Ülkede 320 km / s hızla koşan Shinkansen'den sonra saati koyabilirsiniz. Bölgesel trende seyahat, Hokkaido ve Kyushu arasında da tatilciler için bir zevktir. Neden Japonya'da araba kullanmak Almanya'dan çok daha iyi.
Shinkansen – Japon süper hızlı trenin adı, dünya çapında dakiklik ve mükemmellik ile eşanlamlıdır. Ancak yüksek hız yolları, tüm rota ağının 3000 kilometrenin biraz altında oluşturuyor. Ülkenin geri kalanı 27.000 kilometre daha geçiyor.
Mümkün olduğunca çok görmek istiyorsanız, yerel ve dar gauge demiryolları her köşede rahat ve geç gelir, bu da Japonya'da çekilmeyi Almanya'dan çok daha hoş hale getirir. Gezginler ne bilmeli ve düşünmelidir? Bilgi, 20 yıldır Japonya'da yaşayan Matthias Reich, orada tren seyahatlerini seviyor ve yeni bir kitap yazdı (aşağıya bakınız).
DÜNYA: Japon özelliklerinin dakikliği efsanevi, gecikmeler Shinkansen söz konusu olduğunda sadece birkaç saniye. En son ne zaman bir tren gecikmesi yaşadınız?
Matthias Reich: Trene çalışıyorum; 20 dakika önce, 20 dakika önce, yolcu sayısı söz konusu olduğunda, dünyanın en büyük ikinci tren istasyonu olan Shibuya tren istasyonuna. Geçen hafta bir trenin aslında on dakika geç kaldığı son gecikmeyi yaşadım.
DÜNYA: On dakika? Alman demiryolu gezginleri sadece bunu hayal edebilir. Japon şeritleri nasıl bu kadar dakik olmayı başarıyor?
Zengin: Ünlü Shinkansen söz konusu olduğunda, nedeni basit: pistleri yerel ve yük trafik ağından ayrılıyor ve neredeyse tüm çitler. Manzaradan 300 km/s'den fazla koşarlar, çoğu rota tünellerle biberlenmiş. Aşağıdakiler Shinkansen için geçerlidir: Saati peşinden koyabilirsiniz.
DÜNYA: Bu, bölgesel yollarda gecikmeler beklemeniz gerektiği anlamına mı geliyor?
Zengin: Hayır, elbette hayır. Japonya'da bir sorun, doğal güçler nedeniyle en iyi şekilde tam kilitlerdir. Japonya, neredeyse her yıl şiddetli yağmur, dağ stortları, typhoon hasarı olan dağların üçte ikisinden fazlasını içerir. Rotaların tamamen bloke edilmesi ara sıra gerçekleşir. Bunun dışında, Japonya'daki tren seyahatleri, yerel ve bölgesel trenlerde de rahat ve son derece dakik bir seyahat şeklidir. Ayrıca Japonya'da yasadışı sürüşün mümkün olmadığı bir rol oynar. Bu sayfadan gelir kaybı yoktur ve para altyapının korunmasına geri döner.
DÜNYA: Yasadışı sürüş neden imkansız?
Zengin: Çünkü platforma biletsiz ve bir daha aşağı inmezsiniz. Bu yüzden trende kontrol yok.
DÜNYA: Araba sürerken ne kadar masrafları beklemeniz gerekiyor?
Zengin: Japon yen şu anda nispeten zayıftır, bu da demiryolu sürüşünü Avrupalılar için uygun hale getirir. Buna ek olarak, kişi başına ortalama fiyat ve kilometre Deutsche Bahn'ın gerektirdiği şeyin yarısından azdır. Bununla birlikte, Japonya, Kuzey-Güney uzantısından iki kat daha uzun süredir, Almanya'dan 2000 kilometre iyi.
