21 ada, 270 kilometrelik patika, Baltık Denizi her zaman göz önünde – bu, İsveç'in başkenti yakınındaki takımadalarda Kasım ayının başında açılacak olan yeni yürüyüş parkuru. Yazarımız özellikle sonbaharda oldukça ilgi çekici olan rotayı daha önce denemişti.
Şey bir şekilde kaymış. Bir ağaç gövdesinden çapraz olarak sarkar. Michael Lemmert tekrar yerine oturuncaya kadar onu çekiştiriyor: Bir tabela – üç şerit: mavi (suyu temsil eder), sarı (güneşi temsil eder) ve arada gümüş bir şerit. Bu, akşamları ve karanlık mevsimlerdeki ışığı yansıtır. Sayıları çok olan tabelalar kumaştan yapılmış ve Lemmert, Sandhamn, Utö, Åtö ve diğer takımada adalarında ağaçlara, dallara ve çitlere sıkı bir şekilde ve mümkün olduğunca göz hizasında asılmasını sağlıyor.
Cennete giden yolu gösterirler. En azından güneş parladığında ve yeni patika yürüyüşçüleri Stockholm takımadalarının büyülü dünyasına sürüklediğinde. Stockholm açıklarındaki Baltık Denizi'ndeki 30.000'den fazla mini adadan 21'ine uzanıyor: orman ve kum yoluyla, deniz boyunca, kayaların üzerinden, yosun ve bozkırın arasından toplam 270 kilometre, 20 etap, geceyi geçireceğiniz yol üzerinde Hanlarda veya çadırlarda (veya yürüyüşten sonra Stockholm'e geri dönün).
Çam ve huş ağaçlarının arasından, yaban mersini ve kızılcık çalılarının arasından geçerek, buzul çağının zorladığı küçük koylara ve tepelere çıkıyoruz. Yol Kasım ayının başında açılıyor. O zamana kadar çığır açan tüm şeritlerin yerinde olması gerekir. Takımada adaları birbirine köprülerle bağlı değildir ancak feribotlarla veya yerel olarak kiralanan teknelerle ulaşılabilir.
Michael Lemmert, Thomas Hjelm ve Carl-Johan Olavsson ile birlikte adaları bir araya getiren Stockholm Takımadaları Yolu'nun yöneticisi Marie Östblom, “Sonbahar büyülü bir zamandır çünkü her şey sakin ve ışık çok nettir” diyor. yürüyüş parkuru. Bu bir zorluk çünkü kuzey-güney yönündeki birçok feribot Ağustos ortasında çalışmayı durduruyor. Marie Östblom, “O halde İsveç'te yaz tatili bitti” diyor. Tüm adalarda tüm yıl boyunca yerleşim yoktur. Daha sonra takımadalar çok sessizleşiyor.
Bu yeni yürüyüş parkurunun oluşturulmasının bir nedeni de budur. Su, hava ve kara arasındaki bu harika dünyanın özellikle sezon dışı dönemde canlandırılması amaçlanıyor. Dünyanın diğer bölgeleri aşırı turizmden şikayet ederken, burada genellikle tek başınıza, eşinizle, arkadaşınızla veya ailenizle tüm gün boyunca başka bir ruhla karşılaşmadan yürüyüş yapıyorsunuz. Burada konuşmak kolaydır, ancak ayakkabılarınızın tabanları altındaki dalların çıtırtısını dinlerken, incelen ağaç tepelerinde rüzgarda hışırdayan yaprakları dinlerken ve ürkmüş bir kuşun küfrederek uçup gitmesinden neredeyse korkarken sessizlikteki sessizlik de kolaydır.
Yürüyüş sonrası mutfak ödülleri
Yaz aylarında burada işler farklıdır. Daha gürültülü ve daha yoğun. Örneğin Sandhamn'da. Daha sonra Stokholmlüler yelkenli tekneleriyle takımadaların doğu kısmında, açık denizin oldukça açıklarındaki Sandön adasının limanına gelirler.
Eşi Johanna ile birlikte su kenarındaki eski hanı şık “Sandhamn Seglarhotell”e dönüştüren Marcus Wallen, “Burada gerçek bir hayat var” diyor. Limanda geniş ahşap terasın önünde gemiler dalgalar halinde sallanıyor ve denizciler iskelelerde bir aşağı bir yukarı koşuyor. Ve tamamen dolu olan restoranın hoparlörlerinden müzik sesi yükseliyor.
Yaz tatilinin sonunda Sandön'de bir gece boyunca bir anahtar açılır. Liman kompleksi bir anda boşalır, yazlıklardan son tatil misafirleri ayrılır; Yürüyüşçüler adanın tamamen kendilerine ait. İsterseniz artık ahşap evleri çevreleyen patates gülü çitlerinin üzerinden eğilebilir, sarı-mavi-gümüş tabelaları takip ederek sık çam ormanlarına doğru ilerleyebilir ve koylarda Baltık Denizi'nin tatlı sularına dalabilirsiniz. Ertesi gün küçük feribot sizi biraz daha güneydeki Utö'ye götürecek.
