Doğu Afrika'da yabani hayvanları vahşi doğada izlemek başlı başına bir maceradır. Serengeti'den Kilimanjaro'ya, menzili yönetilebilir bir elektrik motorlu Landcruiser ile özel olarak seyahat etmek gerçekten heyecan verici oluyor. Bu iyi çalışabilir mi?
Denis Lebouteux, yalnızca elektrikli arabaları kullanarak kuzey Tanzanya'da tam bir safari turu gerçekleştirmeye karar veren, Serengeti'nin fanatik Daniel'i olan bir tamircidir. En büyük zorluk 600 metre derinliğindeki Ngorongoro Krateridir. Aşağı inmek sorun değil. Peki arabalar yanardağ hunisinden dik bir tırmanış yapabilecek mi?
Elektrikli bir araca dönüştürülen 20 yaşındaki Toyota Landcruiser, dar yolda yalpalayarak dünyanın en büyük doğa harikalarından biri olan kratere doğru ilerliyor. Fillerden sırtlanlara ve sayısız antiloplara kadar yaklaşık 25.000 büyük memeli, Konstanz Gölü'nün yarısı büyüklüğündeki krater havzasında yuva yapıyor.
Erişim yolu önce 2300 metredeki kalderanın kenarına kadar kıvrılıyor, ardından dik bir inişe geçiyor. Heyecan artıyor. Gün çifte bir macera vaat ediyor. Muhteşem yaban hayatı manzaraları olacak mı? Ve en önemlisi: Piller dayanacak mı yoksa araba yarı yolda elektriksiz bir krater yamacında mı sıkışıp kalacak?
E-safari sağlayıcısı Tanganyika Expeditions'ın patronu Denis Lebouteux ve Tanzanyalı sürücüsü Julieth Sumary ışıklara bakıyor. Yüzde 91 şarj seviyesi ve 182 kilometrelik kalan seyahat süresi vaat ediliyor. Peki vadiden dik bir tırmanışla sonuçlandığında bu ne anlama geliyor? Açık olan bir şey var ki, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan kraterde kesinlikle şarj istasyonu bulunmuyor.
Herkes Ngorongoro Krateri'ndeki aslanları görmek istiyor
Dibe ulaştığınızda elektrikle ilgili tüm sorular unutulur. Güneş, üzerine dalgalı bulutların döküldüğü kraterin kenarının üzerinde yüksekte asılı duruyor. Magadi Gölü, çöküntünün ortasında düzgün kesilmiş bir opal gibi parlıyor. Bir fil sürüsü kumlu bir yolda yürüyor ve ardından humma ağaçlarından oluşan yoğun bir ormana doğru ilerliyor.
Sürücü Julieth, arabayı sürmeye devam etmenizi istiyor. Önce sırtlanların güneşte ısındığı düz bir düzlükten geçiyorsunuz. Bir grup Thomson ceylanı yanından geçerken bakamayacak kadar tembeller; aslında benekli avcılar için lezzetli bir lokma. Landcruiser göle doğru yolu takip ediyor. Denis pil göstergesine memnuniyetle bakıyor: hala yüzde 78.
Su kenarında zebralar tek sıra halinde sanki bir geçit törenindeymiş gibi kıyıya doğru yürüyor ve uzaktan pembe renkte parlıyor. Julieth “Flamingolar” diyor ve pedala basarak tozu havaya kaldırıyor. Aynı zamanda pembe flamingo bulutu yükseliyor ve uçup gidiyor. Boş ver. Kazan başka muhteşem deneyimlerle doludur.
Julieth, sanki aralarından seçim yapılabilecek bir yaban hayatı menüsü varmış gibi, “Ne görmek istiyorsun?” diye sordu. Aslanlar, cevap bu. Jilet gibi keskin dişleriyle yırtıcılar, safari misafirlerinin hedef listesinin başında yer alıyor. Ngorongoro Krateri'nde yaklaşık 100 büyük kedi yaşıyor. En sevdikleri yiyecekler – ceylan, antilop ve manda – sanki dolu bir büfedeymiş gibi onlara sunuluyor.