Hızlı trenlerle büyük mesafeleri kapsamak istiyorsanız, Shinkansen için yüzde 50 ek ücret hesaplandığından hızla daha pahalı hale gelir. Bu nedenle, Japonya Demiryolu Geçidi, ülkenin çoğunda kalbinizin içeriğine seyahat edebileceğiniz turistler için önerilir. Yedi gün boyunca 350 Euro eşdeğer maliyeti, bu da hızlı bir şekilde işe yarıyor.
DÜNYA: Ya yerel trenler kullanmayı tercih ederseniz?
Zengin: Normal biletlerden kaçarsınız. Kitabımda bir gün içinde ustalaşabilecek bir dizi rotayı anlatıyorum.
DÜNYA: Bir örnek, lütfen.
Zengin: Son derece güzel bir rota, Asahikawa'dan Japonya'nın en soğuk şehri Nayoro'ya ve daha da Wakkanai'ye, Japonya'nın en kuzey adası Hokkaido'daki Japonya'nın en kuzey şehrinde Soya Express ile. Kar güvenliği nedeniyle kış sporları meraklıları ile popülerdir. Japonya'ya kayak yapmak için seyahat ederseniz, kesinlikle Soya Express'te gezinmelisiniz.
DÜNYA: Japon trenlerinde yemek arabaları ne olacak?
Zengin: Burada farklılaşmalısın; Prensip olarak, Bortkrest restoranları bölgesel trenlerde bir istisnadır. Çoğu istasyon, almak için çok denilen ekiben satıyor, bunlar genellikle bölgedeki tipik malzemelerle Japon ikramları olan küçük kutular. Shinkansen ile, sizinle yemek yemenin deneyimi bile. Ayrıca atıştırmalıklar, içecekler ve bento kutuları sunan servis arabaları da var; Bu kutulardan bazıları, örneğin Fukuoka veya Odate'in kutuları tam anlamıyla kült var.
DÜNYA: Sonra Japonya'yı rahat bir şekilde “deneyimleyebilirsiniz”. Bu da pratik mi?
Zengin: Evet, New Shinkansen bağlantıları sayesinde, bir gün içinde en kuzey ana adasından Hokkaido'nun en kuzey adasından Kagoshima'ya Kagoshima'ya gitmek bile mümkün.
DÜNYA: Bu rota için bir tatilci olarak ne kadar zaman planlamalısınız?
Zengin: Sendai, Tokyo, Kyoto, Osaka, Kobe, Hiroşima ve Fukuoka ve bazı yerel havaya koklamak için en az bir hafta. Eğer bu çok fazla şehir: Hakonodate, Iwakuni, Hiraizumi, Kakegawa, rotada bir veya iki gece kalma gibi birçok daha küçük yer var.
DÜNYA: Japonya'da aslında gece trenleri var mı?
Zengin: Maalesef hayır. Shinkansen ağının genişlemesiyle, gece trenleri tam anlamıyla siding'e geldi. Normal fiyat seviyesindeki biletleri olan tek gece treni, Tokyo'dan Shikoku adasındaki Izumo'ya Sunrise Izumo.
DÜNYA: Demiryolu kayıtları söz konusu olduğunda, Japonya ve Çin alternatif. Şu anda kim var?
Zengin: Tren konforu açısından Japonya, özellikle çeşitlilik söz konusu olduğunda öndedir. Detaylara son derece dikkat çeken çok sayıda özel tren var ve Shinkansen teknik olarak kesinlikle rekabetçi. Ancak, yeni rotaların inşası söz konusu olduğunda, Çin tüm kayıtları yapıyor.
Dev Krallık, Tibet'te Lhasa'ya sadece beş yılın en çok 4000 metrenin üzerinde bir yol inşa etti. Bu ilk sınıf mühendislik hizmetidir. Ancak Japonya buna karşı duruyor ve 2034 Tokyo'dan Nagoya'ya bağlanacak manyetik bir Leval yolunda inşa ediyor. Yaklaşık 300 kilometre için, saatte 500 kilometreden fazla olan tren yaklaşık 40 dakika sürecek.
