“Küçük Tokyo”: Düsseldorf neden bu kadar Japon

Selvi

New member
Yükselen güneşin ülkesine giden kapı, Kuzey Ren-Westphalia'da açılır. Çünkü en büyük Japon topluluğu, sokak işaretlerinde kendini gösteren eyalet başkentinde Almanya'da yaşıyor. İki dünyanın arayüzünde keşfedin.


Ağaçlar ve çalılar fantezi -zengin şekil kesimleri taşır. Güneş bir kemer köprüsü su basar. Bir gölet su zambakları ile doludur. Meadows çok iyi görünüyor -sanki birisi onları tarmış gibi. Bir Buda tapınağının kavisli çatıları küçük rüya parkının üzerine yükselir.

Eğer daha iyi bilmiyorsanız, egzotik topluluğu Japonya'da bir yerde bulacaksınız. Ancak Düsseldorf'ta, daha kesin olarak bulunur: Niederkassel bölgesindeki Japon kültürünün ekō evinde. Kurum, kendini Doğu Asya ve Orta Avrupa arasındaki bir bağlantı olarak Japon topluluğunun sabit noktası olarak görüyor.


Japonya ve Düsseldorf 1950'lerden beri sıkı çeteler koruyorlar. Ren metropolünde ve çevresinde, otomotiv için yüksek teknoloji endüstrisine inşaat makinelerine üreten 650 Japon şirketi bulunmaktadır. Japon şirketlerinin şubeleri için belirleyici faktör, o zamanki federal başkent Bonn ve Ruhr bölgesi arasındaki stratejik olarak elverişli durumdu. Gelenek günümüze devam ediyor.

Çevreyi sayarsanız, burada bulunan 15.000 Japon alırsınız. Şirketlere gönderilirler, genellikle ailelerini yanlarında getirirler ve ortalama üç ila dört yıl kalırlar. Ama bazıları köklü.

Japonya tren istasyonunun kısa bir süre sonra başlıyor


Düsseldorf'taki Japonya, ana tren istasyonundan birkaç dakika yürüme mesafesinde başlıyor: Japon dükkanları, Japon restoranları, Japon karakterleri ile işaretler. “Little Tokyo”, Klein-Tokyo, Klosstraße ve Immermannstrasse çevresindeki bölgenin adıdır.


Orada, 58 yaşındaki Yurie Takagi “o sırada Avrupa'nın ilk, en eski ve en büyük Japon kitapçısına” liderlik ediyor. Ailesi kuruculardı. İşletme, müşteriler için bir manga mekke. Japon mutfağı, dil ve kültürle ilgileniyorsanız, onu bulacaksınız.


Hamburg'da doğup büyüyen Takagi, Japonya'da Alman dili ve literatürü okudu. Bir şeylerin garip bir şekilde olumlu bir görüşünü sürdürüyor: “Almanya'da daha rahat.” Bu ancak Japonya'nın hızlı hareket eden, aşırı kalabalık şehirleri biliyorsanız anlaşılabilir.


Hidenori Yoshimatsu ayrıca Immerzmannstrasse'de çay ve hediyeler için bir Japon dükkanı işletiyor. 71 yaşındaki burada 30 yıldır yaşıyor, chewy bir Almanca konuşuyor ve daha önce Tokyo'daki bir otelde garson ve yemek pişirmişti.


Ikebana, çiçek aranjmanı sanatı ve sake olarak bilinen pirinç şarabının keyfini tutkuyla tutkuyla sürdürüyor. Her zaman Japonca kaynar, ancak Alman notlarını getirir – örneğin, çubukları doğramak için sığır eti kesip ince çarpmalara kestiğinde, Düsseldorf hardalında marine ettiğinde ve taze wasabi ile birleştiğinde.