Akbabalar aslanı öldürmeye giden yolu açar. Bir bufalo leşinin çevresini sarıyorlar ve aslanların geride bıraktığı kemiklerden et parçalarını çıkarmak için kancalı gagalarını kullanıyorlar. Birkaç sırtlan da fitil kokusunu aldı. Üç örnek sallanan bir yürüyüşle yukarı çıkıp kalıntılara saldırıyor.
Serpantinlerde bir orman manzarasından geçiyor
Ormanda öğle yemeği vakti geldi. Denis, aracını çok kalabalık bir dinlenme alanından geçerek park yönetiminden özel kullanım için çaldığı piknik alanına yönlendiriyor. Çadır çatılarının altına ahşap banklar kuruluyor.
Ellerinizi yıkamak için sürahiden su ve vejetaryenler için tavuk şiş, küçük biftek ve sebze çubuklarından oluşan bir ızgara büfesi var. Bazı konuklar yerel Kilimanjaro birasının tadını çıkarabilirler. Bu, yaklaşmakta olan krater tırmanışıyla yüzleşmeyi kolaylaştırır. Gölgeler uzuyor ve Julieth bizi acele etmeye çağırıyor.
Dizel motorlu dört tekerlekten çekişli araçlar dinlenme alanından kraterin kenarına doğru gümbürderken, elektrikli Landcruiser sessizce ve rahat bir şekilde ilerliyor. Denis kendinden emin bir şekilde gülümsüyor, Julieth ise pil göstergesine bakıyor. Daha sonra yemyeşil bir orman manzarası boyunca serpantinler halinde yokuş yukarı gidiyor.
Yol o kadar dik ki hayvanlar kraterden ancak acil durumlarda çıkıyor. Zürafalar beceriksiz bacakları nedeniyle eğimi yönetemezler. Elektrikli otomobil daha iyisini yapıyor: Pil göstergesi gözle görülür şekilde düşüyor, ancak yüzde 46 ve kalan çalışma süresiyle 92 kilometrede kraterin kenarına tırmanıldı. Tamamlamak. Denis mutlu görünüyor; özellikle de bir sonraki kampa gitmeye yetecek kadar elektrik olduğu için.
Tanzanya'da halka açık şarj istasyonu yok
Ngorongoro Koruma Alanındaki “Olduvai Kampı” Tanganyika Keşif Gezileri ağının bir parçasıdır. Ertesi gün turu tamamlamak için araçlar burada şarj edilebilir. Denis Lebouteux, Tanzanya'nın kuzeyinde, tamamı güneş enerjisi sistemleri ve şarj istasyonlarıyla donatılmış 13 pansiyon işletiyor.
Tanzanya'da halka açık şarj istasyonları bulunmadığından bu altyapı gereklidir. Botsvana ve Güney Afrika gibi Afrika'daki bireysel safari locaları av gezileri için özel olarak elektrikli arabalar kullanırken, havaalanı transferleri de dahil olmak üzere tüm yolculuğu elektrikli olarak gerçekleştirebilen tek kişi Denis.
Afrika'da elektrikli otomobillerin geleceğine inanıyor. “E-Landcruiser'lar sessiz olduğundan hayvanları rahatsız etmiyorlar ve herhangi bir egzoz dumanı üretmiyorlar. Arabalarımın yüzde 85'i güneş enerjisiyle çalışıyor. “Jeneratörleri yalnızca acil durumlarda kullanıyorum” diye temin ediyor.
Sürdürülebilirlik ve maliyet tasarrufu onun argümanlarıdır. Hem dizelden hem de servis maliyetlerinden tasarruf sağlıyor; Artık her 5.000 kilometrede bir yağ ve hava filtrelerinin bakımına ve değiştirilmesine gerek yok. Şirketin şu anda 14 elektrikli aracı var; bunların tümü Arusha merkezli E-Motion şirketi tarafından elektrikli tahriklerle donatılmış eski dizel Land Cruiser'lar.
Bir arabayı dönüştürmek için kullanılan piller ve bir elektrik motorundan oluşan kitin maliyeti yaklaşık 20.000 dolar, dönüştürmenin maliyeti ise 30.000 dolardır. Yeni bir Land Cruiser için masaya 100.000$ koymalısınız. Safari işinde Toyota'nın Landcruiser modelinin dışına çıkmanın başka yolu yok. Yalnızca çalılık yolculukları için yeterince sağlam kabul edilirler. Onlarca yıl dayanırlar ve herhangi bir atölyede tamir edilebilirler. Denis'in projeyi ilerletmesi ve filosunun tamamını dönüştürmesi için pek çok iyi nedeni var. Artık Ngorongoro Krateri'ndeki stres testi zaten başarılı oldu.
