Ekonomik belirsizliklere rağmen bu ülkede seyahat etme arzusu hala büyük. Yapılan bir araştırmaya göre Alman vatandaşları 2025 yılında ortalama dört ila beş tatil gezisi yapmayı hedefliyor. Diğer Avrupalılar, mevcut bütçeyi maksimum düzeyde kullanma becerilerine hayran kalacaklar.
Hesap makinesi, üç kuralı ve yüzde hesaplaması olmadan hiçbir şey işe yaramaz. Birçok Alman tatilci, seyahatlerini planlarken en iyi şekilde nasıl tasarruf yapabileceklerini tam olarak biliyor. En yetenekli aritmetik sanatçıları olarak kabul edilirler. Bu, Marriott Bonvoy otel grubunun on ülkede gerçekleştirdiği ve turistlerin nasıl rezervasyon yaptığını daha ayrıntılı olarak öğrenmek isteyen uluslararası bir anketle kanıtlanıyor.
Almanlar arasında hemen fark edilen şey, ekonomik belirsizliğe rağmen seyahat etme isteklerinin hala büyük olması. Ayrıca 2025'te çok seyahat etmek istiyorlar çünkü ankete katılanların yüzde 77'si önümüzdeki yıl aynı sıklıkta veya hatta daha sık seyahat etmeyi planlıyor. Ortalama olarak dört ila beş tatil gezisi planlanıyor: ikisi evde, ikisi kısa mesafeli ve biri uzun mesafeli yolculuk.
Her şeyin finansal olarak yönetilebilmesi için Almanlar seyahat planlama sanatını optimize etti. Otel stratejistleri erken maliyet hesaplamalarının dikkat çekici olduğunu düşünüyor. Değerlendirmede şu ifadelere yer veriliyor: “Almanlar planlama ve maliyet verimliliği konusunda ustalar.” Bu ülkede, mevcut tatil bütçesinden mümkün olduğu kadar çok seyahat yapılmasına özellikle dikkat ediliyor. Hesaplamalar zamanında yapılır, karşılaştırmalar dikkatli yapılır ve hesaplamalar hassas bir şekilde yapılır ki her muhasebeci mutlu olsun.
Alman tatilciler en iyi fiyatı bu şekilde elde ediyor
Peki Alman gezginlerin hesaplama sırrı tam olarak nedir? Anket şunu gösteriyor: Son derece erken rezervasyon yapanlar oluyor ve her zamankinden çok daha önceden en iyi fiyatı güvence altına almak istiyorlar. Ne kadar erken rezervasyon yaparsanız indirim genellikle o kadar yüksek olur.
Birçok insan için tatillerini planlamak yeterince erken başlayamaz. Yüzde 15'i zaten bir sonraki seyahatlerinin rezervasyonunu çok önceden, kalkıştan yedi ila dokuz ay önce yapıyor. Başka bir deyişle: Sonbaharda bir yaz gezisi tamamlanır, ilkbaharda bir sonraki sonbahar gezisi zaten planlanır ve yaz aylarında bir sonraki kış tatili zaten garanti altına alınır. Ortalama olarak Almanlar tatillerini ayrılmadan tam 4,6 ay önce rezerve ediyor.
Tatil planlaması hakkında daha fazla bilgi:
Bu, Alman vatandaşlarının erkenden Avrupa şampiyonu olacağı anlamına geliyor. İngilizler ikinci sırada (yüzde 13), Fransızlar ise üçüncü sırada yer alıyor. Diğer uluslar da tatilde tasarruf etmek isteseler bile buna ancak şaşırabilirler. Örneğin İspanyollar, Avrupa'nın geç rezervasyon yapan ülkesidir: Beklemeyi tercih ederler, nereye seyahat etmek istediklerine bir veya iki ay önceden karar verirler ve ardından özellikle spontane pazarlıklar ararlar. Bu bir şekilde kulağa harika bir şekilde rahatlamış geliyor.
Erken rezervasyon yapmanın dezavantajı açıktır: Bu kadar erken taahhütte bulunan herkes, koşullar değişse bile, kararına bağlı olacaktır. Planlama güvenliği her şey yolunda ve iyidir, ancak bunun bedeli ne olursa olsun değil.
