Otelde tatil: Seyahat ederken hata yapmaktan nasıl kaçınacağınıza dair 25 ipucu

Selvi

New member
Otellerde çalışanlar genellikle misafirlerden daha şıktır. Gezginlerin talepleri arttıkça tavırları da giderek kötüleşiyor. En önemli hatalardan nasıl kaçınacağınızı biliyorsanız, personele yardımcı olacak ve konaklama birimindeki konaklamanızdan daha fazla yararlanacaksınız.


1. Geldiğiniz gün odanızın sabah 11'de hazır olmasını beklemeyin. Özellikle yüksek sezonda değil. Ve kat personelinin yetersiz olduğu iddiasıyla ilgili öfke nöbetleri son bulsun.

2. Geç check-out işleminin mümkün olup olmadığını sormak için ayrılış günü saat 13.00'te resepsiyonu aramayınız.


3. Kuralları esneterek veya otel ekibinin iyi niyetini suistimal ederek spor yapmayın. Resepsiyondaki insanlar, ölçüsüz konuğu, yükseltme istedikleri ilk dakikadan itibaren tanırlar – örneğin şu popüler cümleyle: “Büyüleyici meslektaşınız bizi en son güneydeki lüks odalardan birine yükselttiğinde!”.

4. Otelden ödediğinizden fazlasını istemeyin. Booking.com'daki son dakika pazarlığı mutlaka muhteşem manzaralı bir çatı katı süiti anlamına gelmez.


5. Daha düşük fiyata daha iyi bir oda almak için etkileyici, Michelin testçisi, yıldız avukat, süper ünlü veya otel sahibinin yakın arkadaşı olduğunuzu iddia etmeyin.


6. Her önemsiz şey yüzünden otel ekibinin canını sıkmayın. Son ziyaretinizde aynı köşe odasını veya pencere masasını bulamazsanız soğukkanlılığınızı koruyun. Sipariş ettiğiniz cappuccino'nun bahçe terasına ulaşması biraz zaman alırsa soğukkanlılığınızı koruyun. Cumartesi öğleden sonra trafiğin yoğun olduğu saatlerde otelin havuzunda havlu yoksa üzülmeyin.


7. Sosyal medya kanallarında toplam soygun tehdidinden kaçının. Lobide geç servis edilen portakal suyundan daha önemli şeyler için 1 yıldızlı bir Tripadvisor yorumu (“Bir daha asla!” “Şimdiye kadar yaşadığım en kötü hizmet!”) önerilir. Şüpheye düştüğünüzde sakin olun ve sorunları veya şikayetleri rahat bir şekilde iletin. Ormana seslendiğinde yankılanır ve çoğu durumda otel, seçici konukların özel tercihlerine ve tuhaflıklarına güvenle yanıt verme fırsatına sahiptir.


8. Kendinizi evinizde en rahat hissettiğinizde seyahat etmeyin. En iyi otelde bile pek çok şey evdekilerden farklıdır. Yatak yanlış. Yan odadaki köpek havlıyor. Ve yakınlarda her zaman bir şantiye vardır.

9. Restoranda üstün hizmet karşılığında ikiyüzlü bir iltifatla bahşiş vermekten kaçınmaya çalışmayın.

10. En sevdiğiniz şezlongunuzu gün doğumunda ginkgo ağacının altındaki en iyi panoramik konuma ayırtmayın – tabii üzerinde kendiniz uzanmıyorsanız.

11. Otel odasına çivilenmemiş hiçbir şeyi fişe takmayın.


12. Ayrıca rahat bornozu, Dyson saç kurutma makinesini, oda servisinden gümüş çatal-bıçak takımını, şık Bluetooth hoparlörü ve oteldeki spa dinlenme odasındaki kokulu mumları da bırakın.

13. Tatil gardırobunuzun tamamını otel banyosunda yıkayacaksanız, en azından odanın bir ucuna çamaşır ipi germeyin. Temizlik işlerinde pek de hoş karşılanmayan şey, üzerinden su damlayan ıslak kazağınızı kuruması için kanepenin üzerine bırakmanızdır.

14. Grand Hotel'de eşofmanlar, kolsuz bol gömlekler ve parmak arası terliklerle göz kamaştırmaktan kaçının. Bunu yaparak şık bir evde kendiniz için yaşamak istediğiniz imajı yok etmiş olursunuz. Ayrıca incelikli otel kültürüyle hiçbir ilginizin olmadığı ama satın alabileceğiniz tavrını da sergiliyorsunuz.

15. Otel, kahvaltının yediden on bire kadar servis edildiğini belirtiyorsa, saat 10:55'te restorana muzaffer bir şekilde gelmenize gerek yoktur. Ve sabah 6:30'da da değil. Servis ekibinin zaten yapacak yeterince işi var.


16. Otelinizin misafirlerin “kendilerini evlerinde hissedebilecekleri” düsturu, Taylor Swift konserinin canlı yayınını sabahın üçünde gerçek ses seviyesinde ve balkon kapısı açık olarak kutlamanız yönünde bir talep olarak anlaşılmamalıdır.

17. Tuvaletin sifonu çekmeyi ve kirli iç çamaşırlarını, kullanılmış mendilleri veya aşınma belirtileri gösteren seks oyuncaklarını ortadan kaldırmayı unutmayın. Ve ayrılırken odanızdan sanki bomba düşmüş gibi hissederek ayrılmayın. Katlardaki temizlik personelinin her gün nelerle uğraşmak zorunda kaldıklarına inanamazsınız.

18. Diğer misafirlerden rahatsız olmayın. Bunlar otel konaklamasının yan etkilerinin bir parçasıdır. Sıcak küvette görevli insanlar. Her yerde fotoğraf çekenler. Yan masada saatlerce telefon konuşması yapanlar. Otel, toplumun küçük bir evrenidir; başka nerede diğer insanları izlemekten bu kadar keyif alabilirsiniz?


19. Uzak koridorlardan geri dönülmez bir şekilde yaklaşan gürültülü elektrikli süpürgeden hizmetçiye yüksek sesle şikayet etmeyin. Elinde değil. Aynı durum, bir noktada çim biçme makinesi ve yaprak süpürgesiyle çalışmaya başlamak zorunda kalan bahçıvan için de geçerlidir.

20. Banyodaki havluları makyajınızı çıkarmak veya yürüyüş botlarınızı temizlemek için kullanmayın.

21. Minibardaki boş votka şişelerini suyla doldurmayın. Votka çok pahalı olsa bile.


22. Saatinizi veya değerli kolyenizi kaybetmişseniz hemen otel personelini suçlamayın. İstatistiklere göre, konukların yüzde 99'u, ilk başta kaldıkları süre boyunca çalındığını bildirdikleri eşyaların çalındığını görüyor; özellikle de otel müdürü, hırsızlığı soruşturmak için elbette polisi arayacağını söyledikten sonra.

23. Oteldeki sorunlar için stajyeri, fitness antrenörünü veya gece bekçisini suçlamayın.

24. Şımarık çocuklarınızın diğer misafirlerin eline geçmesine izin vermeyin. Evde kuralların ve sınırların olmaması, otelde herkesin yararına olacak birkaç temel davranış kuralının olmadığı anlamına gelmez.

25. Şişirilmiş kusur listeleri yoluyla tazminat almaya çalışmayın. Hiçbir otel hatasız değildir. Ve eğer otel ve misafir birbirine uymuyorsa, bu aynı zamanda misafirin hatası da olabilir.