Lüks tren seyahati: Büyük Britanya'dan Suudi Arabistan'a yeni rotalar ve trenler

Selvi

New member
Lüks yataklı vagonlarla raylarda yolculuklar hızla artıyor. Pandemi sürecinde pek çok tren dururken, artık bir “retro demiryolu romantizmi” ortaya çıktı: Eskisi gibi seyahat edebilirsiniz, ancak günümüz konforuyla. Seyahat etmenin başlı başına bir amaç haline geldiği örnekleri sunuyoruz.


Bazen bir yataklı vagon dünyanın en rahat yeri olabilir: Bir okuma lambası, yeni yapılmış bir yatak, cep saatleri için bir askı, dışarıdan geçen mükemmel manzaralar. Venedik Simplon-Orient-Express, kayıp bir zamandan kalma bir kalıntı gibi görünüyor – Belçikalı Georges Nagelsmackers'ın Express d'Orient'i icat ettiği 1883 yılına kadar uzanıyor ve 1982'den beri lüks seyahat şirketi Belmond için çeşitli rotalarda seyahat ediyor. .

Mayıs 2025'te bir yenisi eklenecek: Paris-Floransa. Gemide her şey sizden uzaklaşıyor. Olması gereken de bu: Dört günlük kısa yolculuğun maliyeti 11.300 Euro'dan başlıyor – Fransa'nın başkentine binmek, Toskana'da uyanmak, trende geçen bir gecenin ardından, ardından soylu otel “Castello di Casole”de iki gece geçirmek. aynı zamanda Belmond'a aittir. Bu paket, yüksek fiyatlarla bile lüks tren yolculuğunun şu anda ne kadar yavaş bir patlama yaşadığının bir örneğidir.


Frankfurt trend araştırmacısı Anja Kirig, “Trenlerin bir anlatımı var” diyor. Demiryolu öncülerinin hikayelerini ya da Agatha Christie'nin “Doğu Ekspresinde Cinayet” gibi romanlarını herkes bilmese de: “Büyülenmenin büyük bir kısmı bu.” Raylı yolculuklar yeniden canlanıyor. Pandemi sürecinde pek çok tren hareketsiz kalırken, artık bir “retro demiryolu romantizmi” ortaya çıktı. Bu iyi satıyor. 2024 yılında, tarihi turist trenlerinin küresel satışı 352 milyon avro civarındaydı ve ABD pazar araştırma şirketi Future Market Insights, bunun önümüzdeki on yıl içinde iki katından fazla artacağını tahmin ediyor.

Almanya için de beklentiler iyi görünüyor: “2024, tren seyahati açısından rekor bir yıldı. Bu segmentte her zamankinden daha fazla sefer başlattık,” diyor olağandışı özel tren seferleri pazar lideri Lernidee Erlebnisreisen başkanı Felix Willeke, “Sadece lüks seyahat için Almanya pazarının 2030 yılına kadar yüzde 6,2 oranında büyümesi bekleniyor. En hızlı büyüyen Teklifler tren yolculuklarıdır.”

Britannic Explorer üstünlükler sunuyor


Uluslararası teklif de genişletiliyor: 2025'te Büyük Britanya, İtalya ve Suudi Arabistan'dan yalnızca üç yeni lüks trenin kalkması planlanıyor. En heyecan verici olanı Britannic Explorer'dır. Londra'dan yeni tren, Temmuz ayından itibaren Cornwall, Galler ve Yorkshire'dan geçecek; yataklı vagonda üç gecelik dört günlük bir yolculuk, geziler ve enfes yemeklerden görevli tarafından servis edilen ikindi çayına kadar kişi başı 6.990 Euro'dan başlıyor.


Britannic Explorer aynı zamanda lüks imparatorluğu LVMH'nin (şampanya, moda, mücevher valizleri) bir parçası olan ve Royal Scotsman (İskoçya boyunca uzanan) veya Eastern & Oriental gibi diğer ünlü trenleri işleten Belmond imparatorluğuna da aittir. Ekspres (Singapur'dan Malezya'ya seyahat eden kişi).


Britannic Explorer'ın bazı üstünlükleri var: En iyi İngiliz şeflerden biri olan Simon Rogan, gemideki yemeklerden sorumludur (İngiltere'nin kuzeybatısındaki Cartmel'deki “L'Enclume” restoranı üç yıldıza sahiptir). Trende 15 normal artı üç büyük süit bulunuyor, tarz romantik ve eğlenceli, bol meşe ve gül tonları var, her şey klasik olarak zarif ve rahat. Seyahat zevkleri arasında Cotswolds, Oxfordshire, Somerset'e galeri sahipleri Hauser & Wirth'in sanat çiftliğine geziler, Göller Bölgesi'nde yüzme ve Galler'de yürüyüş yer alıyor.

La Dolce Vita Orient Express – İtalya’nın yeni lüks treni


İtalya'nın yeni lüks treni konsept olarak tamamen farklı: Adı La Dolce Vita Orient Express ve Nisan ayında başlaması planlanıyor. Burada mor, turuncu, altın rengi ve kahverengi hakimdir; 60'lı ve 70'li yılların tonları. Bu çok uygun, çünkü bu İtalyan Orient Ekspresi 60'ların ihtişamından ilham alıyor. Tasarım konseptinin arkasında Dimorestudio yer alıyor; kurucular Emiliano Salci ve Britt Moran, konu iç tasarım olduğunda Milan'ın süperstarları olarak kabul ediliyor.

