Chianti'nin geldiği bölge İtalya'nın en güzel bölgelerinden biridir: gelişmemiş, biraz engebeli, üzüm bağları, zeytinlikler ve pitoresk köylerle dolu. Yazarımızın Floransa'dan Siena'ya yaptığı tur sırasında bulduğu gibi yürüyüş için mükemmel bir alan.
Floransa'da heyecan yaratmak kolay değil; Michelangelo heykelleri, güzel İtalyan kadınları ve eksantrik giyimli Japonlar arasındaki rekabet kıyasıya. Ancak bir olasılık var: Kalın yürüyüş botları, fonksiyonel kıyafetler ve büyük bir sırt çantasıyla şehrin en büyük cazibe merkezlerinden biri olan Ponte Vecchio'da duruyorsunuz. İnsanlar oraya nasıl bakıyor! Nasıl düşünüyorlar! Bu egzotik nereden geliyor? Peki nereye gitmek istiyor? Ama bu yürüyen asansördeki Uffizi'ye değil mi? Yoksa Ferragamo'ya mı? Yoksa Roma'ya kadar olan yolun sonunda mı?
Ne yazık ki kimse sormuyor. Artık nehre son bir kez bakmanın, teleskopik direkleri alıp köprünün üzerinden Oltrarno kıyısına doğru ilerlemenin zamanı geldi. Bunlar, Floransa'dan Siena'ya, iki şehir arasındaki dağlık bölge olan Chianti boyunca uzanan yolun ilk adımlarıdır. Floransa ve Siena birbirlerinden çok da uzak değil; tarihi bağlantı yolu Chiantigiana'ya 78 kilometre uzaklıktalar. Arabayla bir saatten az sürer. Dört günü yürüyerek planlamak daha iyidir.
Teorik olarak en iyi koşullara sahip olmasına rağmen Chianti'nin bir yürüyüş bölgesi olduğunu pek duymazsınız: yeşildir, seyrek nüfusludur, geçimini sanayi yerine şarap ve zeytinden sağlar ve çok dik olmayan tepe zincirlerine doğru kıvrılır. İşaretli yürüyüş parkurları neredeyse hiç olmamasına rağmen, genellikle sadece birkaç arabanın bulunduğu ve bu nedenle yayalar için uygun olan bu tipik Toskana çakıllı yollarından çok sayıda vardır.
Chianti'deki patika ağı çok eskidir ve yüzyıllar boyunca neredeyse hiç değişmemiştir; özellikle de kasabaları, kaleleri ve kırsal mülkleriyle birlikte coğrafya genel olarak çok az değiştiği için. Elbette eski patikaların ve araba yollarının bir kısmı asfaltlandı, ancak yürüyüş meraklıları için hala yeterince küçük çakıl yollar ve toprak yollar kaldı.
Siena turu Floransa'da başlıyor
Tur, bir yürüyüş haritası ve Google Haritalar kullanılarak kolayca planlanabilir ve 16 ila 25 kilometre uzunluğundaki konforlu günlük etaplara bölünebilir. Ama önce Floransa'dan çıkmanın zamanı geldi. Dar bir sokak, Ponte Vecchio'nun hemen arkasındaki Floransa tepelerine çıkıyor. Medici Prensi Lorenzo il Magnifico'nun zamanından bu yana hiç değişmemiş gibi görünen bir sokak.
Dik ve sessiz, önce Costa San Giorgio'ya, ardından da Via Leonardo'ya doğru kıvrılarak, eski yüksek binalar ve park duvarları arasından geçerek, Rönesans villalarını ve Romanesk bir kiliseyi geçerek kendinizi aniden kırsalın ortasında, küçük bir kasabada buluyorsunuz. gıdaklayan tavuklar ve bir metrelik çirkin çevre birimlerine bile dokunmadan.
