Kuzey Kutup Çemberinin 344 kilometre kuzeyinde: TROMSø, dünyadaki en kuzey üniversite şehridir. Ve eğer güneş 20 Mayıs ve 22 Temmuz arasında düşmezse, gecenin derinliklerine döner, yürüyüş ve picned olur.
Tromsø, Arktik Çemberinin 344 kilometre kuzeyinde adasında uzak olabilir. Ancak 19. yüzyılda gezginler Kuzey Paris hakkında övdüler. İnce dressed beyler o sırada muhteşem kasaba evlerini geçti. Refahlarını, tüccar gemilerinin balık ve tran davet ettiği limana borçlulardı.
Bugün Tromsø'da fonksiyonel ceket giyiyorsunuz. Yürüyüşçüler ve kayak turları, en az 1800 metreye kadar yakındaki Senja Adası'ndaki veya Lyngenalpen'deki dağlara tırmanmak için uçuyor. Kayakçılar Sommarøy takımadalarından geçiyor. Kışın ana sezon için, Doğu Asya'dan gelen turistler, kuzey ışıklarını ve balinaları görmek ve köpek kızağı üzerindeki kardan kaymak için özellikle popülerdir.
Ve kış mevsiminin ötesinde tromsø? Ayrıca çekici bir şehrin varış noktası – özellikle ortada – kutup gününün ortasında, güneşin batmadığı zaman. Üç bölümde öneriler.
Kültür: Tromsø'nun müzeleri, Arktik'te mağaza pencereleridir
Limandaki tarihi bir ahşap evdeki kutup müzesi eski moda, ancak Fridtjof Nansen ve Roald Amundsen'in Polar Expeditions'ın fotoğrafları, sergileri ve fıkraları hala büyüleyici. Ve Avcıların Spitzbergen'e uykusunu yapan ve Spitzbergen, Mühürler, Kutup Ağaçları ve Kutup Ayıları'nda serbest bırakan sergi, kanlı bir ayrıntıdan tasarruf etmiyor.
Ice flesini mahsur kalan Kuzey Kutup Deneyimi Merkezi Polaria bir müzeden çok daha fazlasıdır. 2023'ün sonunda sergi, iklim değişikliği bilgisine göre yenilendi. Örneğin, bir Grönlandhais ve bir deniz kumaşının dişlerini, kireçtaşı gövdesini asidik denizde çözen görebilirsiniz.
Kavisli tuval ile panoramik sinemada, belgesel Kuzey Işıkları ve takımadaları Spitzbergen üzerinde çalışıyor. Açık bir pelviste, balıklar benekli deniz kurdu ve halibut gibi canlı balıklar, denizlerin akvaryumlarında veya yarı saydam kulaklarda. Ve cam duvarlardan çıplak robbs ve mühürlerin yeşil sudan nasıl avlandığını ve pirouetleri nasıl çevirdiğini görebilirsiniz. Vurgu, beslenmenizdir.
Gastronomi: Nordic bira ve tatlı olarak oyun oynama
Ayrıca bir dönüm noktası, limanın arkasındaki gezinti olan taze asfalt storgata'daki şehirdeki en eski kiosk, buna “Roketler” denir. 1911'de 18 yaşındaki Margit Løkke onu açtı ve çeyrek yüzyıl boyunca ahşap mini pavyondan gazete, tütün ve meyve sattı.
Kiosk, düzinelerce evin etrafında yandığı bir çatışmadan kurtuldu. Siri Therese Lier, 51, eski şehir rehberi ve bugünün “Racettes” sahibi. Lier, ünlü Snackbude'u tam olarak göründüğü gibi korumak istiyor.
Kışın bazı günlerde 350 sosisli sandviç satıyor ve müşteriler sırada bir saat bekliyor. Birleşmiş Milletler'de olduğu gibi, işler gidiyor, diyor Lier: “Dünyanın her yerinden insanlar konuşuyor.” En çok satanlar, ren geyiği ve domuz eti sosislidir, ancak vegan bir varyantı da vardır.
