Belirli gereksinimler karşılanırsa, havayolu gecikmeler ve uçuş iptalleri için tazminat ödemesi yapmalıdır. Ama bu gönüllü olarak gerçekleşmez. Yardım sunan ve neyi arayacağınızı açıklayan iletişim noktalarına genel bir bakış sunuyoruz.
Bir uçuşa çok geç ulaşılır veya silinirse, can sıkıcıdır. Ancak bu, her yıl Avrupa'da on iki milyon uçuş yolcusu civarında gerçekleşiyor. Birbirinizi tanıyorsanız, üç saat bekledikten sonra en azından havayolunun bu gecikmeden tazminat ödemesi gerektiğini bilirsiniz (ECJ C 402/07). Ancak, havayolları size gönüllü olarak para vermez. Bir avukat olmadan, iddiaların çok az şansı var.
Bununla birlikte, paranızı almak nispeten kolaydır: federal hükümet bir tahkim kurulu kurdu. Ve bu tür vakalarda uzmanlaşmış yolcu portalları yırtılıyor. En iyi bilinen sıcak fuar brandası, Euciaim ve Flightright. Bu sağlayıcılar internette “tazminat hesap makineleri” çalıştırır ve yolcu sadece uçuş numarasını ve tarihi girmelidir. Bir tazminat talebi varsa, portalı hemen borç tahsilatına talimat verebilir.
Tüketici için ücretsiz çalışan tahkim kurulu seyahati ve trafiğinin aksine, yolcu portalları kullanıma alınan meblağdan yaklaşık yüzde 30 komisyon indirdi. Ancak risk alıyorlar: Dava mahkemede kaybolursa, yolcu bir kuruş ödemek zorunda değildir. Bazı yolcu portalları da talebi satın alıyor – o zaman daha az para var, ama hemen.
Gecikmeden greve – yolcu hakları uygulandığında
Gecikmeye ek olarak, 261/2004 sayılı AB Yönetmeliği'ne göre yolcu hakları, teslimat dışı veya iptal için de geçerlidir. İnce fark, uçuş iptal edilebildiğinde uçuşun iptal edilmesidir. Geçiş yapmaması sırasında gerçekleşti, ancak yolcu, örneğin aşırı rezervasyon nedeniyle yanında alınmadı.
Sonuç aynıdır: Mesafeye bağlı olarak, havayolu daha sonra çocuk veya yetişkin olsun her yolcuya 250 ila 600 avro ödemelidir. Bu, biletin daha az maliyeti varsa da geçerlidir. Para, işveren ödemiş olsa bile her zaman yolcuya hak kazanır. Ancak, başlangıç havaalanı veya havayolunun koltuğu AB'de olmalıdır.
Grev ve terörden para yok. Havayolları da kötü hava ile konuşmayı sever. Ancak, önceki bir uçuşta gecikme oluşturulursa ve bu nedenle makine bir sonraki uçuşları için çok geçse, sonraki uçuşlardaki hava durumu ifadesi artık geçerli değildir. Daha sonra yolcular tekrar tazminat hakkına sahiptir. Her halükarda, uçak teknik sorunlar nedeniyle kalkmazsa veya çok geç kalmazsa havayolu ödemek zorundadır (Eugh. C 549/07).
Yolcular nasıl en iyisidir
Avrupa Tüketici Merkezi'ne göre, haklarınızı yolcu olarak iddia etmek istiyorsanız, havayoluyla iletişim kurmanın en iyi yolu. Örneğin, örnek harfler finanztip.de adresinde bulunabilir.
İki hafta içinde tatmin edici bir cevap yoksa, sorun ya bir avukata (altta ipuçları) teslim edilir veya 2024 yılına kadar toplu taşıma için Tahkim Kurulu (SÖP) olarak adlandırılan tahkim kurulu seyahat ve trafiğine geçer. Tahkim Kurulu, tahkimin yaklaşık yüzde 90'ının dostane bir anlaşma olduğunu vaat ediyor.
Alternatif olarak, yolcuların daha fazla çalışması olmadan (altta önerilen sağlayıcılar) yolcu haklarını yaklaşık yüzde 30 komisyona karşı uygulamaya çalışan sayısız yolcu hakları portallarından birini açabilirsiniz.
Paranızı yarım yıla kadar ve daha uzun süre beklemek istemiyorsanız, tazminat talebinizi de satabilirsiniz. Sonra daha az para var, ama hemen. Euflight bu modelde uzmanlaşmıştır, Flightright ve Adil Terpaulin gibi diğer büyük portallar modeli yalnızca daha kolay durumlarda sunar – ve bazen aşırı rezervasyon yaparken değil.
Müşteriler taleplerle neye dikkat etmeli
Hiçbir ciddi yolcu portalı önceden veya tazminat hesap makinesi için ücret gerektirmez. Fahri sadece başarıda. Tazminat miktarının yüzde 30'una kadar yaygındır – ancak bazen satış vergisi eklenir. Bazı portallar ayrıca Almanya dışındaki anlaşmazlıklarda ek ücretler gerektirir.