Faaliyetler için Serengeti'dekinden daha fazla kapsam
Tanganyika Expeditions ile yapılan e-araba turunda Tanzanya'daki Kuzey Çemberi olarak adlandırılan bölgedeki tüm önemli safari durakları ziyaret edilmektedir. İlk önce Kilimanjaro'daki uluslararası havaalanı yakınındaki Arusha'dan Serengeti'nin batısındaki “Grumeti Hills Lodge”daki Grumeti Av Koruma Alanı'na ormanlık bir uçuş gerçekleştiriyoruz. Grumeti Rezervi yerel topluluklar tarafından yönetilmektedir ve özellikle yaban hayatı açısından zengindir.
Serengeti ekosisteminin bir parçasıdır ancak katı kurallarıyla milli parktan daha fazla faaliyet alanı sunmaktadır. Denis Lebouteux için bir cennet, çünkü burada elektrikli arabalarıyla özgürce hareket edebiliyor ve alışılagelmiş yolların dışında bile aslanları, filleri ve leoparları takip edebiliyor. Arabalar o kadar sessiz gidiyor ki hayvanlara çok yaklaşabiliyorsunuz.
Grumeti Tepeleri'nde sabah yürüyüşünde bile sessizce arkadan takip eden ve tripod veya telefoto lens gibi ağır bagajları taşıyan elektrikli bir yol arkadaşı bulunmaktadır. İdili bozmaz. Sabah güneşi ufkun hemen üzerinde yükseliyor ve akasya ağaçlarının parıldayan altın rengi çimenlerin üzerinde tuhaf derecede uzun gölgeler oluşturmasına neden oluyor. İmpalalar coşkuyla etrafta dolaşıyor. Geceyi yemek yemeden atlattılar ve yeni günü sabırsızlıkla bekliyorlar.
Bir antilop sürüsü ağaçlar arasında zikzak çizerek koşuyor. Geceleri karanlığın içinde insanın kanını donduran kükremelerini çıkaran aslanlar ortadan kaybolmuş. Sadece bir bufalo bu sabahki iyi ruh halinin kendisine bulaşmasına izin vermez. Safari grubuna doğru sabit bir şekilde bakıyor. Rehberlere göre onun lakabı “Bankacı”, çünkü insanlara sanki ona borçlularmış gibi bakıyor.
“E-otomobiller safari için mükemmel”
Öğle yemeği ve biraz elektrik şarj etmek için Grumeti Av Koruma Alanı'ndan Serengeti Ulusal Parkı'na ve oradan da “Togoro Ovaları Kampı”na gidiyoruz. Daha uzun bir durak hayal olur çünkü iki granit kayanın etrafına muhteşem bir şekilde inşa edilmiş olan köşk, aslanlar diyarıdır. Etrafta o kadar çok aç büyük kedi dolaşıyor ki Denis, bölgesini iki silahlı korucuyla koruyor ve dört Masai çalıştırıyor; bunlar, tahta sopalarının vahşi takırtısıyla aslanları geleneksel şekilde nasıl kovduklarını gösteriyor.
Ngorongoro Krateri gezisinden sonraki son durak, daha önce bahsettiğimiz “Olduvai Kampı”dır. Sadece bir şarj istasyonu sunmakla kalmıyor, aynı zamanda Ngorongoro Koruma Alanı'nın geniş otlaklarında, kayalarla korunan güzel bir konuma sahip.
1970'lerin ortalarında kraterden sürülen Masai'ler burada yaşıyor. Köylerini ziyaret edebilir ve tartışmalı konular da dahil olmak üzere onlarla hızlı bir şekilde sohbet edebilirsiniz. Tanzanya hükümeti kuzey Tanzanya'da daha fazla alanı korumayı planlarken, giderek daha fazla köylünün yer değiştirmeye zorlanacağından korkuyor.