Eğer arzular küçük “Burgr” restoranında perili ise, Super Mario gibi isimlerle lezzetli hamburger kreasyonları. Bir duvar Nintendo ve Atari oyun posterlerinden posterlerle duvar kağıdı, C64'te joystick ile eski bir oyun oynayabilirsiniz. Uzak kuzeyde X ve Y nesilleri için en iyi video oyunu nostaljisi.
Tabii ki Tromsø'da mükemmel balık restoranları var, sadece onları karşılayabilmelisiniz. Kysten Mathus'ta siyah cephe ile bir dükkan olan “Dragøy” de balık çorbası veya balık ve cips daha ucuzdur. Dışarıda liman havzasında oturuyorsunuz.
Ve yedikten sonra kafein tüketmek istiyorsanız, ana kare stortorget'teki şehirdeki en eski espresso kafe olan “Kaffebønna” bunu yapmak için tipik bir fırsat sunuyor. Eşleşen tarçın salyangozları bağlı fırında mevcuttur. Dış mekan masalarından, cam önü ve beyaz, katmanlı çatı ile diğer bankadaki liman, kavisli stil köprüsü ve Arktik Katedrali manzarasına sahipsiniz. Şehrin sembolüdür.
Ayrıca bira susuzluğu da alabilirsiniz. Dünyanın en kuzeyinden biri olan Mack Brewery, 1877 yılında Alman Ludwig Mack tarafından kuruldu. Tuğla duvarlar ve ahşap tonozlar, tarihi fotoğraflar ve doldurulmuş kutup ayısı ile bağlı pub “Ølhallen” de Tafel'de 72 bira ile temasa geçilir. Rehberli turlar ve duş seminerleri sunulmaktadır, söz: “Kursun sonunda kendi biranızı demlemek için yeterli bilgiye sahipsiniz.”
Açık hava: yürüyüş, kürek ve saunalar
Sindirmenin en iyi yolu ve tüm şehrin manzarası yerel Dağ Tromsøs'dur. Sherpa merdiveninin 1.300 taş seviyesinin üzerinde, 421 metrede depolama taşının dağ istasyonuna dik bir şekilde gider. Alternatif olarak, teleferik fjellheisen'i alıyorsunuz. Tromsø, ufuktaki dağ zincirlerine fiyortlar – her şey dağ istasyonunun terasında.
Meadow Yamaç Yukarı Yukarıdaki sarma parkurları takip eden herkes yarım saat boyunca bir sonraki zirveye çıkacak. Fløya daha da güzel uzak manzaralar sunuyor. En üstte dağ bisikletçileriyle tanışıyorsunuz. Sık sık buraya gelirler, işten sonra bir tur olarak söylerler. İmrenmek.
Bisiklete binme veya dağ yürüyüşünden sonra terliyseniz, telgraf kiraz kuşağının soğumaya hizmet edip etmeyeceğini dikkatlice düşünmelisiniz. Ağustos ayında bile, Tromsø'da yılın en sıcak ayında, şehrin güneybatısındaki popüler körfezin suyu on dereceden ısınmıyor, Mayıs ayında sıcaklıklar hala bekar.
Ancak, üç kilometrelik iyi bir yürüyüşten sonra 33 otobüsle veya merkezden yürüyerek erişilebilen körfezin görüşü her zaman güzeldir. Deniz açık, turkuaz parlıyor. Fiyortun ötesinde, dağ tüm yıl boyunca kaplandı. Öğrenciler plaj voleybolu oynar, Tromsø dünyanın en kuzey üniversite şehridir. Aileler arkasındaki Birkenhain'de ızgara yapar.
Özel bir deneyim, güneşin 20 Mayıs ve 22 Temmuz arasında düşmediği gece yarısı güneşinin zamanıdır. O zaman insanlar enerji dolu, gecenin derinliklerine döner, yürüyüşe çıkarılır, resimlenir.
Ya da yüzen spadaki fiyort üzerinde sürülen: operatörlerin de istek üzerine gece yarısı turları aldığı eski balıkçı teknesinde “vulkana”, panorama penceresine sahip bir sauna, soğuk havuzlu bir hamam ve güvertede ahşapsız bir jakuzi var.
İpuçları ve bilgiler:
Varış noktası: Tromsø, 69. enlem üzerinde Kuzey Norveç'te yer almaktadır.