400.000 nüfuslu Floransa şehri, derinlerde bir yerde görünmez bir şekilde yatıyor; Bunun yerine, bir fantastik filmdeki masal kalesi gibi bir tepenin üzerinde yer alan eski bir manastır olan Galluzzo'nun Certosa'sı devreye giriyor. Mırıldanan Autostrada del Sole'nin altından, Etrüsk döneminden beri pişmiş toprakların pişirildiği ve yakın zamanda posta kutuları ve ev numaralarının da bulunduğu Impruneta'ya geçiyoruz.
Komşu Ferrone köyünde, içeceklerin satıldığı eski tarz bir genel mağaza olan “Bar Alimentari Faggi” açıktır. Sahibi tuzsuz Toskana beyaz ekmeğinden kalın dilimler kesiyor. İyi eğitimli bir yürüyüşçünün baldırı çapındaki yumuşak rezene salamı sallayarak, “Bununla biraz Sbriciolona mı?” diye sordu. Dükkanın kapısının dışında birkaç masa var ve sahibi panino ile kırmızı şarap servis ediyor. Bu izotonik bir yürüyüş içeceği değil ama dünyanın en ünlü şarap üretim bölgelerinden birine çok daha iyi uyuyor.
Üzüm bağları ve seyrek ormanlarda yürüyüş
Ancak ilk ciddi üzüm bağları, bugünkü varış noktası olan yol kenarındaki Chiocchio köyünden kısa bir süre önce ortaya çıkıyor. Yürüyüş rotasının solunda ve sağında yamaçlar boyunca sarmaşıklar uzanıyor; Üzümler parlak yapraklar arasında dolgun ve donuk mavi renkte asılı duruyor. Sangiovese muhtemelen Chianti Classico bölgesindeki aslan payını temsil ediyor.
Birkaç bıldırcın asmaların arasında paytak paytak paytak paytak yürüyor, bunun dışında sokakta çok az aktivite oluyor. Ama sonra zengin yolcuları Toskana'daki mağazalara ve şarap tadımlarına götüren karartılmış pencereli siyah minibüslerden biri geçiyor. Mahkumlar geniş gözlerle pencereden dışarı bakıyorlar ve sanki kendilerine soruyorlar: Burada yürüyüşe çıkabilir misin? Neredeyse biraz kıskanç görünüyorsun.
Aslında Chianti bölgesinin yalnızca yüzde onu üzüm bağlarından oluşuyor. Gerisi muhtemelen ağaçtır. Ancak bizimki gibi karanlık ormanlar değil, kestane ve pırnal meşelerinin güneş ışığında parıldadığı, zeytinliklere açıldığı, selvi yollarıyla sonlandığı veya eski Santo Stefano gibi küçük kasabaların önünde sonlandığı neşeli ormanlarla sonuçlanır. kendi şapeli olan şarap imalathanesi. Sunakta bir sonbahar buket çayır çiçeği duruyor. Mavi bir Ape üç tekerlekli bisiklet, taksiye bağlı bir süpürge ve direksiyonda el sallayan neşeli bir çiftçiyle birlikte takırdayarak geçiyor. “Buongiorno” diye bağırıyor.
İkinci gün yüksek performans günüdür. Chiocchio'dan Panzano'ya gidiyor, ama direttissimo'ya değil, ama gizemli bir şekilde koyu selvilerle çevrili manastırı ile Badia ve Psignano üzerinden uzun bir döngü halinde gidiyor. Bu 24 kilometre ve 1000 metre yükseklikte. Kemerli meydanıyla hareketli küçük kasaba Greve'de, şarap barları ne kadar baştan çıkarıcı olursa olsun masalarını güneşe koyabilirler – zaman yok!