Elektrikli otomobil turunun son etabı Ngorongoro bölgesinden Arusha ve Kilimanjaro Havalimanı'na kadar uzanıyor. Dağlık arazi bir kez daha akülerden her şeyi talep ediyor, ancak Denis Lebouteux yüzde 27'lik bir seviyeden ve kalan 54 kilometreden memnun. Onun için kesin olan bir şey var: “E-arabalar safariler için mükemmel, Afrika'da muzaffer bir ilerleme kaydedecekler.” Haklı olabilir.
İpuçları ve bilgiler:
Varış: Lufthansa'nın yan kuruluşu Discover, Almanya'dan Mombasa üzerinden Frankfurt'tan Tanzanya'nın kuzeyindeki Kilimanjaro Havalimanı'na uçuyor. Transfer bağlantıları örneğin KLM (Amsterdam üzerinden), Qatar Airways (Doha üzerinden), Türk Hava Yolları (İstanbul üzerinden) veya Etiyopya Havayolları (Addis Ababa üzerinden) tarafından sunulmaktadır.
Giriş: Turist vizesinin (çevrimiçi veya varışta) maliyeti yaklaşık 50 avroya eşdeğerdir.
Seyahat süresi: Hayvan görme ihtimalinin yüksek olduğu seyahat süreleri haziran-ekim ve aralık-şubat arasıdır.
Organizatör: Tanzanya'nın Kuzey Çevresi boyunca Tanganyika Expeditions'tan konaklamalı bir safari turu (oyun gezileri için elektrikli araba kullanımı; tanganyika.com) tur operatörü Diamir Erlebnisreisen aracılığıyla rezerve edilebilir, fiyat örneği: 4690'dan itibaren maksimum altı katılımcıyla grup gezisi uçuşlar dahil euro. Bireysel olarak da mümkündür (diamir.de/tanzania/reise/TANTSZ). Studiosus ayrıca grup turlarında Tanganyika Expeditions'tan (“Grumeti Hills Camp” ve “Olduvai Camp” gibi) konaklama olanağı da sunmaktadır. Fiyat örneği: on gün, uçuş hariç kişi başı 5690 Euro'dan (studiosus.com).
Bilgi: Voice4africa.de/laender/tanzania/; tanzaniatourism.go.tz
Geziye katılım Diamir Erlebnisreisen ve Tanganyika Expeditions tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza go2.as/unabhaengigkeit adresinden ulaşabilirsiniz.
Denis Lebouteux, yalnızca elektrikli arabaları kullanarak kuzey Tanzanya'da tam bir safari turu gerçekleştirmeye karar veren, Serengeti'nin fanatik Daniel'i olan bir tamircidir. En büyük zorluk 600 metre derinliğindeki Ngorongoro Krateridir. Aşağı inmek sorun değil. Peki arabalar yanardağ hunisinden dik bir tırmanış yapabilecek mi?
Elektrikli bir araca dönüştürülen 20 yaşındaki Toyota Landcruiser, dar yolda yalpalayarak dünyanın en büyük doğa harikalarından biri olan kratere doğru ilerliyor. Fillerden sırtlanlara ve sayısız antiloplara kadar yaklaşık 25.000 büyük memeli, Konstanz Gölü'nün yarısı büyüklüğündeki krater havzasında yuva yapıyor.
Erişim yolu önce 2300 metredeki kalderanın kenarına kadar kıvrılıyor, ardından dik bir inişe geçiyor. Heyecan artıyor. Gün çifte bir macera vaat ediyor. Muhteşem yaban hayatı manzaraları olacak mı? Ve en önemlisi: Piller dayanacak mı yoksa araba yarı yolda elektriksiz bir krater yamacında mı sıkışıp kalacak?
E-safari sağlayıcısı Tanganyika Expeditions'ın patronu Denis Lebouteux ve Tanzanyalı sürücüsü Julieth Sumary ışıklara bakıyor. Yüzde 91 şarj seviyesi ve 182 kilometrelik kalan seyahat süresi vaat ediliyor. Peki vadiden dik bir tırmanışla sonuçlandığında bu ne anlama geliyor? Açık olan bir şey var ki, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan kraterde kesinlikle şarj istasyonu bulunmuyor.