Yoshimatsu sadece özel olarak yemek yaparken, Tetsuo Ohashi “Hyuga” restoranında Japonya'nın mutfak büyükelçisidir. Üst şefin kredisi: “Konuklar Japon yemeklerinin tadını çıkarmalı.” Kendi ülkesinde catering endüstrisi çok önemlidir. 69 yaşındaki Ohashi, tabaklarda sashimi benzeri çiğ balıkların yanı sıra tatlı sirke koyduğu tempura, suşi ve kereviz olarak çağrıştırıyor.

Moda yapmak için Düsseldorf'ta kaldı


Moda tasarımcısı Hiroyuki Murase de ürünleri için geleneksel bir Japon çekimi buldu. FLINGERN-SÜD bölgesinde, 41 yaşındaki bir fikir fabrikası olarak eski bir pişmiş mallara hizmet ediyor. Suzusan etiketi altında, Paris ve New York arasında öfkeli paragraflar bulan kadınlar ve erkekler için koleksiyonlar yaratıyor.

Murase, yirmi yıl önce sanat akademisinde heykel okumak için Ren metropolüne geldi. Daha sonra, endüstrinin aslında yeni bir şeye ihtiyaç duymadığına ikna olmasına rağmen, modaya sürüklendi.

Ancak Murase, kendi köyünden bildiklerini aldı ve yok olma tehdidi altındaydı: Batik ile karşılaştırılabilir yüzyıllar boyu kumaşlar için yüzyıllık bir manuel teknoloji olan Shibori. Murase bugüne kadar Düsseldorf'taki tasarımları tasarladı ve üretimi Japonya'da görevlendirdi.


Her parça, Ronsdorfer Strasse'deki mağazasında da benzersizdir ve o da kültürler arasında bir banliyödir. “Sık sık Düsseldorf'taki müzelere ve galerilere gidiyorum, bu sonsuz ilham veriyor.”

Soru devam ediyor: Düsseldorf “Yükselen Güneş Ülkesi” nin bir gezisini değiştirebilir mi? Kesinlikle hayır. Sadece Japonya'daki yabancı kültürün gerçek büyüsünü hissedebilirsiniz.


Ancak ziyaret, Koch Ohashi gibi bir iştahtır. Ya da bitki ihtişamı ve şişman Koic sazanıyla dolu bir gölet ile North Park'ın bir parçasını alan Japon bahçesinde olduğu gibi. Ya da Japonya'da olduğu gibi, kiraz çiçeği baharın başlangıcını temsil ettiği Ekō evinin tapınak parkında olduğu gibi.

İpuçları ve bilgiler:


Varış ve etrafta dolaşın: Ren üzerindeki Kuzey Ren-Westphalia'nın eyalet başkenti Düsseldorf, otoyol ve tren ağına bağlıdır. Sitede ücretli “Düsseldorf kartı” ile otobüs ve trenlerde ücretsiz seyahatiniz var ve ayrıca ücretsiz müze girişleri ve çeşitli indirimler var.

Etkinlikler ve adresler: Japon kültürünün ekō evi 3,50 Euro (ekoohaus.de) maliyeti. Etkinlik programı sanat sergileri ve çay törenleri içerir. Tapınak bahçesine serbestçe erişilebilir.

Japon kitapçı Takagi Immermannstr. 31 (Takai-Books.de), Hidenori Yoshimatsus Mağazası Kyoto Japonya Art Deco Immermannstr. 26. Japon restoranı “Hyuga” Kaiserswerther Str. Butik Suzuzan, Ronsdorfer Str.

Gastro Turu: Düsseldorf turizmi (dört örnek de dahil olmak üzere kişi başına iki saat, 32 avro) aracılığıyla “Sushi, Sake & Japon yaşam tarzı” Mutfak Kültürel Deneyim Turu'nu rezerve edebilirsiniz.

Tarih: Japonya Günü Düsseldorf/NRW 24 Mayıs'ta bir kültürel ve toplantı partisi (Japantag Duesseldorf-nrw.de) gerçekleşecek.

Bilgi: Visitduesseldorf.de