dar olma labirentine girer. Bir noktada, daha fazla motosiklet gelmeyecek, dar gökyüzü şeridi kalın kablo demetlerinden ve kurutma çamaşırlarından kesilir. Ve bu sokaklardan bile, çok boyutlu bir merdiven, tünel ve dişliler dalları kapalı, küçük, düzensiz, ot dairelerini birbirine bağlar.

Turistler için gecekondular için rehberli turlar


Bir yarımada üzerinde bulunan her yerde bulunan dar olan Mumbai'nin nedeni, dikişlerde patlar ve yayılamaz. Bu nedenle yerleşim alanları saçmalıklara kadar sıkıştırılır.

Bunun en iyi örneği, Sion Demiryolu İstasyonu'ndan ulaşılacak Dharavi gecekondu mahallesidir. Bir milyondan fazla insan burada sınırlı bir alanda birlikte yaşıyor. Dharavi, sakinleri tarafından düzenlenen her gün turizm turları sunmaktadır. Klişeleri ortadan kaldırmak ve günlük yaşamınıza fikir vermek istiyorsunuz. Buradaki yaşamın zor ve mütevazı, ancak otomatik olarak kötü olmadığını göstermek istiyorlar.


Sonunda, hangi 150 yerel demiryolu istasyonunun çıktığınız önemli değil. Her yerde netleşiyor: Mumbai hayal edilemez bir şekilde zıt, kültürel olarak çok zengin, genellikle acı acı, her zaman açık ve heyecan verici. Ana şey, vagonlara iyi yapışmanızdır. Ve acil bir durumda, trenler o kadar dolu olduğunda bir taksi çağırıyor. Tren kapısından sarkarken mevcut bir direkle çarpışmanın nasıl bir his olduğunu denemek istemiyorsanız.

İpuçları ve bilgiler:


Varış: Lufthansa ve Air India, Frankfurt ve Münih'ten Mumbai'ye günlük doğrudan uçuşlar sunuyor.

Konaklama: Bütçe gezginleri için, Bandra'daki “Hamak Hostel”, banka gezintiden çok uzak değil, kahvaltıyla (Hammockhostels.com) yurtta 20 avro eşdeğeri uyursunuz. “Otel Lordları”, ana tren istasyonunun hemen yakınında merkezde 80 Euro'dan DZ/F (Hotel-Lords.mumbaihotel.net) daha sağlam standart ve geniş odalar sunmaktadır. Şehir merkezinde bulunan “Tac Mahal Sarayı”, sömürge tarzında yerleşik lüks sunuyor; Spa, havuz ve kahvaltı büfesi Fiyata dahil, 335 Euro'dan (Tajhotels.com) DZ.

Bilgi: Yerel trenlerin İngilizce kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi: zolostays.com/blog/mumbai-loocal-trains-101-a-complete-binners-guide/. Resmi Turizm Web Sitesi: Maharashtratourism.gov.in/districts/mumbai-city/