Seyahatiniz için rezervasyon yaparken otele karar vermek her zaman kolay değildir. Evler akılda kalıcı isimlerle belirli hedef gruplara hitap etmek istiyor. Ancak yalnızca isme göre yönlendirilmemelisiniz. Küçük bir kılavuz olarak genel bakış.
Büyük bir otel lüks ve tarihle ilişkilendirilirken, bir iş oteli takım elbise ve ofis cazibesiyle ilişkilendirilir. Ve bir butik otelle – hımm, moda olabilir mi? Otellerin kendilerine verdiği isimlerle ilgili bir şey bu. Almanya'da kanun, bir otelin neler sunabileceğini tanımlamıyor bile. Prensip olarak her konaklama tesisi kendisine otel diyebilir.
Uluslararası bir standart, korkulukları sağlar. Yani bir otel konaklama, resepsiyon ve misafir hizmetleri sunmalıdır. Almanya'daki turizm dernekleri otel terimini daha ayrıntılı olarak tanımladılar: günlük oda temizliği olasılığı listeleniyor ve bir otelin en az bir restorana ve 20'den fazla misafir odasına sahip olması gerekiyor.
Ancak büyük otel, iş oteli veya sağlıklı yaşam oteli gibi terimler için sabit bir tanım bulamazsınız. Tobias Warnecke, “O kadar ayrıntıya girilmiyor” diyor. Alman Otelciler Birliği'nin genel müdürü olarak otel pazarında uzmandır. Ve buna itiraz ediliyor.
Bu nedenle otel zincirleri rekabette öne çıkmak ve ideal olarak ulaşmak istedikleri hedef kitleye isimleriyle hitap etmek istiyorlar. Farklı otel türlerinden neler bekleyebileceğinize dair bir genel bakış sunuyoruz:
Büyük Otel
Lüks ve tarih. Çoğu zaman görkemli olan bu evler için en parlak dönem, 19. ve 20. yüzyılların başındaki Belle Époque'du. Üst sınıf ve varlıklı toplumun seyahat ettiği her yerde büyük oteller inşa edildi. Metropollerde, aynı zamanda dağlarda (örneğin Davos'ta) veya deniz kenarında (örneğin Heiligendamm'da).
Lüks konaklama için daha fazla ipucu:
Tobias Warnecke, “Bunlar genellikle klasik binalar, tarihi ve olağanüstü konforu olan evler” diyor.
Butik otel
Otelleri küçük bir moda mağazası tarzında düşünen herkes yanlış yoldadır. En azından diğer evlerle karşılaştırıldığında küçük olması tamamen yanlış değil. Bunlar genellikle yönetilebilir büyüklükte ve öncelikleri genellikle sanat veya tasarım olmak üzere belirli bir konsepte sahip otellerdir. Uzman bunu şu şekilde açıklıyor ve ekliyor: “Burada bir tasarım otelinin sınırları çok değişken.”
Oteller birliğinin sektör raporuna göre hedef grup homojen ve otellerin buna göre yanıt verebileceği alışılmadık bir sanat zevkine sahip. Ve: “Temel olarak butik oteller, sürekli yeni oyunların sahnelendiği bir sahneye benziyor.”
İş oteli
Kendisine bu etiketi veren herkes, örneğin hızlı check-in ve check-out gibi teklifler yoluyla kendilerini iş seyahatinde olanlara göre hazırlamış olur; böylece misafirler otele hızlı bir şekilde girip ayrılırken tekrar otelden çıkabilirler. Evler genellikle havaalanlarının veya tren istasyonlarının yakınında veya bir sergi merkezinden çok uzakta olmayan, uygun bir konuma sahiptir.
Ancak: Warnecke, “Oteller genellikle kendilerini yalnızca bu şekilde pazarlamakta zorlanıyor” diyor. Bu dönem, iş amaçlı seyahat edenlerin daha az olduğu hafta sonlarında odaları doldurabilecek tatilcileri caydırabilir.
