Hiç olmayan tatil evleri, sahte dükkanlar ve iptal durumunda düşüyor: Tatil yapımcıları giderek daha iyi niyet ve rezervasyon stresi kullanan suçluların kurbanı oluyorlar. İnternetteki şüpheli sağlayıcıların nasıl tanınacağını ve kendinizi onlardan nasıl koruyacağımızı açıklıyoruz.
Seyahat kitapları eskisinden çok daha kolay hale geldi. Rüya Tatili veya Dream House sadece üç tıklama uzaklıktadır. Ancak bazen, bir kabus bundan olabilir; Çünkü suçlular bile kaygısız tatilcilerin seyahat planlarını engellemek ve onları dışarı çıkarmak çok daha kolay hale geldi. En önemli on tuzağı tarif ediyoruz ve onlardan nasıl kaçacağını açıklıyoruz.
Sahte portal ile dikiş
Tatil evi bir pazarlık fiyatı, uçuş rekabetten sadece yarısı kadar pahalı: Tatilcinin av içgüdüsü uyandı, nihai pazarlık için özlem.
Bununla birlikte, aynı zamanda alarm zilleri tiz olmalıdır. Dolandırıcılar, otellerin, havayollarının ve seyahat şirketlerinin gerçek ana sayfalarına kafa karıştırıcı görünen iyi bilinen şirketlerin web sitelerini kopyalamaktan mutluluk duyarlar. Orada rezervasyon yaptığınız geziler asla gerçekleşmeyecek. Sadece para gitti.
Kendinizi nasıl koruyorsunuz? Rheineland-Palatin Tüketici Merkezi, her zaman izi kontrol etmeyi ve şüphe durumunda, orada birinin mevcut olup olmadığını kontrol etmeyi tavsiye eder. Çünkü saygın bir baskı bile her zaman korumaz – memnuniyetle kopyalanır. Tüketici Tavsiye Merkezi'nden Fakeshop Bulucu da hileli taraflar bulmaya yardımcı olabilir.
Tatil evi yok
Özellikle sadece e -posta teması olan özel çevrimiçi rezervasyonlarla, rezervasyon yapılan tatil evinin mevcut olmadığı peşinattan sonra tekrar tekrar ortaya çıkıyor. İlk Euro ödenmeden önce, dikkatli kiracıya vergi numarası ve satış vergisi kimliği dahil olmak üzere tüm sağlayıcı ve teklifin tam adresi verilebilir.
Özel rezervasyonlar için polis, kişisel olarak çağrı yapmanızı önerir. Hiçbir koşulda tüm seyahat fiyatını önceden aktaramazsınız. Özel bireyler arasında maksimum yüzde 30 yaygındır. Genel olarak, doğrudan yabancı bir ev sahibinden rezervasyon yapmak tehlikelidir. Ücretli paranın geri dönmesi zordur. Ve elbette Türkiye yasası Türkiye'deki özel ev sahiplerinden bir tatil kirası için geçerlidir.
Yüzde daha pahalı, ancak daha güvenli, Airbnb veya Fewo Direkt gibi portallar üzerinden ödeme. Ev sahibine sadece varıştan sonraki gün ödeme.
Ön ödeme ile hile
Birçok seyahat hizmeti önceden ödenmelidir: örneğin, uçuşlar ve tren biletleri – genellikle yolculuktan aylar önce. Ve hızlı para, ışık gibi dolandırıcıları çeker. Tüketici riski taşır. Ne kadar çok ödenmeniz gerekirse, dikkatli olmak o kadar iyi olur.
Tüketici Merkezi'ni açıklıyor, çünkü bu para zorlukla geri getirilemez. En azından biraz daha fazla koruma, kredi kartları veya PayPal gibi alıcı koruması içeren hizmetler sunar. Ancak sağduyunun hiçbiri herhangi bir ödeme yönteminin yerini almaz.
Uzmanlar, ödeme verilerinin yalnızca https: // ile başlayan web sitelerine girmesini önerir, çünkü veriler şifrelenir. Eğer sağlayıcı tam ön ödemede indirim vaat ediyorsa, alarm zilleri tizlere göre olmalıdır.