Stefan Guldstrand “Utö Värdshus”un barına kayıtsızca yaslanıyor ve konukları el sıkışarak selamlıyor. Burası onun hanı ve biliyor ki: İnsanlar 16 kilometrelik bir günlük yürüyüşü yeni tamamladılar. Ve buna bağlı olarak aç ve susuzlar. İlk taze fıçı biralar barda hızla boşaltılır. Şef daha sonra safranla tatlandırılmış kaliteli bir balık çorbası, tereyağlı ayı sosuyla mükemmel pişmiş bir biftek veya havyarlı kavrulmuş patates hazırlıyor.
İsveç için daha fazla ipucu:
Neyse ki İsveç mutfak ufkunu genişletti; artık her yerde bulunan geleneksel köfte köttbullardan daha fazlası var. Takımadalardaki uzak adalarda bile insanlar yürüyüşçülerin bu günlerde yürüyüşten sonra kendilerini nasıl ödüllendirmek istediklerini biliyor.
Bugün, uzun Utö adasında 200 metreden fazla derinliğe sahip, suyla dolu bir demir cevheri madeni keşfettiler. Astrid Lindgren'in resimli kitabından çıkmışa benzeyen sarı ahşap bir ev görünene kadar tarlaların ve yel değirmeninin yanından geçtik. Pippi Uzunçorap'ın hikayesi aslında orada yeniden canlandırıldı.
Utö'de rüzgar ve su ile taşa oyulmuş doğal sağlıklı yaşam şezlongları yürüyüşçüleri bekliyor. Güneş onu ısıttı; dinlenmek için mükemmeldi.
Ertesi sabah “Utö Värdshus”tan Stefan Guldstrand, misafirlerini küçük motorlu teknesiyle bir sonraki adaya götürüyor. Åtö'den feribotla anakaraya doğru devam ediyoruz. Artık yürüyüşçüleri bekleyen sarı, mavi ve gümüş renkli bir tabela değil, bölgesel trenin tabelası var. Bir saatten az bir süre içinde onu Stockholm'e geri götürecek.
Bilgi: Stockholm Takımadaları Yolu hakkında daha fazla bilgi: Stockholmarchipelagotrail.com, Visitstockholm.com/see-do/excursions/discover-stockholm-archipelago/; İsveç hakkında genel bilgi: Visitsweden.de
Geziye katılım Visit İsveç tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.
Şey bir şekilde kaymış. Bir ağaç gövdesinden çapraz olarak sarkar. Michael Lemmert tekrar yerine oturuncaya kadar onu çekiştiriyor: Bir tabela – üç şerit: mavi (suyu temsil eder), sarı (güneşi temsil eder) ve arada gümüş bir şerit. Bu, akşamları ve karanlık mevsimlerdeki ışığı yansıtır. Sayıları çok olan tabelalar kumaştan yapılmış ve Lemmert, Sandhamn, Utö, Åtö ve diğer takımada adalarında ağaçlara, dallara ve çitlere sıkı bir şekilde ve mümkün olduğunca göz hizasında asılmasını sağlıyor.
Cennete giden yolu gösterirler. En azından güneş parladığında ve yeni patika yürüyüşçüleri Stockholm takımadalarının büyülü dünyasına sürüklediğinde. Stockholm açıklarındaki Baltık Denizi'ndeki 30.000'den fazla mini adadan 21'ine uzanıyor: orman ve kum yoluyla, deniz boyunca, kayaların üzerinden, yosun ve bozkırın arasından toplam 270 kilometre, 20 etap, geceyi geçireceğiniz yol üzerinde Hanlarda veya çadırlarda (veya yürüyüşten sonra Stockholm'e geri dönün).
Çam ve huş ağaçlarının arasından, yaban mersini ve kızılcık çalılarının arasından geçerek, buzul çağının zorladığı küçük koylara ve tepelere çıkıyoruz. Yol Kasım ayının başında açılıyor. O zamana kadar çığır açan tüm şeritlerin yerinde olması gerekir. Takımada adaları birbirine köprülerle bağlı değildir ancak feribotlarla veya yerel olarak kiralanan teknelerle ulaşılabilir.
Michael Lemmert, Thomas Hjelm ve Carl-Johan Olavsson ile birlikte adaları bir araya getiren Stockholm Takımadaları Yolu'nun yöneticisi Marie Östblom, “Sonbahar büyülü bir zamandır çünkü her şey sakin ve ışık çok nettir” diyor. yürüyüş parkuru. Bu bir zorluk çünkü kuzey-güney yönündeki birçok feribot Ağustos ortasında çalışmayı durduruyor. Marie Östblom, “O halde İsveç'te yaz tatili bitti” diyor. Tüm adalarda tüm yıl boyunca yerleşim yoktur. Daha sonra takımadalar çok sessizleşiyor.