DÜNYA: Hala rotadan bir şey görüyor musunuz?
Zengin: Şüpheliyim, renkli çizgilerden çok daha fazlası. Ancak manzara ve eski iyi demiryolu iş hissi ile ilgiliyse, yine de Japonya'da gerçek buhar lokomotifleriyle sürebilirsiniz. Oikawa hattı, özellikle ilginç bir tür nostaljik özelliktir.
DÜNYA: Japonya'daki turistleri genel olarak ne düşünmeli, hangi GO'lardan kaçınmalısınız?
Zengin: Trenlerde yüksek sesle bakım, telefon görüşmesi gibi genellikle arzu edilmez. Japonya'da burnunuzu gizlemek de olağandışıdır, böylece ürkütücü görünümleri riske atabilirsiniz. Çok fazla bagajla seyahat ederseniz, sıklıkla işgal edilen şehir trenlerinden kaçınmalısınız, çünkü hantal valizler haklı olarak yoğun saatlerde kızgınlığa neden olur. Koku suyunun giyilmesi veya güçlü gıdalar tüketimi de trenlerde hoş karşılanmaz. Ama bu kesinlikle Almanya'da çok farklı değil.
Matthias Reich-Japan gurbetçileri ve yazar
1996 yılında, Brandenburg doğumlu Matthias Reich (1974 doğumlu) Japon çalışmalarının bir parçası olarak ilk kez Japonya'ya gitti, 2005'ten bu yana, şimdi bir BT şirketinin genel müdürü olarak kalıcı olarak yaşadı ve çalıştı. Reich akıcı bir şekilde Japonca konuşuyor, Japon karısı ve çocukları Kawasaki'de yaşıyor.
Yolda, tutkusu onun tutkusudur, bu yüzden Tabibito.de (gezginler için Japonca) ve Japonya-Almanach.de'deki Japonya hakkında bir blog ile bir web sitesi kurdu.
Üçüncü kitabı yeni yayınlandı: “Japonya'yı trenle keşfedin. Ülkeyi ve vurgularını tanımanın en iyi yolu” (Bruckmann Verlag, 224 sayfa, 22.90 Euro).
Shinkansen – Japon süper hızlı trenin adı, dünya çapında dakiklik ve mükemmellik ile eşanlamlıdır. Ancak yüksek hız yolları, tüm rota ağının 3000 kilometrenin biraz altında oluşturuyor. Ülkenin geri kalanı 27.000 kilometre daha geçiyor.
Mümkün olduğunca çok görmek istiyorsanız, yerel ve dar gauge demiryolları her köşede rahat ve geç gelir, bu da Japonya'da çekilmeyi Almanya'dan çok daha hoş hale getirir. Gezginler ne bilmeli ve düşünmelidir? Bilgi, 20 yıldır Japonya'da yaşayan Matthias Reich, orada tren seyahatlerini seviyor ve yeni bir kitap yazdı (aşağıya bakınız).
DÜNYA: Japon özelliklerinin dakikliği efsanevi, gecikmeler Shinkansen söz konusu olduğunda sadece birkaç saniye. En son ne zaman bir tren gecikmesi yaşadınız?
Matthias Reich: Trene çalışıyorum; 20 dakika önce, 20 dakika önce, yolcu sayısı söz konusu olduğunda, dünyanın en büyük ikinci tren istasyonu olan Shibuya tren istasyonuna. Geçen hafta bir trenin aslında on dakika geç kaldığı son gecikmeyi yaşadım.
DÜNYA: On dakika? Alman demiryolu gezginleri sadece bunu hayal edebilir. Japon şeritleri nasıl bu kadar dakik olmayı başarıyor?
Zengin: Ünlü Shinkansen söz konusu olduğunda, nedeni basit: pistleri yerel ve yük trafik ağından ayrılıyor ve neredeyse tüm çitler. Manzaradan 300 km/s'den fazla koşarlar, çoğu rota tünellerle biberlenmiş. Aşağıdakiler Shinkansen için geçerlidir: Saati peşinden koyabilirsiniz.