Ancak fırına giderek Schiacciata all'uva, yani üzerine yoğun kırmızı üzüm ve şeker serpilmiş taze mayalı kek alabilirsiniz. Hamur işleri daha sonra bir zeytin ağacının altında, Orta Çağ'dan kalma mazgallı bir kuleye sahip bir kale olan Verrazzano Kalesi'nin manzarası eşliğinde lezzetli bir tada sahiptir. New York Körfezi'nin büyük denizcisi ve kaşifi Verrazzano orada doğdu. Adama okyanuslar boyunca keşif gezileri yapmasına ilham veren şey Greve çevresindeki tepeler denizi miydi?
Daha sonra Panzano'da alışverişe gidiyoruz. Eczaneden alınan kabarcıklı sıvalar ve sebze dükkanından gelen uzun cavolo nero yaprakları, Toskana'lıların çorba yaptığı, ancak Badia a Psignano'ya uzun bir inişten sonra biraz acıyan dizinize de sarabileceğiniz. Harikalar yarattığı söylenen eski bir ev ilacı. Ve aslında işe yarıyor.
Chianti'ye veda etmek zor
Yani Chianti'deki şarap kasabası Castellina'ya giden üçüncü etabın önünde hiçbir şey durmuyor. Yolda Chianti'nin son birkaç yüzyılda ne kadar az değiştiği açıkça görülüyor. Bu özenle işlenmiş doğaya ne inşa edilemezdi! Ancak birkaç teraslı ev yerleşimi dışında insanlar burayı Romanesk kilise kuleleriyle, küçük ve derli toplu köyleriyle, soluk tozlu sokaklarıyla, ülkenin dört bir yanına yayılmış her şeyiyle son derece estetik bir şekilde bırakmışlar.
Yakında Pesa Nehri'ni dar ahşap yaya köprüleriyle geçeceksiniz. Birkaç kilometre ötedeki küçük Piazza köyünde, terk edilmiş papaz evi ve büyümüş bahçesi, insanda hemen taşınma isteği uyandırıyor.
Castellina'dan Siena'ya kadar olan son etap, Fonteruotoli yakınlarındaki selvi ormanında silah sesleri ile başlıyor. Bir yaban domuzu muhtemelen buna yeniden inanmak zorundaydı; yaban domuzu yahnili Toskana klasiği pappardelle'nin malzemeleri bir yerden gelmiş olmalı. Çekimler başka açılardan da resme uyuyor çünkü buradaki bölge tarihi bir sınır bölgesi.
13. yüzyıldan itibaren, ebediyen kavgalı cumhuriyetler olan Floransa ve Siena arasındaki sınır yakınlarda uzanıyordu. Bu düşmanlıklar olmasaydı, Chianti bugün sadece yarısı kadar güzel olurdu; çünkü Brolio, Volpaia, Lamole veya Fonteruotoli olsun, bugün harika şaraplar yaptıkları tüm romantik castelliler, o zamanlar ülkenin güvenliğini sağlamak için Floransalı soylu aileler tarafından inşa edilmişti.
Artık en azından uzaktan Siena'yı görebiliyorsunuz, sırtında uzanıyor ve Monte Amiata'nın geniş volkanik zirvesi tarafından belli belirsiz gözden kaçırılıyor. Chianti giderek daha düz dalgalar halinde yayılıyor; Üzüm bağları ve zeytinlikler ılık sonbahar ışığında parlıyor. Pontignano'nun Certosa'sı aynı zamanda öğleden sonra güneşinin zengin altın rengi parıltısında da parlıyor.
13. yüzyıldan kalma eski Carthusian manastırı artık Siena Üniversitesi'ne aittir. Sessiz revakları, tavan freskleriyle başınızı döndüren manastır kilisesi, mor salkımlar ve limon ağaçlarıyla dolu küçük barok bahçesiyle adeta bir rüya. Toskana daha güzel olamazdı.