Reklamcılık
WELT ile seyahatinizin rezervasyonunu yaparken tasarruf edin: “Tatilde izinli” kuponu
Ekonomik otel
Ucuz – bütçe kelimesiyle ilişkilendirdiğiniz şey budur. Evlerin diğerlerinden öne çıkmak istediği yönü de budur. Ancak dikkatli olun: Ekonomik oteller aynı zamanda arz ve talebe de dikkat eder. Yerel olarak birçok şeyin olduğu zamanlarda, örneğin ticaret fuarları veya konserler gerçekleştiğinde fiyatlar şaşırtıcı derecede yükselebilir.
Bütçe segmentinde konuklar coşkudan ziyade küçük odalar ve sade hizmetler beklemelidir; örneğin resepsiyonda günün 24 saati personel bulunmaması düşünülebilir. Bu otellerde oda servisi de bulunmamaktadır.
Sağlıklı yaşam oteli
Warnecke, bunların her zaman hakkında kafa karışıklığının olduğu büyük bir otel grubu olduğunu söylüyor. Çünkü listede yer alan diğer tüm terimler gibi bu terim de standartlaştırılmamıştır. Uzman, “Havuz olur olmaz teorik olarak kendime sağlıklı yaşam oteli diyebilirim ancak bu kesinlikle tavsiye edilmiyor” diye uyarıyor.
Sağlıklı yaşam ve spa hakkında daha fazlası:
Ona göre, Almanya'daki sağlıklı yaşam otelleri için referans, sağlıklı yaşam otelleri arasında bir işbirliği olan Wellness Hotels & Resorts'un Wellness Ağacı kriterlerine dayanmalıdır. Bu kriterler, diğer şeylerin yanı sıra, sakin bir doğal konumu, en az dört yıldız seviyesinde, bakımlı alanları, eğitimli personeli ve “sağlık açısından hayati bir mutfağı” garanti eder.
Rezervasyon yaparken önemli olan sadece otelin adı değildir
Listeye daha fazla veya daha az net bir şekilde tanımlanabilecek terimlerle devam edilebilir. Kulüp otelleri, aile otelleri, yalnızca yetişkinlere yönelik oteller vardır – “Yalnızca yetişkinlere yönelik”. Kayak otelleri ve yürüyüş otelleri, kapsül oteller ve eko oteller hakkında okuyorsunuz. Warnecke, otellerin herkesi mutlu etme çabasından uzaklaştığını söylüyor. Bekarlar, çiftler, spor tutkunları, sanat meraklıları, varlıklı insanlar: “Bugün hedef grubu daraltmak ve herkes için en iyi ürünü sunamayacağınızı açıkça belirtmek istiyorsunuz.”
Daha uzun süre var olmak isteyen oteller, adlarıyla vaat ettiklerini sunsalar bile, konuk olarak hayal kırıklığına uğramamak için, rezervasyon yapmadan önce onlara yakından bakmanız her zaman tavsiye edilir. Otelin web sitesini atın. Odalar neye benziyor? Hangi hizmetler var? Yıldız derecelendirmesi de bir ipucu olabilir. Ve bazen dikkatli davranılması gerekse de, önceki konukların çevrimiçi değerlendirmeleri.
Rezervasyon yaparken yalnızca otelin adını kullanmamalısınız. Çünkü Tobias Warnecke'nin dediği gibi: “İsimler geçicidir ve bazen sadece duman ve aynalardan ibarettir.”
Otel rezervasyonu için daha fazla ipucu:
Bir Alman klasiği, başka hiçbir yerde pek bulunmayan “otel garni” terimidir. Yurtdışında buna yatak ve kahvaltı diyebilirsiniz. Bir oda ve kahvaltı otelinde kahvaltı menüsü bulunur, bunun dışında yalnızca içecekler ve küçük yemekler bulunur.