DÜNYA: Bu, bölgesel yollarda gecikmeler beklemeniz gerektiği anlamına mı geliyor?
Zengin: Hayır, elbette hayır. Japonya'da bir sorun, doğal güçler nedeniyle en iyi şekilde tam kilitlerdir. Japonya, neredeyse her yıl şiddetli yağmur, dağ stortları, typhoon hasarı olan dağların üçte ikisinden fazlasını içerir. Rotaların tamamen bloke edilmesi ara sıra gerçekleşir. Bunun dışında, Japonya'daki tren seyahatleri, yerel ve bölgesel trenlerde de rahat ve son derece dakik bir seyahat şeklidir. Ayrıca Japonya'da yasadışı sürüşün mümkün olmadığı bir rol oynar. Bu sayfadan gelir kaybı yoktur ve para altyapının korunmasına geri döner.
DÜNYA: Yasadışı sürüş neden imkansız?
Zengin: Çünkü platforma biletsiz ve bir daha aşağı inmezsiniz. Bu yüzden trende kontrol yok.
DÜNYA: Araba sürerken ne kadar masrafları beklemeniz gerekiyor?
Zengin: Japon yen şu anda nispeten zayıftır, bu da demiryolu sürüşünü Avrupalılar için uygun hale getirir. Buna ek olarak, kişi başına ortalama fiyat ve kilometre Deutsche Bahn'ın gerektirdiği şeyin yarısından azdır. Bununla birlikte, Japonya, Kuzey-Güney uzantısından iki kat daha uzun süredir, Almanya'dan 2000 kilometre iyi.
Hızlı trenlerle büyük mesafeleri kapsamak istiyorsanız, Shinkansen için yüzde 50 ek ücret hesaplandığından hızla daha pahalı hale gelir. Bu nedenle, Japonya Demiryolu Geçidi, ülkenin çoğunda kalbinizin içeriğine seyahat edebileceğiniz turistler için önerilir. Yedi gün boyunca 350 Euro eşdeğer maliyeti, bu da hızlı bir şekilde işe yarıyor.
DÜNYA: Ya yerel trenler kullanmayı tercih ederseniz?
Zengin: Normal biletlerden kaçarsınız. Kitabımda bir gün içinde ustalaşabilecek bir dizi rotayı anlatıyorum.
DÜNYA: Bir örnek, lütfen.
Zengin: Son derece güzel bir rota, Asahikawa'dan Japonya'nın en soğuk şehri Nayoro'ya ve daha da Wakkanai'ye, Japonya'nın en kuzey adası Hokkaido'daki Japonya'nın en kuzey şehrinde Soya Express ile. Kar güvenliği nedeniyle kış sporları meraklıları ile popülerdir. Japonya'ya kayak yapmak için seyahat ederseniz, kesinlikle Soya Express'te gezinmelisiniz.
DÜNYA: Japon trenlerinde yemek arabaları ne olacak?
Zengin: Burada farklılaşmalısın; Prensip olarak, Bortkrest restoranları bölgesel trenlerde bir istisnadır. Çoğu istasyon, almak için çok denilen ekiben satıyor, bunlar genellikle bölgedeki tipik malzemelerle Japon ikramları olan küçük kutular. Shinkansen ile, sizinle yemek yemenin deneyimi bile. Ayrıca atıştırmalıklar, içecekler ve bento kutuları sunan servis arabaları da var; Bu kutulardan bazıları, örneğin Fukuoka veya Odate'in kutuları tam anlamıyla kült var.
DÜNYA: Sonra Japonya'yı rahat bir şekilde “deneyimleyebilirsiniz”. Bu da pratik mi?
Zengin: Evet, New Shinkansen bağlantıları sayesinde, bir gün içinde en kuzey ana adasından Hokkaido'nun en kuzey adasından Kagoshima'ya Kagoshima'ya gitmek bile mümkün.