Seyahat Süresi: Hava koşullarına bağlı olarak, kuzey ışıkları Nisan ayına kadar, daha sonra tekrar Eylül ayına kadar görülebilir. Polartag, güneş artık battığında, 20 Mayıs'ta demirlemiş ve 22 Temmuz'a kadar sürer. 21 Haziran'da yaz gündönümü etrafındaki haftalarda konserler, festivaller ve gece yarısı maratonu var. Telegrafbukta'da Bukta Açık Hava Festivali, Temmuz ayının ortalarında “Rock, Bira ve Deniz Yemekleri” sloganının altında gerçekleşecek.
Varış: Birkaç Alman şehrinden Tromsø'ya doğrudan uçuşlar var.
Giriş ve hareket halindeyken: Kimlik kartı yeterlidir. Araba kiralamak istiyorsanız, pasaportu sunabilmelisiniz. Ancak havaalanından şehir merkezine, Telegrafbukta ve Fjellheisen teleferiğinin vadi istasyonuna kolayca ulaşabilirsiniz. Tek yönlü bilet, 6 ila 17 yıl arasında iyi bir 14 Euro, iyi bir 30 avroya eşdeğerdir.
Konaklama: Tromsø'da tüm kategorilerde oteller bulabilirsiniz, karavarlar için limanda park yerleri ve tromsdalen bölgesindeki Eco zımba kirpi (yaklaşık 7 Euro'nun girişi) arkasında bir kamp alanı vardır.
Müzeler: Polar Museet'in maliyeti 10.40 Euro Giriş, 18 yaşın altında hiçbir şey ödemiyorsunuz. Polaria'da 25.50 Euro, 3 ila 15 yıl 13 Euro ödüyorsunuz.
Yiyecek ve içecek: Kiosk Racetten'in bir Facebook sayfası, “Kaffebønna” da var. “Burgr” restoranı burada, burada “Dragøy” hakkında daha fazla bilgi ve Kysten Mathus ve Mack Brewery hakkında bilgiler bulunabilir.
Sağlık: “Vulkana” gemideki spa teklifi 60 Euro'nun biraz altında maliyeti.
Para birimi: Bir euro 11.5 Norveç kronuna karşılık gelir (13.03.2025 itibariyle)
Daha fazla bilgi: VisitroMso.no; visitnorway.de
DPA
Tromsø, Arktik Çemberinin 344 kilometre kuzeyinde adasında uzak olabilir. Ancak 19. yüzyılda gezginler Kuzey Paris hakkında övdüler. İnce dressed beyler o sırada muhteşem kasaba evlerini geçti. Refahlarını, tüccar gemilerinin balık ve tran davet ettiği limana borçlulardı.
Bugün Tromsø'da fonksiyonel ceket giyiyorsunuz. Yürüyüşçüler ve kayak turları, en az 1800 metreye kadar yakındaki Senja Adası'ndaki veya Lyngenalpen'deki dağlara tırmanmak için uçuyor. Kayakçılar Sommarøy takımadalarından geçiyor. Kışın ana sezon için, Doğu Asya'dan gelen turistler, kuzey ışıklarını ve balinaları görmek ve köpek kızağı üzerindeki kardan kaymak için özellikle popülerdir.
Ve kış mevsiminin ötesinde tromsø? Ayrıca çekici bir şehrin varış noktası – özellikle ortada – kutup gününün ortasında, güneşin batmadığı zaman. Üç bölümde öneriler.
Kültür: Tromsø'nun müzeleri, Arktik'te mağaza pencereleridir
Limandaki tarihi bir ahşap evdeki kutup müzesi eski moda, ancak Fridtjof Nansen ve Roald Amundsen'in Polar Expeditions'ın fotoğrafları, sergileri ve fıkraları hala büyüleyici. Ve Avcıların Spitzbergen'e uykusunu yapan ve Spitzbergen, Mühürler, Kutup Ağaçları ve Kutup Ayıları'nda serbest bırakan sergi, kanlı bir ayrıntıdan tasarruf etmiyor.
Ice flesini mahsur kalan Kuzey Kutup Deneyimi Merkezi Polaria bir müzeden çok daha fazlasıdır. 2023'ün sonunda sergi, iklim değişikliği bilgisine göre yenilendi. Örneğin, bir Grönlandhais ve bir deniz kumaşının dişlerini, kireçtaşı gövdesini asidik denizde çözen görebilirsiniz.