Daha fazla bilgi şu adreste mevcuttur: Alman Turizm Birliği ana sayfasında.
Bu makale ilk olarak Eylül 2023'te yayınlandı.
dpa
Büyük bir otel lüks ve tarihle ilişkilendirilirken, bir iş oteli takım elbise ve ofis cazibesiyle ilişkilendirilir. Ve bir butik otelle – hımm, moda olabilir mi? Otellerin kendilerine verdiği isimlerle ilgili bir şey bu. Almanya'da kanun, bir otelin neler sunabileceğini tanımlamıyor bile. Prensip olarak her konaklama tesisi kendisine otel diyebilir.
Uluslararası bir standart, korkulukları sağlar. Yani bir otel konaklama, resepsiyon ve misafir hizmetleri sunmalıdır. Almanya'daki turizm dernekleri otel terimini daha ayrıntılı olarak tanımladılar: günlük oda temizliği olasılığı listeleniyor ve bir otelin en az bir restorana ve 20'den fazla misafir odasına sahip olması gerekiyor.
Ancak büyük otel, iş oteli veya sağlıklı yaşam oteli gibi terimler için sabit bir tanım bulamazsınız. Tobias Warnecke, “O kadar ayrıntıya girilmiyor” diyor. Alman Otelciler Birliği'nin genel müdürü olarak otel pazarında uzmandır. Ve buna itiraz ediliyor.
Bu nedenle otel zincirleri rekabette öne çıkmak ve ideal olarak ulaşmak istedikleri hedef kitleye isimleriyle hitap etmek istiyorlar. Farklı otel türlerinden neler bekleyebileceğinize dair bir genel bakış sunuyoruz:
Büyük Otel
Lüks ve tarih. Çoğu zaman görkemli olan bu evler için en parlak dönem, 19. ve 20. yüzyılların başındaki Belle Époque'du. Üst sınıf ve varlıklı toplumun seyahat ettiği her yerde büyük oteller inşa edildi. Metropollerde, aynı zamanda dağlarda (örneğin Davos'ta) veya deniz kenarında (örneğin Heiligendamm'da).
Lüks konaklama için daha fazla ipucu:
Tobias Warnecke, “Bunlar genellikle klasik binalar, tarihi ve olağanüstü konforu olan evler” diyor.
Butik otel
Otelleri küçük bir moda mağazası tarzında düşünen herkes yanlış yoldadır. En azından diğer evlerle karşılaştırıldığında küçük olması tamamen yanlış değil. Bunlar genellikle yönetilebilir büyüklükte ve öncelikleri genellikle sanat veya tasarım olmak üzere belirli bir konsepte sahip otellerdir. Uzman bunu şu şekilde açıklıyor ve ekliyor: “Burada bir tasarım otelinin sınırları çok değişken.”
Oteller birliğinin sektör raporuna göre hedef grup homojen ve otellerin buna göre yanıt verebileceği alışılmadık bir sanat zevkine sahip. Ve: “Temel olarak butik oteller, sürekli yeni oyunların sahnelendiği bir sahneye benziyor.”
İş oteli
Kendisine bu etiketi veren herkes, örneğin hızlı check-in ve check-out gibi teklifler yoluyla kendilerini iş seyahatinde olanlara göre hazırlamış olur; böylece misafirler otele hızlı bir şekilde girip ayrılırken tekrar otelden çıkabilirler. Evler genellikle havaalanlarının veya tren istasyonlarının yakınında veya bir sergi merkezinden çok uzakta olmayan, uygun bir konuma sahiptir.
Ancak: Warnecke, “Oteller genellikle kendilerini yalnızca bu şekilde pazarlamakta zorlanıyor” diyor. Bu dönem, iş amaçlı seyahat edenlerin daha az olduğu hafta sonlarında odaları doldurabilecek tatilcileri caydırabilir.