Ancak seyahat etmeyi seven Almanlar da buna bir çözüm buldu: Daha spesifik olarak, kalkıştan kısa bir süre öncesine kadar daha iyi iptal koşullarına sahip teklifler arıyorlar. Tatilinizi planlarken neredeyse hiçbir şey şansa bırakılmaz.
Hesap makinesi, üç kuralı ve yüzde hesaplaması olmadan hiçbir şey işe yaramaz. Birçok Alman tatilci, seyahatlerini planlarken en iyi şekilde nasıl tasarruf yapabileceklerini tam olarak biliyor. En yetenekli aritmetik sanatçıları olarak kabul edilirler. Bu, Marriott Bonvoy otel grubunun on ülkede gerçekleştirdiği ve turistlerin nasıl rezervasyon yaptığını daha ayrıntılı olarak öğrenmek isteyen uluslararası bir anketle kanıtlanıyor.
Almanlar arasında hemen fark edilen şey, ekonomik belirsizliğe rağmen seyahat etme isteklerinin hala büyük olması. Ayrıca 2025'te çok seyahat etmek istiyorlar çünkü ankete katılanların yüzde 77'si önümüzdeki yıl aynı sıklıkta veya hatta daha sık seyahat etmeyi planlıyor. Ortalama olarak dört ila beş tatil gezisi planlanıyor: ikisi evde, ikisi kısa mesafeli ve biri uzun mesafeli yolculuk.
Her şeyin finansal olarak yönetilebilmesi için Almanlar seyahat planlama sanatını optimize etti. Otel stratejistleri erken maliyet hesaplamalarının dikkat çekici olduğunu düşünüyor. Değerlendirmede şu ifadelere yer veriliyor: “Almanlar planlama ve maliyet verimliliği konusunda ustalar.” Bu ülkede, mevcut tatil bütçesinden mümkün olduğu kadar çok seyahat yapılmasına özellikle dikkat ediliyor. Hesaplamalar zamanında yapılır, karşılaştırmalar dikkatli yapılır ve hesaplamalar hassas bir şekilde yapılır ki her muhasebeci mutlu olsun.
Alman tatilciler en iyi fiyatı bu şekilde elde ediyor
Peki Alman gezginlerin hesaplama sırrı tam olarak nedir? Anket şunu gösteriyor: Son derece erken rezervasyon yapanlar oluyor ve her zamankinden çok daha önceden en iyi fiyatı güvence altına almak istiyorlar. Ne kadar erken rezervasyon yaparsanız indirim genellikle o kadar yüksek olur.
Birçok insan için tatillerini planlamak yeterince erken başlayamaz. Yüzde 15'i zaten bir sonraki seyahatlerinin rezervasyonunu çok önceden, kalkıştan yedi ila dokuz ay önce yapıyor. Başka bir deyişle: Sonbaharda bir yaz gezisi tamamlanır, ilkbaharda bir sonraki sonbahar gezisi zaten planlanır ve yaz aylarında bir sonraki kış tatili zaten garanti altına alınır. Ortalama olarak Almanlar tatillerini ayrılmadan tam 4,6 ay önce rezerve ediyor.
Tatil planlaması hakkında daha fazla bilgi:
Bu, Alman vatandaşlarının erkenden Avrupa şampiyonu olacağı anlamına geliyor. İngilizler ikinci sırada (yüzde 13), Fransızlar ise üçüncü sırada yer alıyor. Diğer uluslar da tatilde tasarruf etmek isteseler bile buna ancak şaşırabilirler. Örneğin İspanyollar, Avrupa'nın geç rezervasyon yapan ülkesidir: Beklemeyi tercih ederler, nereye seyahat etmek istediklerine bir veya iki ay önceden karar verirler ve ardından özellikle spontane pazarlıklar ararlar. Bu bir şekilde kulağa harika bir şekilde rahatlamış geliyor.
Erken rezervasyon yapmanın dezavantajı açıktır: Bu kadar erken taahhütte bulunan herkes, koşullar değişse bile, kararına bağlı olacaktır. Planlama güvenliği her şey yolunda ve iyidir, ancak bunun bedeli ne olursa olsun değil.
Ancak seyahat etmeyi seven Almanlar da buna bir çözüm buldu: Daha spesifik olarak, kalkıştan kısa bir süre öncesine kadar daha iyi iptal koşullarına sahip teklifler arıyorlar. Tatilinizi planlarken neredeyse hiçbir şey şansa bırakılmaz.