Yanlış reklam
Özellikle otel rezervasyonlarında, Avrupa Tüketici Merkezi (EVZ), internette bir reklamla başlayan sahtekarlık davalarını giderek daha fazla gözlemliyor. Otelin kendisi tarafından değiştirilmiş gibi görünüyorlar, ancak bağlantı yurtdışında şüpheli bir seyahat acentesine yol açıyor.
Orada, oda fiyatları ilk önce çok indirimli görünüyor. Ancak sonunda, tefecilik hizmet ücretleri yüzde yüz ve daha fazla açılmıştır. Ancak, bu rezervasyon sürecinde henüz tanınamıyor, EVZ'yi uyarıyor. Korkunç gerçek daha sonra tasarıyı gösterir, ancak miktar uzun süredir borçlandırılmıştır.
Kendinizi böyle koruyorsunuz: bağlantıya bakmak, otelden çok daha ucuz bir teklife bakmak.
Portalın ötesinde sayılar
Rezervasyon gibi çevrimiçi portallarla, ödemeli oteller yalnızca kaldığınızda rezerve edilebilir. Daha sonra otelden bir e -posta alırsanız, önceden ödenmeli ve doğrudan ödenmelidir, rezervasyonla posta trafiği avlayan dolandırıcılar tarafından hedef alınmış olabilirsiniz.
North Ren-Westphalia Tüketici Merkezi, çevrimiçi rezervasyonlar için her zaman “konaklamada ödeme” seçmenizi önerir. Bu mümkün değilse, doğrudan otelden değil, yalnızca seçilen rezervasyon platformunda ödeme yapmalısınız. Ödeme işlemi sırasında bir şey işe yaramazsa, yalnızca rezervasyon portalının orijinal sayfasında belirtilen müşteri hizmetleri ile iletişime geçilmeli veya gerekirse otel doğrudan yeri kontrol etmek için çağrılır.
Her halükarda, bilinmeyen özel ev sahibi işi “vergi ofisini geçerek” yapmak istiyorsa doyurucu olmalısınız. Alıntı Örnek: “Vergi her şeyi bilmek zorunda değil, değil mi?” Devleti çok açık bir şekilde aldatmak istiyorsanız, muhtemelen sözleşme ortağınıza daha iyi davranmayacaksınız.
Instagram veya Facebook aracılığıyla iletişime geçin
Ciddi seyahat acenteleri de sosyal medyada reklam veriyor. Ancak sadece WhatsApp ve Facebook aracılığıyla ulaşılabilir ve mümkün olduğunca tam ön ödeme isteyebilirseniz, saklanacak bir şeyiniz var.
Tüketici Tavsiye Merkezleri: Her zaman arayın, özel ev sahipleriyle rezervasyon yaparken kimliğinizin tam adını ve eksiksiz bir adresini ve ayrıca kimliğinizin bir kopyasını verin.
Son rezervasyon adımı ile fiyat artışları
Bunu kim daha önce deneyimlemedi? Sonunda iyi bir fiyata uygun bir yolculuk bulacaksınız. Ancak, son rezervasyon adımıyla, yarım düzine gönderi aniden üstte paketlenir: sadece tıklama zorluğu ile tıklanabilen bir sigorta, hiçbir detaylı hizmet düz oranı, bir ücret.
Resmi olarak, tüm bunlar yasaktır, sağlayıcı en baştan nihai bir fiyat vermelidir. Tek Çözüm: Ücretler dahil fiyatları karşılaştırın.
İptal edildiğinde düştü
Yanlış servis yardım hatları özellikle mükemmeldir. Bir örnek: bir tatilci yanlışlıkla bir valizini uçuşu için çok fazla rezerve etmiş ve bagaj parçasını iptal etmek istedi. Çevrimiçi seyahat acentesi Opodo'yu rezerve etmişti. İnternette bir telefon numarası aradı, ancak sahte bir yardım hattına geldi.
Çizginin diğer ucundaki bayan bir Opodo çalışanı oldu ve çok fazla rezerve edilen bagajı geri ödemeye söz verdi. Bunu yapmak için, sadece bir uygulama indirin, gerisini hallederdi. Müşteri, aracı konuşma sırasında yükledi ve kısa bir süre sonra banka uygulamasından bir mesaj onaylaması istendi. Bunu da yaptı – ve 976 Euro zaten hesabından tartışıldı.
