Şimdiye kadar, sayısallaştırma gerçekten seyahat rehberi endüstrisine girmedi. Uzun mesafeli gezilerde, tatilcilerin yüzde 70'i hala onlarla basılı bir kitap alıyor. Satış rakamları sadece yavaştır – okuyucular hızlı bir şekilde nette modası geçmiş ayrıntılar arıyor olsa bile.
Seyahat El Sanatları pazarı yıllardır küçülüyor, ancak sadece düşük seyahat kılavuzları diğer basılı ürünlerden daha dirençli. Yakın zamanda Alman Seyahat Gazetecileri Derneği'nin (VDRJ) bir panel tartışması gibi, görünüşe göre büyük dijitalleşme adımlarının beklenmemesi gerekmiyor. “Geleceğin Seyahat Rehberi ile seyahat rehberi” başlığı altında, endüstri uzmanları mevcut eğilimleri ve gelecekteki beklentileri tartıştı.
Örneğin, yemek kitapları giderek artan bir şekilde çevrimiçi tariflerle yer değiştirirken, seyahat kılavuzları sürekli olarak gözlemlenebilir, ancak düşük düşüş. Özellikle uzun mesafeli geziler için, gezginlerin yüzde 70'i hala basılı arkadaşı kullanıyor, Sulzbach-Rosenberg geleneksel kitapçı Volkert'ten Ralf Volkert.
“Satışlar yavaş düşüyor,” diye ekliyor, bireysel geziler için seyahat rehberleri konusunda uzmanlaşmış Erlanger Michael Müller Verlag'ın yayıncısı Michael Müller. Kesin sayılar vermez. Ancak ne o ne de Dumont'un seyahat müdürü Christine Brisch temel olarak 2019'dan 2023'e kadar yüzde 18'lik bir düşüşle çelişmiyor. Müller “biraz daha iyi kaçtığını” iddia ediyor. Ancak Brisch'in değerlendirmesini kabul ediyor: Pandemiye önceki seviyeye tekrar ulaşılmadı.
Kitap Ticareti Amazon'a karşı kendini iddia ediyor
Her yıl biraz daha az: iş bir meydan okuma. Bookseller Ralf Volkert'in dediği gibi, ortak seyahat kılavuzlarının fiyatları son yıllarda belirgin bir şekilde arttı. Yaklaşık 17 Euro satış fiyatı ve 1000 ila 3000 kopya arasında koşullarla, yayıncıların hala dar miktarda kapsama alanı var, Andreas Walter hesaplıyor. Kârlı kalabilmek için 360 ° medyanın yayıncısı teklifinin çeşitlendirilmesine dayanmaktadır: takvim, dergiler ve müşteri dergileri kitabı kâr bölgesine koymalıdır.
Ve yayıncının işinin zaten zayıf olduğu yerlerde, yazarlar daha az kalıyor. Cornelia Lohs gibi bir çok yazar bile, neredeyse 44 şimdiki başlıktan oluşan boş bir mağazaya rağmen, sadece seyahat kitaplarında yaşayamayacağını itiraf ediyor. Hemen hemen tüm seyahat kitabı yazarları ikinci bir “ekmek mesleği” veya aile desteği olmadan çalışmalarını karşılayamazlar.
Satışlarda, köşedeki yatan hasta kitabı ticareti, seyahat rehberi segmentinde sadece yüzde on ila 15 pazar payına sahip olan çevrimiçi dev Amazon'a karşı şaşırtıcı derecede iyi. Pazar lideri Mairdumont'tan Yayın Direktörü Brisch: “Seyahat rehberleri arasındaki Amazon'un payı daha az çünkü insanlar kitabı el ele almak ve karşılaştırmak istiyor. İnsanların ne kadar sürdüğü şaşırtıcı.”
Daha küçük yayıncılar, yaratıcı pazarlama stratejileri ve kitapçılar ve turizm tesislerinin kişisel adresi ile puan alırlar. Örneğin, Andreas Walters Verlag, ilgili bölgedeki tüm kitapçılar “Ev Anları” kitap dizisi için telefonda, turist ofisleri ve müzelerle temasa geçti. Bu oldukça başarılı, diyor Walter, “ama maalesef sadece bölgesel başlıklarla çalışıyor”.