Bu yeni yürüyüş parkurunun oluşturulmasının bir nedeni de budur. Su, hava ve kara arasındaki bu harika dünyanın özellikle sezon dışı dönemde canlandırılması amaçlanıyor. Dünyanın diğer bölgeleri aşırı turizmden şikayet ederken, burada genellikle tek başınıza, eşinizle, arkadaşınızla veya ailenizle tüm gün boyunca başka bir ruhla karşılaşmadan yürüyüş yapıyorsunuz. Burada konuşmak kolaydır, ancak ayakkabılarınızın tabanları altındaki dalların çıtırtısını dinlerken, incelen ağaç tepelerinde rüzgarda hışırdayan yaprakları dinlerken ve ürkmüş bir kuşun küfrederek uçup gitmesinden neredeyse korkarken sessizlikteki sessizlik de kolaydır.
Yürüyüş sonrası mutfak ödülleri
Yaz aylarında burada işler farklıdır. Daha gürültülü ve daha yoğun. Örneğin Sandhamn'da. Daha sonra Stokholmlüler yelkenli tekneleriyle takımadaların doğu kısmında, açık denizin oldukça açıklarındaki Sandön adasının limanına gelirler.
Eşi Johanna ile birlikte su kenarındaki eski hanı şık “Sandhamn Seglarhotell”e dönüştüren Marcus Wallen, “Burada gerçek bir hayat var” diyor. Limanda geniş ahşap terasın önünde gemiler dalgalar halinde sallanıyor ve denizciler iskelelerde bir aşağı bir yukarı koşuyor. Ve tamamen dolu olan restoranın hoparlörlerinden müzik sesi yükseliyor.
Yaz tatilinin sonunda Sandön'de bir gece boyunca bir anahtar açılır. Liman kompleksi bir anda boşalır, yazlıklardan son tatil misafirleri ayrılır; Yürüyüşçüler adanın tamamen kendilerine ait. İsterseniz artık ahşap evleri çevreleyen patates gülü çitlerinin üzerinden eğilebilir, sarı-mavi-gümüş tabelaları takip ederek sık çam ormanlarına doğru ilerleyebilir ve koylarda Baltık Denizi'nin tatlı sularına dalabilirsiniz. Ertesi gün küçük feribot sizi biraz daha güneydeki Utö'ye götürecek.
Stefan Guldstrand “Utö Värdshus”un barına kayıtsızca yaslanıyor ve konukları el sıkışarak selamlıyor. Burası onun hanı ve biliyor ki: İnsanlar 16 kilometrelik bir günlük yürüyüşü yeni tamamladılar. Ve buna bağlı olarak aç ve susuzlar. İlk taze fıçı biralar barda hızla boşaltılır. Şef daha sonra safranla tatlandırılmış kaliteli bir balık çorbası, tereyağlı ayı sosuyla mükemmel pişmiş bir biftek veya havyarlı kavrulmuş patates hazırlıyor.
İsveç için daha fazla ipucu:
Neyse ki İsveç mutfak ufkunu genişletti; artık her yerde bulunan geleneksel köfte köttbullardan daha fazlası var. Takımadalardaki uzak adalarda bile insanlar yürüyüşçülerin bu günlerde yürüyüşten sonra kendilerini nasıl ödüllendirmek istediklerini biliyor.
Bugün, uzun Utö adasında 200 metreden fazla derinliğe sahip, suyla dolu bir demir cevheri madeni keşfettiler. Astrid Lindgren'in resimli kitabından çıkmışa benzeyen sarı ahşap bir ev görünene kadar tarlaların ve yel değirmeninin yanından geçtik. Pippi Uzunçorap'ın hikayesi aslında orada yeniden canlandırıldı.
Utö'de rüzgar ve su ile taşa oyulmuş doğal sağlıklı yaşam şezlongları yürüyüşçüleri bekliyor. Güneş onu ısıttı; dinlenmek için mükemmeldi.
Ertesi sabah “Utö Värdshus”tan Stefan Guldstrand, misafirlerini küçük motorlu teknesiyle bir sonraki adaya götürüyor. Åtö'den feribotla anakaraya doğru devam ediyoruz. Artık yürüyüşçüleri bekleyen sarı, mavi ve gümüş renkli bir tabela değil, bölgesel trenin tabelası var. Bir saatten az bir süre içinde onu Stockholm'e geri götürecek.
Bilgi: Stockholm Takımadaları Yolu hakkında daha fazla bilgi: Stockholmarchipelagotrail.com, Visitstockholm.com/see-do/excursions/discover-stockholm-archipelago/; İsveç hakkında genel bilgi: Visitsweden.de
Geziye katılım Visit İsveç tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.