Kavisli tuval ile panoramik sinemada, belgesel Kuzey Işıkları ve takımadaları Spitzbergen üzerinde çalışıyor. Açık bir pelviste, balıklar benekli deniz kurdu ve halibut gibi canlı balıklar, denizlerin akvaryumlarında veya yarı saydam kulaklarda. Ve cam duvarlardan çıplak robbs ve mühürlerin yeşil sudan nasıl avlandığını ve pirouetleri nasıl çevirdiğini görebilirsiniz. Vurgu, beslenmenizdir.
Gastronomi: Nordic bira ve tatlı olarak oyun oynama
Ayrıca bir dönüm noktası, limanın arkasındaki gezinti olan taze asfalt storgata'daki şehirdeki en eski kiosk, buna “Roketler” denir. 1911'de 18 yaşındaki Margit Løkke onu açtı ve çeyrek yüzyıl boyunca ahşap mini pavyondan gazete, tütün ve meyve sattı.
Kiosk, düzinelerce evin etrafında yandığı bir çatışmadan kurtuldu. Siri Therese Lier, 51, eski şehir rehberi ve bugünün “Racettes” sahibi. Lier, ünlü Snackbude'u tam olarak göründüğü gibi korumak istiyor.
Kışın bazı günlerde 350 sosisli sandviç satıyor ve müşteriler sırada bir saat bekliyor. Birleşmiş Milletler'de olduğu gibi, işler gidiyor, diyor Lier: “Dünyanın her yerinden insanlar konuşuyor.” En çok satanlar, ren geyiği ve domuz eti sosislidir, ancak vegan bir varyantı da vardır.
Eğer arzular küçük “Burgr” restoranında perili ise, Super Mario gibi isimlerle lezzetli hamburger kreasyonları. Bir duvar Nintendo ve Atari oyun posterlerinden posterlerle duvar kağıdı, C64'te joystick ile eski bir oyun oynayabilirsiniz. Uzak kuzeyde X ve Y nesilleri için en iyi video oyunu nostaljisi.
Tabii ki Tromsø'da mükemmel balık restoranları var, sadece onları karşılayabilmelisiniz. Kysten Mathus'ta siyah cephe ile bir dükkan olan “Dragøy” de balık çorbası veya balık ve cips daha ucuzdur. Dışarıda liman havzasında oturuyorsunuz.
Ve yedikten sonra kafein tüketmek istiyorsanız, ana kare stortorget'teki şehirdeki en eski espresso kafe olan “Kaffebønna” bunu yapmak için tipik bir fırsat sunuyor. Eşleşen tarçın salyangozları bağlı fırında mevcuttur. Dış mekan masalarından, cam önü ve beyaz, katmanlı çatı ile diğer bankadaki liman, kavisli stil köprüsü ve Arktik Katedrali manzarasına sahipsiniz. Şehrin sembolüdür.
Ayrıca bira susuzluğu da alabilirsiniz. Dünyanın en kuzeyinden biri olan Mack Brewery, 1877 yılında Alman Ludwig Mack tarafından kuruldu. Tuğla duvarlar ve ahşap tonozlar, tarihi fotoğraflar ve doldurulmuş kutup ayısı ile bağlı pub “Ølhallen” de Tafel'de 72 bira ile temasa geçilir. Rehberli turlar ve duş seminerleri sunulmaktadır, söz: “Kursun sonunda kendi biranızı demlemek için yeterli bilgiye sahipsiniz.”
Açık hava: yürüyüş, kürek ve saunalar
Sindirmenin en iyi yolu ve tüm şehrin manzarası yerel Dağ Tromsøs'dur. Sherpa merdiveninin 1.300 taş seviyesinin üzerinde, 421 metrede depolama taşının dağ istasyonuna dik bir şekilde gider. Alternatif olarak, teleferik fjellheisen'i alıyorsunuz. Tromsø, ufuktaki dağ zincirlerine fiyortlar – her şey dağ istasyonunun terasında.