Ancak Toskana burada da çekici:
Günlük ve genel varış noktası olan Siena, bahçe duvarının hemen diğer tarafında olacaktır. Otobüsün eski kente gittiği Ponte a Bozzone'a yalnızca iki kilometre uzaklıkta olacaktır; Siena'nın kuzey etekleri pek yaya dostu değildir. Ancak yeşil-gümüş rengi sessiz tepelerde dört gün yürüdükten sonra, otobüsleri, trafiği ve kalabalığı düşünmek bile dayanılmaz oluyor.
Chianti'de, kusursuz güzelliğinde, doğanın ve insan çalışmasının bu mükemmel senfonisinde biraz daha oyalanmak daha iyi. Görünüşe göre Certosa'da oda da kiralıyorlar. Ve yarın da başka bir gün.
İpuçları ve bilgiler:
Varış: Uçak veya trenle Floransa'ya (Münih'ten Bologna veya Verona'da aktarma yaparak oraya ulaşabilirsiniz). Floransa'dan Chianti üzerinden Siena'ya yürüyüş için dört gün planlamalı ve trafiğin az olduğu, yürümesi harika olan yolları seçmelisiniz.
Konaklama: Chiocchio'daki “Locando il Gallo”nun rahat odaları birinci kattadır; Alt kattaki restoranın sahibi, pişmiş şıralı risotto gibi Toskana yemeklerini kendisi servis ediyor, çift kişilik oda ve kahvaltı 94 Euro'dan başlıyor (minimum iki gecelik konaklama), locandailgallo.com. Panzano'da “Rosso del Chianti”, şehir merkezinin hemen arkasındaki bir villada güzel odalar, tüm konuklar salonda muhteşem bir kahvaltı için büyük yemek masasının etrafında oturuyor, kahvaltılı çift kişilik odalar 100 Euro'dan başlıyor, rossodelchianti.com. “Certosa di Pontignano”, en güzel odalar birinci kattadır ve Siena'ya uzanan barok bahçe manzaralıdır, çift kişilik odalar kahvaltı dahil 75 Euro'dan başlamaktadır, Lacertosadipontignano.com.
Yürüyüş organizatörü: Kendi başınıza yürüyüş yapmak istemiyorsanız, olağanüstü bir İtalyan uzman ve yürüyüş uzmanı olan Christoph Hennig ile iletişime geçebilirsiniz. Kendisi, kişi başı 695 Euro'dan başlayan fiyatlarla, Floransa ve Siena'dan bagaj taşıma ve geceleme dahil olmak üzere yedi günlük bireysel yürüyüşler düzenlemektedir. (italienwandern.com). ASI Reisen'in programında Toskana tepelerinde 941 avrodan sekiz günlük bir yürüyüş tatili var (asi-reisen.de); Organizatör Eurohike, kişi başı 969 Euro'dan Floransa'dan Chianti'ye ve denize kadar sekiz günlük bir yürüyüş turu sunuyor (eurohike.at).
Daha fazla bilgi: Visitchianti.net; Visittuscany.com/en/areas/chiantiarea/
Floransa'da heyecan yaratmak kolay değil; Michelangelo heykelleri, güzel İtalyan kadınları ve eksantrik giyimli Japonlar arasındaki rekabet kıyasıya. Ancak bir olasılık var: Kalın yürüyüş botları, fonksiyonel kıyafetler ve büyük bir sırt çantasıyla şehrin en büyük cazibe merkezlerinden biri olan Ponte Vecchio'da duruyorsunuz. İnsanlar oraya nasıl bakıyor! Nasıl düşünüyorlar! Bu egzotik nereden geliyor? Peki nereye gitmek istiyor? Ama bu yürüyen asansördeki Uffizi'ye değil mi? Yoksa Ferragamo'ya mı? Yoksa Roma'ya kadar olan yolun sonunda mı?