Böylece bu tür bir hasar meydana gelmez, bazı temel kurallar gözlemlenmelidir: arama motorları tarafından önerilen kişilere körü körüne güvenmeyin. Uygulamaları indirmeyin. Asla telefonda bankacılık ve kredi kartı verilerini açıklamayın. Ciddi havayolu çalışanları telefonu bu konuda sormuyor. Ve rezervasyon yapmadan önce acil durumlar için resmi bir telefon numarasını araştırmak en iyisidir!
Kart garantisi ile dikiş
Saygın bir sağlayıcı aracılığıyla otel rezervasyonu – ve hala düştü. Tüketici Merkezi North Rhine-Westphalia, hileyi aşağıdaki gibi açıklar: Rezervasyondan kısa bir süre sonra, müşteri bir e-posta alır: “Rezervasyon kurallarının güncellenmesi nedeniyle, konaklamanızı güvence altına almak için ek bir kart garantisi talep etmek zorunda kalıyoruz.” Rezervasyon numarası ve seyahat tarihi.
Müşteri şimdi belirtilen bağlantıyı tıklarsa, kart bilgilerini sahte bir rezervasyon web sitesinde sunar. Genellikle veri hırsızları plastik kartla alışverişe gider.
Hasar durumunda sahte yardım masası
Yolculuk sırasında hala düşebilirsiniz: sonra bir uçuş başarısız olduğunda veya başka türlü bir sorun oluştuğunda. Havayolu web sitesinde aramak ve yeniden kitap yapmak için cep telefonlarında telaşlı olarak yazan herkes, havayolu web sitesinin gerçekten gerçek olup olmadığına dikkat etmiyor.
Dolandırıcılar bundan yararlanır ve aldatıcı bir şekilde gerçek hasar yardım masaları oluşturur. Lufthansa kendi tarafında “hava bilgileri” başlığı altında uyarıyor: “Şu anda, Lufthansa temasları olduğu iddia edilen hileli çevrimiçi siteler internetteki ortak arama motorları aracılığıyla görülebilir.”
Seyahat kitapları eskisinden çok daha kolay hale geldi. Rüya Tatili veya Dream House sadece üç tıklama uzaklıktadır. Ancak bazen, bir kabus bundan olabilir; Çünkü suçlular bile kaygısız tatilcilerin seyahat planlarını engellemek ve onları dışarı çıkarmak çok daha kolay hale geldi. En önemli on tuzağı tarif ediyoruz ve onlardan nasıl kaçacağını açıklıyoruz.
Sahte portal ile dikiş
Tatil evi bir pazarlık fiyatı, uçuş rekabetten sadece yarısı kadar pahalı: Tatilcinin av içgüdüsü uyandı, nihai pazarlık için özlem.
Bununla birlikte, aynı zamanda alarm zilleri tiz olmalıdır. Dolandırıcılar, otellerin, havayollarının ve seyahat şirketlerinin gerçek ana sayfalarına kafa karıştırıcı görünen iyi bilinen şirketlerin web sitelerini kopyalamaktan mutluluk duyarlar. Orada rezervasyon yaptığınız geziler asla gerçekleşmeyecek. Sadece para gitti.
Kendinizi nasıl koruyorsunuz? Rheineland-Palatin Tüketici Merkezi, her zaman izi kontrol etmeyi ve şüphe durumunda, orada birinin mevcut olup olmadığını kontrol etmeyi tavsiye eder. Çünkü saygın bir baskı bile her zaman korumaz – memnuniyetle kopyalanır. Tüketici Tavsiye Merkezi'nden Fakeshop Bulucu da hileli taraflar bulmaya yardımcı olabilir.
Tatil evi yok
Özellikle sadece e -posta teması olan özel çevrimiçi rezervasyonlarla, rezervasyon yapılan tatil evinin mevcut olmadığı peşinattan sonra tekrar tekrar ortaya çıkıyor. İlk Euro ödenmeden önce, dikkatli kiracıya vergi numarası ve satış vergisi kimliği dahil olmak üzere tüm sağlayıcı ve teklifin tam adresi verilebilir.