Her işletme için hassas bir nokta iptaldir. İdeal olarak, sipariş herhangi bir zamanda ve önemli nedenleri belirtmeden çözülebilir. Ancak sadece birkaç yolcu portalı buna izin veriyor.
Başka bir soru, web sitesinin istişare olmadan bir karşılaştırma yapıp yapamayacağıdır. Portal her zaman müşteriye sormalıdır. Çünkü bu öncelikle portal operatörünün komisyonu değil, iddialarıyla ilgilidir. Ancak, bazı portallar bu rıza maddesi olmadan yapar. Örneğin, diğerleri aşağıdakiler gibi koşullar sunar: Gerekli tutarın yüzde 75'inden fazlası bir karşılaştırma teklifi durumunda, yolcu portalı ilgili kişinin izni olmadan teklifi kabul edebilir.
Bir karşılaştırma varsa, karşılaştırma maliyetlerini kimin ödediğine dair soru ortaya çıkar. Birçok portal uyum sağlar ve ekstra ücret gerektirmez, ancak kararlaştırılan komisyonu alır.
Yolcu portalları umursamıyor
Yolcu portalları sadece tazminat ödemesinin kendisine itiraz eder, ilişkili destek hizmetleriyle ilgilenmezler. Uçuş gecikmelerinden sonra gerekli otel konaklama, telefon ve catering maliyetleri standartlaştırılması o kadar kolay değildir. Yolcu, havayolunda bile destek hizmetlerini savunmaya devam etmelidir.
Wiesbaden özel avukatı Ronald Schmid bunu görmüyor. Belgeleri içeren basit bir form şekli ve iki ila üç haftalık makul bir ödeme süresi yeterlidir. Ronald Schmid diyor ki: “Büyükannem bile bunu yapabilir.”
Kural olarak, deneyimine göre, ucuz havayolları bile, tazminat sürecini zaten kaybetmişlerse tereddüt etmeden çocuk bakımı maliyetlerini ödüyor. Yolcunun bol zamanı var: Her iki iddianın da sadece üç yıl sonra süresi doluyor.
Daha fazla bilgi:
Yolcu portallarının bir seçimi: Airhelp.com/de; Havayolu-schreck.de; compensation2go.com (özellikle acil ödeme); complie.de; eulaim.de; Fairplane.de (ayrıca hemen ödeme); FLOWTHRYH.DE (davaya da bağlı olarak anında ödeme); Flight-verpaetet.de; PlaneClaim.eu
Özel avukatlardan oluşan bir seçim: Danilo Ahrens, Matthias Böse, BSKP BROLL, SCHMITT, Kaufmann & Partner, Gabler & Hendel, hukuk firması Graumann, Holger Hopperdietzel, Jansen & Jansen, JBB.
Bir uçuşa çok geç ulaşılır veya silinirse, can sıkıcıdır. Ancak bu, her yıl Avrupa'da on iki milyon uçuş yolcusu civarında gerçekleşiyor. Birbirinizi tanıyorsanız, üç saat bekledikten sonra en azından havayolunun bu gecikmeden tazminat ödemesi gerektiğini bilirsiniz (ECJ C 402/07). Ancak, havayolları size gönüllü olarak para vermez. Bir avukat olmadan, iddiaların çok az şansı var.
Bununla birlikte, paranızı almak nispeten kolaydır: federal hükümet bir tahkim kurulu kurdu. Ve bu tür vakalarda uzmanlaşmış yolcu portalları yırtılıyor. En iyi bilinen sıcak fuar brandası, Euciaim ve Flightright. Bu sağlayıcılar internette “tazminat hesap makineleri” çalıştırır ve yolcu sadece uçuş numarasını ve tarihi girmelidir. Bir tazminat talebi varsa, portalı hemen borç tahsilatına talimat verebilir.
Tüketici için ücretsiz çalışan tahkim kurulu seyahati ve trafiğinin aksine, yolcu portalları kullanıma alınan meblağdan yaklaşık yüzde 30 komisyon indirdi. Ancak risk alıyorlar: Dava mahkemede kaybolursa, yolcu bir kuruş ödemek zorunda değildir. Bazı yolcu portalları da talebi satın alıyor – o zaman daha az para var, ama hemen.
Gecikmeden greve – yolcu hakları uygulandığında
Gecikmeye ek olarak, 261/2004 sayılı AB Yönetmeliği'ne göre yolcu hakları, teslimat dışı veya iptal için de geçerlidir. İnce fark, uçuş iptal edilebildiğinde uçuşun iptal edilmesidir. Geçiş yapmaması sırasında gerçekleşti, ancak yolcu, örneğin aşırı rezervasyon nedeniyle yanında alınmadı.
Sonuç aynıdır: Mesafeye bağlı olarak, havayolu daha sonra çocuk veya yetişkin olsun her yolcuya 250 ila 600 avro ödemelidir. Bu, biletin daha az maliyeti varsa da geçerlidir. Para, işveren ödemiş olsa bile her zaman yolcuya hak kazanır. Ancak, başlangıç havaalanı veya havayolunun koltuğu AB'de olmalıdır.