Herkes Ngorongoro Krateri'ndeki aslanları görmek istiyor
Dibe ulaştığınızda elektrikle ilgili tüm sorular unutulur. Güneş, üzerine dalgalı bulutların döküldüğü kraterin kenarının üzerinde yüksekte asılı duruyor. Magadi Gölü, çöküntünün ortasında düzgün kesilmiş bir opal gibi parlıyor. Bir fil sürüsü kumlu bir yolda yürüyor ve ardından humma ağaçlarından oluşan yoğun bir ormana doğru ilerliyor.
Sürücü Julieth, arabayı sürmeye devam etmenizi istiyor. Önce sırtlanların güneşte ısındığı düz bir düzlükten geçiyorsunuz. Bir grup Thomson ceylanı yanından geçerken bakamayacak kadar tembeller; aslında benekli avcılar için lezzetli bir lokma. Landcruiser göle doğru yolu takip ediyor. Denis pil göstergesine memnuniyetle bakıyor: hala yüzde 78.
Su kenarında zebralar tek sıra halinde sanki bir geçit törenindeymiş gibi kıyıya doğru yürüyor ve uzaktan pembe renkte parlıyor. Julieth “Flamingolar” diyor ve pedala basarak tozu havaya kaldırıyor. Aynı zamanda pembe flamingo bulutu yükseliyor ve uçup gidiyor. Boş ver. Kazan başka muhteşem deneyimlerle doludur.
Julieth, sanki aralarından seçim yapılabilecek bir yaban hayatı menüsü varmış gibi, “Ne görmek istiyorsun?” diye sordu. Aslanlar, cevap bu. Jilet gibi keskin dişleriyle yırtıcılar, safari misafirlerinin hedef listesinin başında yer alıyor. Ngorongoro Krateri'nde yaklaşık 100 büyük kedi yaşıyor. En sevdikleri yiyecekler – ceylan, antilop ve manda – sanki dolu bir büfedeymiş gibi onlara sunuluyor.
Akbabalar aslanı öldürmeye giden yolu açar. Bir bufalo leşinin çevresini sarıyorlar ve aslanların geride bıraktığı kemiklerden et parçalarını çıkarmak için kancalı gagalarını kullanıyorlar. Birkaç sırtlan da fitil kokusunu aldı. Üç örnek sallanan bir yürüyüşle yukarı çıkıp kalıntılara saldırıyor.
Serpantinlerde bir orman manzarasından geçiyor
Ormanda öğle yemeği vakti geldi. Denis, aracını çok kalabalık bir dinlenme alanından geçerek park yönetiminden özel kullanım için çaldığı piknik alanına yönlendiriyor. Çadır çatılarının altına ahşap banklar kuruluyor.
Ellerinizi yıkamak için sürahiden su ve vejetaryenler için tavuk şiş, küçük biftek ve sebze çubuklarından oluşan bir ızgara büfesi var. Bazı konuklar yerel Kilimanjaro birasının tadını çıkarabilirler. Bu, yaklaşmakta olan krater tırmanışıyla yüzleşmeyi kolaylaştırır. Gölgeler uzuyor ve Julieth bizi acele etmeye çağırıyor.
Dizel motorlu dört tekerlekten çekişli araçlar dinlenme alanından kraterin kenarına doğru gümbürderken, elektrikli Landcruiser sessizce ve rahat bir şekilde ilerliyor. Denis kendinden emin bir şekilde gülümsüyor, Julieth ise pil göstergesine bakıyor. Daha sonra yemyeşil bir orman manzarası boyunca serpantinler halinde yokuş yukarı gidiyor.
Yol o kadar dik ki hayvanlar kraterden ancak acil durumlarda çıkıyor. Zürafalar beceriksiz bacakları nedeniyle eğimi yönetemezler. Elektrikli otomobil daha iyisini yapıyor: Pil göstergesi gözle görülür şekilde düşüyor, ancak yüzde 46 ve kalan çalışma süresiyle 92 kilometrede kraterin kenarına tırmanıldı. Tamamlamak. Denis mutlu görünüyor; özellikle de bir sonraki kampa gitmeye yetecek kadar elektrik olduğu için.
Tanzanya'da halka açık şarj istasyonu yok
Ngorongoro Koruma Alanındaki “Olduvai Kampı” Tanganyika Keşif Gezileri ağının bir parçasıdır. Ertesi gün turu tamamlamak için araçlar burada şarj edilebilir. Denis Lebouteux, Tanzanya'nın kuzeyinde, tamamı güneş enerjisi sistemleri ve şarj istasyonlarıyla donatılmış 13 pansiyon işletiyor.