DÜNYA: Bu rota için bir tatilci olarak ne kadar zaman planlamalısınız?
Zengin: Sendai, Tokyo, Kyoto, Osaka, Kobe, Hiroşima ve Fukuoka ve bazı yerel havaya koklamak için en az bir hafta. Eğer bu çok fazla şehir: Hakonodate, Iwakuni, Hiraizumi, Kakegawa, rotada bir veya iki gece kalma gibi birçok daha küçük yer var.
DÜNYA: Japonya'da aslında gece trenleri var mı?
Zengin: Maalesef hayır. Shinkansen ağının genişlemesiyle, gece trenleri tam anlamıyla siding'e geldi. Normal fiyat seviyesindeki biletleri olan tek gece treni, Tokyo'dan Shikoku adasındaki Izumo'ya Sunrise Izumo.
DÜNYA: Demiryolu kayıtları söz konusu olduğunda, Japonya ve Çin alternatif. Şu anda kim var?
Zengin: Tren konforu açısından Japonya, özellikle çeşitlilik söz konusu olduğunda öndedir. Detaylara son derece dikkat çeken çok sayıda özel tren var ve Shinkansen teknik olarak kesinlikle rekabetçi. Ancak, yeni rotaların inşası söz konusu olduğunda, Çin tüm kayıtları yapıyor.
Dev Krallık, Tibet'te Lhasa'ya sadece beş yılın en çok 4000 metrenin üzerinde bir yol inşa etti. Bu ilk sınıf mühendislik hizmetidir. Ancak Japonya buna karşı duruyor ve 2034 Tokyo'dan Nagoya'ya bağlanacak manyetik bir Leval yolunda inşa ediyor. Yaklaşık 300 kilometre için, saatte 500 kilometreden fazla olan tren yaklaşık 40 dakika sürecek.
DÜNYA: Hala rotadan bir şey görüyor musunuz?
Zengin: Şüpheliyim, renkli çizgilerden çok daha fazlası. Ancak manzara ve eski iyi demiryolu iş hissi ile ilgiliyse, yine de Japonya'da gerçek buhar lokomotifleriyle sürebilirsiniz. Oikawa hattı, özellikle ilginç bir tür nostaljik özelliktir.
DÜNYA: Japonya'daki turistleri genel olarak ne düşünmeli, hangi GO'lardan kaçınmalısınız?
Zengin: Trenlerde yüksek sesle bakım, telefon görüşmesi gibi genellikle arzu edilmez. Japonya'da burnunuzu gizlemek de olağandışıdır, böylece ürkütücü görünümleri riske atabilirsiniz. Çok fazla bagajla seyahat ederseniz, sıklıkla işgal edilen şehir trenlerinden kaçınmalısınız, çünkü hantal valizler haklı olarak yoğun saatlerde kızgınlığa neden olur. Koku suyunun giyilmesi veya güçlü gıdalar tüketimi de trenlerde hoş karşılanmaz. Ama bu kesinlikle Almanya'da çok farklı değil.
Matthias Reich-Japan gurbetçileri ve yazar
1996 yılında, Brandenburg doğumlu Matthias Reich (1974 doğumlu) Japon çalışmalarının bir parçası olarak ilk kez Japonya'ya gitti, 2005'ten bu yana, şimdi bir BT şirketinin genel müdürü olarak kalıcı olarak yaşadı ve çalıştı. Reich akıcı bir şekilde Japonca konuşuyor, Japon karısı ve çocukları Kawasaki'de yaşıyor.
Yolda, tutkusu onun tutkusudur, bu yüzden Tabibito.de (gezginler için Japonca) ve Japonya-Almanach.de'deki Japonya hakkında bir blog ile bir web sitesi kurdu.
Üçüncü kitabı yeni yayınlandı: “Japonya'yı trenle keşfedin. Ülkeyi ve vurgularını tanımanın en iyi yolu” (Bruckmann Verlag, 224 sayfa, 22.90 Euro).