Grev ve terörden para yok. Havayolları da kötü hava ile konuşmayı sever. Ancak, önceki bir uçuşta gecikme oluşturulursa ve bu nedenle makine bir sonraki uçuşları için çok geçse, sonraki uçuşlardaki hava durumu ifadesi artık geçerli değildir. Daha sonra yolcular tekrar tazminat hakkına sahiptir. Her halükarda, uçak teknik sorunlar nedeniyle kalkmazsa veya çok geç kalmazsa havayolu ödemek zorundadır (Eugh. C 549/07).
Yolcular nasıl en iyisidir
Avrupa Tüketici Merkezi'ne göre, haklarınızı yolcu olarak iddia etmek istiyorsanız, havayoluyla iletişim kurmanın en iyi yolu. Örneğin, örnek harfler finanztip.de adresinde bulunabilir.
İki hafta içinde tatmin edici bir cevap yoksa, sorun ya bir avukata (altta ipuçları) teslim edilir veya 2024 yılına kadar toplu taşıma için Tahkim Kurulu (SÖP) olarak adlandırılan tahkim kurulu seyahat ve trafiğine geçer. Tahkim Kurulu, tahkimin yaklaşık yüzde 90'ının dostane bir anlaşma olduğunu vaat ediyor.
Alternatif olarak, yolcuların daha fazla çalışması olmadan (altta önerilen sağlayıcılar) yolcu haklarını yaklaşık yüzde 30 komisyona karşı uygulamaya çalışan sayısız yolcu hakları portallarından birini açabilirsiniz.
Paranızı yarım yıla kadar ve daha uzun süre beklemek istemiyorsanız, tazminat talebinizi de satabilirsiniz. Sonra daha az para var, ama hemen. Euflight bu modelde uzmanlaşmıştır, Flightright ve Adil Terpaulin gibi diğer büyük portallar modeli yalnızca daha kolay durumlarda sunar – ve bazen aşırı rezervasyon yaparken değil.
Müşteriler taleplerle neye dikkat etmeli
Hiçbir ciddi yolcu portalı önceden veya tazminat hesap makinesi için ücret gerektirmez. Fahri sadece başarıda. Tazminat miktarının yüzde 30'una kadar yaygındır – ancak bazen satış vergisi eklenir. Bazı portallar ayrıca Almanya dışındaki anlaşmazlıklarda ek ücretler gerektirir.
Her işletme için hassas bir nokta iptaldir. İdeal olarak, sipariş herhangi bir zamanda ve önemli nedenleri belirtmeden çözülebilir. Ancak sadece birkaç yolcu portalı buna izin veriyor.
Başka bir soru, web sitesinin istişare olmadan bir karşılaştırma yapıp yapamayacağıdır. Portal her zaman müşteriye sormalıdır. Çünkü bu öncelikle portal operatörünün komisyonu değil, iddialarıyla ilgilidir. Ancak, bazı portallar bu rıza maddesi olmadan yapar. Örneğin, diğerleri aşağıdakiler gibi koşullar sunar: Gerekli tutarın yüzde 75'inden fazlası bir karşılaştırma teklifi durumunda, yolcu portalı ilgili kişinin izni olmadan teklifi kabul edebilir.
Bir karşılaştırma varsa, karşılaştırma maliyetlerini kimin ödediğine dair soru ortaya çıkar. Birçok portal uyum sağlar ve ekstra ücret gerektirmez, ancak kararlaştırılan komisyonu alır.
Yolcu portalları umursamıyor
Yolcu portalları sadece tazminat ödemesinin kendisine itiraz eder, ilişkili destek hizmetleriyle ilgilenmezler. Uçuş gecikmelerinden sonra gerekli otel konaklama, telefon ve catering maliyetleri standartlaştırılması o kadar kolay değildir. Yolcu, havayolunda bile destek hizmetlerini savunmaya devam etmelidir.
Wiesbaden özel avukatı Ronald Schmid bunu görmüyor. Belgeleri içeren basit bir form şekli ve iki ila üç haftalık makul bir ödeme süresi yeterlidir. Ronald Schmid diyor ki: “Büyükannem bile bunu yapabilir.”
Kural olarak, deneyimine göre, ucuz havayolları bile, tazminat sürecini zaten kaybetmişlerse tereddüt etmeden çocuk bakımı maliyetlerini ödüyor. Yolcunun bol zamanı var: Her iki iddianın da sadece üç yıl sonra süresi doluyor.
Daha fazla bilgi:
Yolcu portallarının bir seçimi: Airhelp.com/de; Havayolu-schreck.de; compensation2go.com (özellikle acil ödeme); complie.de; eulaim.de; Fairplane.de (ayrıca hemen ödeme); FLOWTHRYH.DE (davaya da bağlı olarak anında ödeme); Flight-verpaetet.de; PlaneClaim.eu
Özel avukatlardan oluşan bir seçim: Danilo Ahrens, Matthias Böse, BSKP BROLL, SCHMITT, Kaufmann & Partner, Gabler & Hendel, hukuk firması Graumann, Holger Hopperdietzel, Jansen & Jansen, JBB.