Meadow Yamaç Yukarı Yukarıdaki sarma parkurları takip eden herkes yarım saat boyunca bir sonraki zirveye çıkacak. Fløya daha da güzel uzak manzaralar sunuyor. En üstte dağ bisikletçileriyle tanışıyorsunuz. Sık sık buraya gelirler, işten sonra bir tur olarak söylerler. İmrenmek.
Bisiklete binme veya dağ yürüyüşünden sonra terliyseniz, telgraf kiraz kuşağının soğumaya hizmet edip etmeyeceğini dikkatlice düşünmelisiniz. Ağustos ayında bile, Tromsø'da yılın en sıcak ayında, şehrin güneybatısındaki popüler körfezin suyu on dereceden ısınmıyor, Mayıs ayında sıcaklıklar hala bekar.
Ancak, üç kilometrelik iyi bir yürüyüşten sonra 33 otobüsle veya merkezden yürüyerek erişilebilen körfezin görüşü her zaman güzeldir. Deniz açık, turkuaz parlıyor. Fiyortun ötesinde, dağ tüm yıl boyunca kaplandı. Öğrenciler plaj voleybolu oynar, Tromsø dünyanın en kuzey üniversite şehridir. Aileler arkasındaki Birkenhain'de ızgara yapar.
Özel bir deneyim, güneşin 20 Mayıs ve 22 Temmuz arasında düşmediği gece yarısı güneşinin zamanıdır. O zaman insanlar enerji dolu, gecenin derinliklerine döner, yürüyüşe çıkarılır, resimlenir.
Ya da yüzen spadaki fiyort üzerinde sürülen: operatörlerin de istek üzerine gece yarısı turları aldığı eski balıkçı teknesinde “vulkana”, panorama penceresine sahip bir sauna, soğuk havuzlu bir hamam ve güvertede ahşapsız bir jakuzi var.
İpuçları ve bilgiler:
Varış noktası: Tromsø, 69. enlem üzerinde Kuzey Norveç'te yer almaktadır.
Seyahat Süresi: Hava koşullarına bağlı olarak, kuzey ışıkları Nisan ayına kadar, daha sonra tekrar Eylül ayına kadar görülebilir. Polartag, güneş artık battığında, 20 Mayıs'ta demirlemiş ve 22 Temmuz'a kadar sürer. 21 Haziran'da yaz gündönümü etrafındaki haftalarda konserler, festivaller ve gece yarısı maratonu var. Telegrafbukta'da Bukta Açık Hava Festivali, Temmuz ayının ortalarında “Rock, Bira ve Deniz Yemekleri” sloganının altında gerçekleşecek.
Varış: Birkaç Alman şehrinden Tromsø'ya doğrudan uçuşlar var.
Giriş ve hareket halindeyken: Kimlik kartı yeterlidir. Araba kiralamak istiyorsanız, pasaportu sunabilmelisiniz. Ancak havaalanından şehir merkezine, Telegrafbukta ve Fjellheisen teleferiğinin vadi istasyonuna kolayca ulaşabilirsiniz. Tek yönlü bilet, 6 ila 17 yıl arasında iyi bir 14 Euro, iyi bir 30 avroya eşdeğerdir.
Konaklama: Tromsø'da tüm kategorilerde oteller bulabilirsiniz, karavarlar için limanda park yerleri ve tromsdalen bölgesindeki Eco zımba kirpi (yaklaşık 7 Euro'nun girişi) arkasında bir kamp alanı vardır.
Müzeler: Polar Museet'in maliyeti 10.40 Euro Giriş, 18 yaşın altında hiçbir şey ödemiyorsunuz. Polaria'da 25.50 Euro, 3 ila 15 yıl 13 Euro ödüyorsunuz.
Yiyecek ve içecek: Kiosk Racetten'in bir Facebook sayfası, “Kaffebønna” da var. “Burgr” restoranı burada, burada “Dragøy” hakkında daha fazla bilgi ve Kysten Mathus ve Mack Brewery hakkında bilgiler bulunabilir.
Sağlık: “Vulkana” gemideki spa teklifi 60 Euro'nun biraz altında maliyeti.
Para birimi: Bir euro 11.5 Norveç kronuna karşılık gelir (13.03.2025 itibariyle)
Daha fazla bilgi: VisitroMso.no; visitnorway.de
DPA