Tanzanya'da halka açık şarj istasyonları bulunmadığından bu altyapı gereklidir. Botsvana ve Güney Afrika gibi Afrika'daki bireysel safari locaları av gezileri için özel olarak elektrikli arabalar kullanırken, havaalanı transferleri de dahil olmak üzere tüm yolculuğu elektrikli olarak gerçekleştirebilen tek kişi Denis.
Afrika'da elektrikli otomobillerin geleceğine inanıyor. “E-Landcruiser'lar sessiz olduğundan hayvanları rahatsız etmiyorlar ve herhangi bir egzoz dumanı üretmiyorlar. Arabalarımın yüzde 85'i güneş enerjisiyle çalışıyor. “Jeneratörleri yalnızca acil durumlarda kullanıyorum” diye temin ediyor.
Sürdürülebilirlik ve maliyet tasarrufu onun argümanlarıdır. Hem dizelden hem de servis maliyetlerinden tasarruf sağlıyor; Artık her 5.000 kilometrede bir yağ ve hava filtrelerinin bakımına ve değiştirilmesine gerek yok. Şirketin şu anda 14 elektrikli aracı var; bunların tümü Arusha merkezli E-Motion şirketi tarafından elektrikli tahriklerle donatılmış eski dizel Land Cruiser'lar.
Bir arabayı dönüştürmek için kullanılan piller ve bir elektrik motorundan oluşan kitin maliyeti yaklaşık 20.000 dolar, dönüştürmenin maliyeti ise 30.000 dolardır. Yeni bir Land Cruiser için masaya 100.000$ koymalısınız. Safari işinde Toyota'nın Landcruiser modelinin dışına çıkmanın başka yolu yok. Yalnızca çalılık yolculukları için yeterince sağlam kabul edilirler. Onlarca yıl dayanırlar ve herhangi bir atölyede tamir edilebilirler. Denis'in projeyi ilerletmesi ve filosunun tamamını dönüştürmesi için pek çok iyi nedeni var. Artık Ngorongoro Krateri'ndeki stres testi zaten başarılı oldu.
Faaliyetler için Serengeti'dekinden daha fazla kapsam
Tanganyika Expeditions ile yapılan e-araba turunda Tanzanya'daki Kuzey Çemberi olarak adlandırılan bölgedeki tüm önemli safari durakları ziyaret edilmektedir. İlk önce Kilimanjaro'daki uluslararası havaalanı yakınındaki Arusha'dan Serengeti'nin batısındaki “Grumeti Hills Lodge”daki Grumeti Av Koruma Alanı'na ormanlık bir uçuş gerçekleştiriyoruz. Grumeti Rezervi yerel topluluklar tarafından yönetilmektedir ve özellikle yaban hayatı açısından zengindir.
Serengeti ekosisteminin bir parçasıdır ancak katı kurallarıyla milli parktan daha fazla faaliyet alanı sunmaktadır. Denis Lebouteux için bir cennet, çünkü burada elektrikli arabalarıyla özgürce hareket edebiliyor ve alışılagelmiş yolların dışında bile aslanları, filleri ve leoparları takip edebiliyor. Arabalar o kadar sessiz gidiyor ki hayvanlara çok yaklaşabiliyorsunuz.
Grumeti Tepeleri'nde sabah yürüyüşünde bile sessizce arkadan takip eden ve tripod veya telefoto lens gibi ağır bagajları taşıyan elektrikli bir yol arkadaşı bulunmaktadır. İdili bozmaz. Sabah güneşi ufkun hemen üzerinde yükseliyor ve akasya ağaçlarının parıldayan altın rengi çimenlerin üzerinde tuhaf derecede uzun gölgeler oluşturmasına neden oluyor. İmpalalar coşkuyla etrafta dolaşıyor. Geceyi yemek yemeden atlattılar ve yeni günü sabırsızlıkla bekliyorlar.