Reklamcılık
WELT ile seyahatinizin rezervasyonunu yaparken tasarruf edin: “Tatilde izinli” kuponu
Ekonomik otel
Ucuz – bütçe kelimesiyle ilişkilendirdiğiniz şey budur. Evlerin diğerlerinden öne çıkmak istediği yönü de budur. Ancak dikkatli olun: Ekonomik oteller aynı zamanda arz ve talebe de dikkat eder. Yerel olarak birçok şeyin olduğu zamanlarda, örneğin ticaret fuarları veya konserler gerçekleştiğinde fiyatlar şaşırtıcı derecede yükselebilir.
Bütçe segmentinde konuklar coşkudan ziyade küçük odalar ve sade hizmetler beklemelidir; örneğin resepsiyonda günün 24 saati personel bulunmaması düşünülebilir. Bu otellerde oda servisi de bulunmamaktadır.
Sağlıklı yaşam oteli
Warnecke, bunların her zaman hakkında kafa karışıklığının olduğu büyük bir otel grubu olduğunu söylüyor. Çünkü listede yer alan diğer tüm terimler gibi bu terim de standartlaştırılmamıştır. Uzman, “Havuz olur olmaz teorik olarak kendime sağlıklı yaşam oteli diyebilirim ancak bu kesinlikle tavsiye edilmiyor” diye uyarıyor.
Sağlıklı yaşam ve spa hakkında daha fazlası:
Ona göre, Almanya'daki sağlıklı yaşam otelleri için referans, sağlıklı yaşam otelleri arasında bir işbirliği olan Wellness Hotels & Resorts'un Wellness Ağacı kriterlerine dayanmalıdır. Bu kriterler, diğer şeylerin yanı sıra, sakin bir doğal konumu, en az dört yıldız seviyesinde, bakımlı alanları, eğitimli personeli ve “sağlık açısından hayati bir mutfağı” garanti eder.
Rezervasyon yaparken önemli olan sadece otelin adı değildir
Listeye daha fazla veya daha az net bir şekilde tanımlanabilecek terimlerle devam edilebilir. Kulüp otelleri, aile otelleri, yalnızca yetişkinlere yönelik oteller vardır – “Yalnızca yetişkinlere yönelik”. Kayak otelleri ve yürüyüş otelleri, kapsül oteller ve eko oteller hakkında okuyorsunuz. Warnecke, otellerin herkesi mutlu etme çabasından uzaklaştığını söylüyor. Bekarlar, çiftler, spor tutkunları, sanat meraklıları, varlıklı insanlar: “Bugün hedef grubu daraltmak ve herkes için en iyi ürünü sunamayacağınızı açıkça belirtmek istiyorsunuz.”
Daha uzun süre var olmak isteyen oteller, adlarıyla vaat ettiklerini sunsalar bile, konuk olarak hayal kırıklığına uğramamak için, rezervasyon yapmadan önce onlara yakından bakmanız her zaman tavsiye edilir. Otelin web sitesini atın. Odalar neye benziyor? Hangi hizmetler var? Yıldız derecelendirmesi de bir ipucu olabilir. Ve bazen dikkatli davranılması gerekse de, önceki konukların çevrimiçi değerlendirmeleri.
Rezervasyon yaparken yalnızca otelin adını kullanmamalısınız. Çünkü Tobias Warnecke'nin dediği gibi: “İsimler geçicidir ve bazen sadece duman ve aynalardan ibarettir.”
Otel rezervasyonu için daha fazla ipucu:
Bir Alman klasiği, başka hiçbir yerde pek bulunmayan “otel garni” terimidir. Yurtdışında buna yatak ve kahvaltı diyebilirsiniz. Bir oda ve kahvaltı otelinde kahvaltı menüsü bulunur, bunun dışında yalnızca içecekler ve küçük yemekler bulunur.
Daha fazla bilgi şu adreste mevcuttur: Alman Turizm Birliği ana sayfasında.
Bu makale ilk olarak Eylül 2023'te yayınlandı.
dpa