İnternet'e kıyasla baskılı seyahat rehberlerinin avantajı
Şaşırtıcı bir şekilde, Seyahat Rehberi endüstrisindeki sayısallaştırma gerçekten yolunu bulamadı. Basılı çalışmalar hakim olmaya devam ediyor, dijital ürünler satışların en fazla yüzde onunu oluşturuyor. Pazar lideri büyük bir sorun olmaya devam ediyor: “Mairdumont, sayısallaştırma bütçesini tamamen sıfır olarak belirledi” diyor yayıncı Brisch. Öte yandan Michael Müller, neredeyse on yıldır bir uygulamaya çok fazla çaba ve para yatırıyor, ancak koridorda kendini yalnız görüyor.
Dijital ister Analoji-Seyahat Rehberinin ana avantajı tüm tartışmacıların görüşünde aynı kalır: dünyadaki Googlees ve TripAdvisors'ın aksine, seyahat rehberleri küratörlü içerik sunar. Yazarlar ağırlık, sınıflandırma ve profesyonel bir fikir verir. Bu internetin ücretsiz içeriğinden yoksundur. Bugünün hızla modası geçmiş detaylarının kullanıcısı bugün arıyor. Yayıncı Walter bu nedenle zaten “yukarı doğru baskıya veda etti” ve örneğin artık açılış saatlerinden bahsetmiyor.
Cam topuna bakarsa, yayıncı Michael Müller gelecek için AI destekli bir seyahat rehberi hayal edebiliyor: “Kuzey Portekiz liderimin metinlerini bir AI'ya beslersem ve sonra bölgedeki güzel nehir havuzlarının nerede olduğunu sorarsam, bu bir gelecek olabilir.”
Ancak, küratörlü bir içeriğin AI şirketlerine ücretsiz olarak geçmemesi sağlanmalıdır. Audioguides ve podcast'ler de daha önemli hale gelebilir. Müller “iyi okunan güzel hikayeler” istiyor. Ve Brisch böyle bir aracı “konum hizmetleriyle bağlantılı olarak” hayal edebilir – eğer gezgin Nürnberg Christkindlesmarkt'ın yerine ise, AI, Mesih Child'ın konuşmasını oynayacak.
Seyahat El Sanatları pazarı yıllardır küçülüyor, ancak sadece düşük seyahat kılavuzları diğer basılı ürünlerden daha dirençli. Yakın zamanda Alman Seyahat Gazetecileri Derneği'nin (VDRJ) bir panel tartışması gibi, görünüşe göre büyük dijitalleşme adımlarının beklenmemesi gerekmiyor. “Geleceğin Seyahat Rehberi ile seyahat rehberi” başlığı altında, endüstri uzmanları mevcut eğilimleri ve gelecekteki beklentileri tartıştı.
Örneğin, yemek kitapları giderek artan bir şekilde çevrimiçi tariflerle yer değiştirirken, seyahat kılavuzları sürekli olarak gözlemlenebilir, ancak düşük düşüş. Özellikle uzun mesafeli geziler için, gezginlerin yüzde 70'i hala basılı arkadaşı kullanıyor, Sulzbach-Rosenberg geleneksel kitapçı Volkert'ten Ralf Volkert.
“Satışlar yavaş düşüyor,” diye ekliyor, bireysel geziler için seyahat rehberleri konusunda uzmanlaşmış Erlanger Michael Müller Verlag'ın yayıncısı Michael Müller. Kesin sayılar vermez. Ancak ne o ne de Dumont'un seyahat müdürü Christine Brisch temel olarak 2019'dan 2023'e kadar yüzde 18'lik bir düşüşle çelişmiyor. Müller “biraz daha iyi kaçtığını” iddia ediyor. Ancak Brisch'in değerlendirmesini kabul ediyor: Pandemiye önceki seviyeye tekrar ulaşılmadı.