Özel rezervasyonlar için polis, kişisel olarak çağrı yapmanızı önerir. Hiçbir koşulda tüm seyahat fiyatını önceden aktaramazsınız. Özel bireyler arasında maksimum yüzde 30 yaygındır. Genel olarak, doğrudan yabancı bir ev sahibinden rezervasyon yapmak tehlikelidir. Ücretli paranın geri dönmesi zordur. Ve elbette Türkiye yasası Türkiye'deki özel ev sahiplerinden bir tatil kirası için geçerlidir.
Yüzde daha pahalı, ancak daha güvenli, Airbnb veya Fewo Direkt gibi portallar üzerinden ödeme. Ev sahibine sadece varıştan sonraki gün ödeme.
Ön ödeme ile hile
Birçok seyahat hizmeti önceden ödenmelidir: örneğin, uçuşlar ve tren biletleri – genellikle yolculuktan aylar önce. Ve hızlı para, ışık gibi dolandırıcıları çeker. Tüketici riski taşır. Ne kadar çok ödenmeniz gerekirse, dikkatli olmak o kadar iyi olur.
Tüketici Merkezi'ni açıklıyor, çünkü bu para zorlukla geri getirilemez. En azından biraz daha fazla koruma, kredi kartları veya PayPal gibi alıcı koruması içeren hizmetler sunar. Ancak sağduyunun hiçbiri herhangi bir ödeme yönteminin yerini almaz.
Uzmanlar, ödeme verilerinin yalnızca https: // ile başlayan web sitelerine girmesini önerir, çünkü veriler şifrelenir. Eğer sağlayıcı tam ön ödemede indirim vaat ediyorsa, alarm zilleri tizlere göre olmalıdır.
Yanlış reklam
Özellikle otel rezervasyonlarında, Avrupa Tüketici Merkezi (EVZ), internette bir reklamla başlayan sahtekarlık davalarını giderek daha fazla gözlemliyor. Otelin kendisi tarafından değiştirilmiş gibi görünüyorlar, ancak bağlantı yurtdışında şüpheli bir seyahat acentesine yol açıyor.
Orada, oda fiyatları ilk önce çok indirimli görünüyor. Ancak sonunda, tefecilik hizmet ücretleri yüzde yüz ve daha fazla açılmıştır. Ancak, bu rezervasyon sürecinde henüz tanınamıyor, EVZ'yi uyarıyor. Korkunç gerçek daha sonra tasarıyı gösterir, ancak miktar uzun süredir borçlandırılmıştır.
Kendinizi böyle koruyorsunuz: bağlantıya bakmak, otelden çok daha ucuz bir teklife bakmak.
Portalın ötesinde sayılar
Rezervasyon gibi çevrimiçi portallarla, ödemeli oteller yalnızca kaldığınızda rezerve edilebilir. Daha sonra otelden bir e -posta alırsanız, önceden ödenmeli ve doğrudan ödenmelidir, rezervasyonla posta trafiği avlayan dolandırıcılar tarafından hedef alınmış olabilirsiniz.
North Ren-Westphalia Tüketici Merkezi, çevrimiçi rezervasyonlar için her zaman “konaklamada ödeme” seçmenizi önerir. Bu mümkün değilse, doğrudan otelden değil, yalnızca seçilen rezervasyon platformunda ödeme yapmalısınız. Ödeme işlemi sırasında bir şey işe yaramazsa, yalnızca rezervasyon portalının orijinal sayfasında belirtilen müşteri hizmetleri ile iletişime geçilmeli veya gerekirse otel doğrudan yeri kontrol etmek için çağrılır.
Her halükarda, bilinmeyen özel ev sahibi işi “vergi ofisini geçerek” yapmak istiyorsa doyurucu olmalısınız. Alıntı Örnek: “Vergi her şeyi bilmek zorunda değil, değil mi?” Devleti çok açık bir şekilde aldatmak istiyorsanız, muhtemelen sözleşme ortağınıza daha iyi davranmayacaksınız.