Bir antilop sürüsü ağaçlar arasında zikzak çizerek koşuyor. Geceleri karanlığın içinde insanın kanını donduran kükremelerini çıkaran aslanlar ortadan kaybolmuş. Sadece bir bufalo bu sabahki iyi ruh halinin kendisine bulaşmasına izin vermez. Safari grubuna doğru sabit bir şekilde bakıyor. Rehberlere göre onun lakabı “Bankacı”, çünkü insanlara sanki ona borçlularmış gibi bakıyor.
“E-otomobiller safari için mükemmel”
Öğle yemeği ve biraz elektrik şarj etmek için Grumeti Av Koruma Alanı'ndan Serengeti Ulusal Parkı'na ve oradan da “Togoro Ovaları Kampı”na gidiyoruz. Daha uzun bir durak hayal olur çünkü iki granit kayanın etrafına muhteşem bir şekilde inşa edilmiş olan köşk, aslanlar diyarıdır. Etrafta o kadar çok aç büyük kedi dolaşıyor ki Denis, bölgesini iki silahlı korucuyla koruyor ve dört Masai çalıştırıyor; bunlar, tahta sopalarının vahşi takırtısıyla aslanları geleneksel şekilde nasıl kovduklarını gösteriyor.
Ngorongoro Krateri gezisinden sonraki son durak, daha önce bahsettiğimiz “Olduvai Kampı”dır. Sadece bir şarj istasyonu sunmakla kalmıyor, aynı zamanda Ngorongoro Koruma Alanı'nın geniş otlaklarında, kayalarla korunan güzel bir konuma sahip.
1970'lerin ortalarında kraterden sürülen Masai'ler burada yaşıyor. Köylerini ziyaret edebilir ve tartışmalı konular da dahil olmak üzere onlarla hızlı bir şekilde sohbet edebilirsiniz. Tanzanya hükümeti kuzey Tanzanya'da daha fazla alanı korumayı planlarken, giderek daha fazla köylünün yer değiştirmeye zorlanacağından korkuyor.
Elektrikli otomobil turunun son etabı Ngorongoro bölgesinden Arusha ve Kilimanjaro Havalimanı'na kadar uzanıyor. Dağlık arazi bir kez daha akülerden her şeyi talep ediyor, ancak Denis Lebouteux yüzde 27'lik bir seviyeden ve kalan 54 kilometreden memnun. Onun için kesin olan bir şey var: “E-arabalar safariler için mükemmel, Afrika'da muzaffer bir ilerleme kaydedecekler.” Haklı olabilir.
İpuçları ve bilgiler:
Varış: Lufthansa'nın yan kuruluşu Discover, Almanya'dan Mombasa üzerinden Frankfurt'tan Tanzanya'nın kuzeyindeki Kilimanjaro Havalimanı'na uçuyor. Transfer bağlantıları örneğin KLM (Amsterdam üzerinden), Qatar Airways (Doha üzerinden), Türk Hava Yolları (İstanbul üzerinden) veya Etiyopya Havayolları (Addis Ababa üzerinden) tarafından sunulmaktadır.
Giriş: Turist vizesinin (çevrimiçi veya varışta) maliyeti yaklaşık 50 avroya eşdeğerdir.
Seyahat süresi: Hayvan görme ihtimalinin yüksek olduğu seyahat süreleri haziran-ekim ve aralık-şubat arasıdır.
Organizatör: Tanzanya'nın Kuzey Çevresi boyunca Tanganyika Expeditions'tan konaklamalı bir safari turu (oyun gezileri için elektrikli araba kullanımı; tanganyika.com) tur operatörü Diamir Erlebnisreisen aracılığıyla rezerve edilebilir, fiyat örneği: 4690'dan itibaren maksimum altı katılımcıyla grup gezisi uçuşlar dahil euro. Bireysel olarak da mümkündür (diamir.de/tanzania/reise/TANTSZ). Studiosus ayrıca grup turlarında Tanganyika Expeditions'tan (“Grumeti Hills Camp” ve “Olduvai Camp” gibi) konaklama olanağı da sunmaktadır. Fiyat örneği: on gün, uçuş hariç kişi başı 5690 Euro'dan (studiosus.com).
Bilgi: Voice4africa.de/laender/tanzania/; tanzaniatourism.go.tz
Geziye katılım Diamir Erlebnisreisen ve Tanganyika Expeditions tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza go2.as/unabhaengigkeit adresinden ulaşabilirsiniz.