Kitap Ticareti Amazon'a karşı kendini iddia ediyor
Her yıl biraz daha az: iş bir meydan okuma. Bookseller Ralf Volkert'in dediği gibi, ortak seyahat kılavuzlarının fiyatları son yıllarda belirgin bir şekilde arttı. Yaklaşık 17 Euro satış fiyatı ve 1000 ila 3000 kopya arasında koşullarla, yayıncıların hala dar miktarda kapsama alanı var, Andreas Walter hesaplıyor. Kârlı kalabilmek için 360 ° medyanın yayıncısı teklifinin çeşitlendirilmesine dayanmaktadır: takvim, dergiler ve müşteri dergileri kitabı kâr bölgesine koymalıdır.
Ve yayıncının işinin zaten zayıf olduğu yerlerde, yazarlar daha az kalıyor. Cornelia Lohs gibi bir çok yazar bile, neredeyse 44 şimdiki başlıktan oluşan boş bir mağazaya rağmen, sadece seyahat kitaplarında yaşayamayacağını itiraf ediyor. Hemen hemen tüm seyahat kitabı yazarları ikinci bir “ekmek mesleği” veya aile desteği olmadan çalışmalarını karşılayamazlar.
Satışlarda, köşedeki yatan hasta kitabı ticareti, seyahat rehberi segmentinde sadece yüzde on ila 15 pazar payına sahip olan çevrimiçi dev Amazon'a karşı şaşırtıcı derecede iyi. Pazar lideri Mairdumont'tan Yayın Direktörü Brisch: “Seyahat rehberleri arasındaki Amazon'un payı daha az çünkü insanlar kitabı el ele almak ve karşılaştırmak istiyor. İnsanların ne kadar sürdüğü şaşırtıcı.”
Daha küçük yayıncılar, yaratıcı pazarlama stratejileri ve kitapçılar ve turizm tesislerinin kişisel adresi ile puan alırlar. Örneğin, Andreas Walters Verlag, ilgili bölgedeki tüm kitapçılar “Ev Anları” kitap dizisi için telefonda, turist ofisleri ve müzelerle temasa geçti. Bu oldukça başarılı, diyor Walter, “ama maalesef sadece bölgesel başlıklarla çalışıyor”.
İnternet'e kıyasla baskılı seyahat rehberlerinin avantajı
Şaşırtıcı bir şekilde, Seyahat Rehberi endüstrisindeki sayısallaştırma gerçekten yolunu bulamadı. Basılı çalışmalar hakim olmaya devam ediyor, dijital ürünler satışların en fazla yüzde onunu oluşturuyor. Pazar lideri büyük bir sorun olmaya devam ediyor: “Mairdumont, sayısallaştırma bütçesini tamamen sıfır olarak belirledi” diyor yayıncı Brisch. Öte yandan Michael Müller, neredeyse on yıldır bir uygulamaya çok fazla çaba ve para yatırıyor, ancak koridorda kendini yalnız görüyor.
Dijital ister Analoji-Seyahat Rehberinin ana avantajı tüm tartışmacıların görüşünde aynı kalır: dünyadaki Googlees ve TripAdvisors'ın aksine, seyahat rehberleri küratörlü içerik sunar. Yazarlar ağırlık, sınıflandırma ve profesyonel bir fikir verir. Bu internetin ücretsiz içeriğinden yoksundur. Bugünün hızla modası geçmiş detaylarının kullanıcısı bugün arıyor. Yayıncı Walter bu nedenle zaten “yukarı doğru baskıya veda etti” ve örneğin artık açılış saatlerinden bahsetmiyor.
Cam topuna bakarsa, yayıncı Michael Müller gelecek için AI destekli bir seyahat rehberi hayal edebiliyor: “Kuzey Portekiz liderimin metinlerini bir AI'ya beslersem ve sonra bölgedeki güzel nehir havuzlarının nerede olduğunu sorarsam, bu bir gelecek olabilir.”
Ancak, küratörlü bir içeriğin AI şirketlerine ücretsiz olarak geçmemesi sağlanmalıdır. Audioguides ve podcast'ler de daha önemli hale gelebilir. Müller “iyi okunan güzel hikayeler” istiyor. Ve Brisch böyle bir aracı “konum hizmetleriyle bağlantılı olarak” hayal edebilir – eğer gezgin Nürnberg Christkindlesmarkt'ın yerine ise, AI, Mesih Child'ın konuşmasını oynayacak.