Instagram veya Facebook aracılığıyla iletişime geçin
Ciddi seyahat acenteleri de sosyal medyada reklam veriyor. Ancak sadece WhatsApp ve Facebook aracılığıyla ulaşılabilir ve mümkün olduğunca tam ön ödeme isteyebilirseniz, saklanacak bir şeyiniz var.
Tüketici Tavsiye Merkezleri: Her zaman arayın, özel ev sahipleriyle rezervasyon yaparken kimliğinizin tam adını ve eksiksiz bir adresini ve ayrıca kimliğinizin bir kopyasını verin.
Son rezervasyon adımı ile fiyat artışları
Bunu kim daha önce deneyimlemedi? Sonunda iyi bir fiyata uygun bir yolculuk bulacaksınız. Ancak, son rezervasyon adımıyla, yarım düzine gönderi aniden üstte paketlenir: sadece tıklama zorluğu ile tıklanabilen bir sigorta, hiçbir detaylı hizmet düz oranı, bir ücret.
Resmi olarak, tüm bunlar yasaktır, sağlayıcı en baştan nihai bir fiyat vermelidir. Tek Çözüm: Ücretler dahil fiyatları karşılaştırın.
İptal edildiğinde düştü
Yanlış servis yardım hatları özellikle mükemmeldir. Bir örnek: bir tatilci yanlışlıkla bir valizini uçuşu için çok fazla rezerve etmiş ve bagaj parçasını iptal etmek istedi. Çevrimiçi seyahat acentesi Opodo'yu rezerve etmişti. İnternette bir telefon numarası aradı, ancak sahte bir yardım hattına geldi.
Çizginin diğer ucundaki bayan bir Opodo çalışanı oldu ve çok fazla rezerve edilen bagajı geri ödemeye söz verdi. Bunu yapmak için, sadece bir uygulama indirin, gerisini hallederdi. Müşteri, aracı konuşma sırasında yükledi ve kısa bir süre sonra banka uygulamasından bir mesaj onaylaması istendi. Bunu da yaptı – ve 976 Euro zaten hesabından tartışıldı.
Böylece bu tür bir hasar meydana gelmez, bazı temel kurallar gözlemlenmelidir: arama motorları tarafından önerilen kişilere körü körüne güvenmeyin. Uygulamaları indirmeyin. Asla telefonda bankacılık ve kredi kartı verilerini açıklamayın. Ciddi havayolu çalışanları telefonu bu konuda sormuyor. Ve rezervasyon yapmadan önce acil durumlar için resmi bir telefon numarasını araştırmak en iyisidir!
Kart garantisi ile dikiş
Saygın bir sağlayıcı aracılığıyla otel rezervasyonu – ve hala düştü. Tüketici Merkezi North Rhine-Westphalia, hileyi aşağıdaki gibi açıklar: Rezervasyondan kısa bir süre sonra, müşteri bir e-posta alır: “Rezervasyon kurallarının güncellenmesi nedeniyle, konaklamanızı güvence altına almak için ek bir kart garantisi talep etmek zorunda kalıyoruz.” Rezervasyon numarası ve seyahat tarihi.
Müşteri şimdi belirtilen bağlantıyı tıklarsa, kart bilgilerini sahte bir rezervasyon web sitesinde sunar. Genellikle veri hırsızları plastik kartla alışverişe gider.
Hasar durumunda sahte yardım masası
Yolculuk sırasında hala düşebilirsiniz: sonra bir uçuş başarısız olduğunda veya başka türlü bir sorun oluştuğunda. Havayolu web sitesinde aramak ve yeniden kitap yapmak için cep telefonlarında telaşlı olarak yazan herkes, havayolu web sitesinin gerçekten gerçek olup olmadığına dikkat etmiyor.
Dolandırıcılar bundan yararlanır ve aldatıcı bir şekilde gerçek hasar yardım masaları oluşturur. Lufthansa kendi tarafında “hava bilgileri” başlığı altında uyarıyor: “Şu anda, Lufthansa temasları olduğu iddia edilen hileli çevrimiçi siteler internetteki ortak arama motorları aracılığıyla görülebilir.”