Sloganları: “Tarihle ve günümüzün ruhuyla uyum içinde, detaylara dikkat edilerek ama hiçbir zaman gösterişli olmayan bir lüksle tasarlanan tren, her zaman var olduğu izlenimini veriyor.” zarif İtalyan otel odaları Giò Ponti ve Osvaldo Borsani gibi 60'ların yıldız tasarımcıları.


Rotalar İtalya'nın her yerindeki klasik destinasyonlara çıkıyor: Roma'dan Venedik, Siena, Sicilya veya Liguria'ya, 1993'ten bu yana dünya mirası alanı olan Matera'nın kaya kenti Toskana'daki ünlü Brunello di Montalcino'nun şarap tadımına kadar. ayrıca programda.


İlginçtir ki, gemideki yemek bir Alman tarafından tasarlandı: Heinz Beck. Pek çok kişi onu İtalya'nın en iyi şefi olarak görüyor; Roma'daki restoranı “La Pergola” ise üç Michelin yıldızına sahip. Piedmont'a (Monferrato) yapılan trüf mantarı turunda beyaz trüf mantarı servis etmek istiyor.

Tüm bunların bir bedeli var: Üç günlük trüf mantarı gezisinin fiyatı süitte kişi başı 8.320 avrodan başlıyor, iki günlük şarap tadım turunun fiyatı ise yolcu başına 4.700 avrodan başlıyor.


Tren, İtalyan devlet demiryolu Trenitalia, İtalyan grup Arsenale ve 2022'den bu yana Orient-Express markasının sahibi olan Fransa'nın otel devi Accor'un projesi. LVMH, uygun bir şekilde 2024 yılında Accor'un Orient-Express'ine katıldı. Bu sayede hem lüks tren konseptleri birbiriyle rekabet etmek yerine birbirini tamamlıyor, hem de misafirlerin duble Orient Ekspresi'nden kaynaklanan kafa karışıklığı sınırlanmış oluyor.

ile Suudi Arabistan'dan 'Çöl Rüyası'


Suudi Arabistan'ın Doğu Ekspresi yok ama kendi demiryolu tarihini yazacak kadar parası ve alanı var: “Çöl Rüyası”yla. 50 milyon euroluk projenin adı bu. Lüks tren, 2025 yılı sonundan itibaren 82 misafirini bir veya iki geceliğine çölde, başkent Riyad'dan vaha şehri Ha'il üzerinden Ürdün sınırındaki Al-Qurayyat'a kadar 1.200 kilometrelik bir rotaya taşıyacak.

40 lüks bölmesi, lüks bir restoranı ve lounge barı olacak, ancak Suudi Arabistan'da yürürlükte olan alkol yasağı göz önüne alındığında buradaki teklifin yönetilebilir olması muhtemel. Tasarım Arap esintisi taşıyor, vagonlar İtalya'da üretiliyor ve Suudi Arabistan Demiryolları sonunda Dolce Vita Express ile işbirliği yapan İtalyan şirketi Arsenale'yi ortak olarak arıyor.


Demiryolu yolculuğu hayranları, 2025'in ötesindeki yeni teklifleri de sabırsızlıkla bekleyebilirler: Arsenale, 38 yataklı kompartımanlı 13 vagondan oluşan lüks bir tren olan Özbekistan Demiryolu ile 2026 yılında eski İpek Yolu üzerinde Semerkant Ekspresi'ni başlatmak istiyor. Nil'in Koruyucusu, 2027'de Mısır'da, Kahire'yi Asvan'a bağlayacak ve Nil'de tekne gezisine alternatif sunacak 15 vagon, 40 kabin ve süitten oluşan lüks bir treni takip edecek.


Uzak kuzeyde bile tatilciler yakında tren yolculuğuna çıkabilecek. Norveç, adı şaka değil, bir Norient Ekspresi planlıyor. 2026 sonbaharından itibaren Bergen'den Oslo üzerinden Trondheim'a uzanan, yolcuların kuzey ışıklarının, fiyortların ve İskandinav vahşi doğasının mümkün olan en iyi manzarasını görebilmeleri için bir spor salonu ve gözlemevi ile donatılmış muhteşem manzaralı rotalarda olması bekleniyor.

Lüks trenlerdeki yeni patlama olan “Demiryolu Rönesansı”nı açıklayan trend araştırmacısı Anja Kirig, “Yavaş seyahat ederseniz daha fazlasını görürsünüz” diyor. Uzun bir süre boyunca trenle seyahat etmek yalnızca oraya varmak anlamına geliyordu, ancak artık seyahatin kendisi yeniden amaç haline geliyor. Çünkü geçen yüzyıldaki gibi tren yolculuğunun romantizmini günümüzün lüksü ve iyi çevre bilinciyle birleştiriyor. “Bu, kelimenin tam anlamıyla ve mecazi olarak deneyimlemekle ilgili.”