Ne yazık ki kimse sormuyor. Artık nehre son bir kez bakmanın, teleskopik direkleri alıp köprünün üzerinden Oltrarno kıyısına doğru ilerlemenin zamanı geldi. Bunlar, Floransa'dan Siena'ya, iki şehir arasındaki dağlık bölge olan Chianti boyunca uzanan yolun ilk adımlarıdır. Floransa ve Siena birbirlerinden çok da uzak değil; tarihi bağlantı yolu Chiantigiana'ya 78 kilometre uzaklıktalar. Arabayla bir saatten az sürer. Dört günü yürüyerek planlamak daha iyidir.
Teorik olarak en iyi koşullara sahip olmasına rağmen Chianti'nin bir yürüyüş bölgesi olduğunu pek duymazsınız: yeşildir, seyrek nüfusludur, geçimini sanayi yerine şarap ve zeytinden sağlar ve çok dik olmayan tepe zincirlerine doğru kıvrılır. İşaretli yürüyüş parkurları neredeyse hiç olmamasına rağmen, genellikle sadece birkaç arabanın bulunduğu ve bu nedenle yayalar için uygun olan bu tipik Toskana çakıllı yollarından çok sayıda vardır.
Chianti'deki patika ağı çok eskidir ve yüzyıllar boyunca neredeyse hiç değişmemiştir; özellikle de kasabaları, kaleleri ve kırsal mülkleriyle birlikte coğrafya genel olarak çok az değiştiği için. Elbette eski patikaların ve araba yollarının bir kısmı asfaltlandı, ancak yürüyüş meraklıları için hala yeterince küçük çakıl yollar ve toprak yollar kaldı.
Siena turu Floransa'da başlıyor
Tur, bir yürüyüş haritası ve Google Haritalar kullanılarak kolayca planlanabilir ve 16 ila 25 kilometre uzunluğundaki konforlu günlük etaplara bölünebilir. Ama önce Floransa'dan çıkmanın zamanı geldi. Dar bir sokak, Ponte Vecchio'nun hemen arkasındaki Floransa tepelerine çıkıyor. Medici Prensi Lorenzo il Magnifico'nun zamanından bu yana hiç değişmemiş gibi görünen bir sokak.
Dik ve sessiz, önce Costa San Giorgio'ya, ardından da Via Leonardo'ya doğru kıvrılarak, eski yüksek binalar ve park duvarları arasından geçerek, Rönesans villalarını ve Romanesk bir kiliseyi geçerek kendinizi aniden kırsalın ortasında, küçük bir kasabada buluyorsunuz. gıdaklayan tavuklar ve bir metrelik çirkin çevre birimlerine bile dokunmadan.
400.000 nüfuslu Floransa şehri, derinlerde bir yerde görünmez bir şekilde yatıyor; Bunun yerine, bir fantastik filmdeki masal kalesi gibi bir tepenin üzerinde yer alan eski bir manastır olan Galluzzo'nun Certosa'sı devreye giriyor. Mırıldanan Autostrada del Sole'nin altından, Etrüsk döneminden beri pişmiş toprakların pişirildiği ve yakın zamanda posta kutuları ve ev numaralarının da bulunduğu Impruneta'ya geçiyoruz.
Komşu Ferrone köyünde, içeceklerin satıldığı eski tarz bir genel mağaza olan “Bar Alimentari Faggi” açıktır. Sahibi tuzsuz Toskana beyaz ekmeğinden kalın dilimler kesiyor. İyi eğitimli bir yürüyüşçünün baldırı çapındaki yumuşak rezene salamı sallayarak, “Bununla biraz Sbriciolona mı?” diye sordu. Dükkanın kapısının dışında birkaç masa var ve sahibi panino ile kırmızı şarap servis ediyor. Bu izotonik bir yürüyüş içeceği değil ama dünyanın en ünlü şarap üretim bölgelerinden birine çok daha iyi uyuyor.
Üzüm bağları ve seyrek ormanlarda yürüyüş
Ancak ilk ciddi üzüm bağları, bugünkü varış noktası olan yol kenarındaki Chiocchio köyünden kısa bir süre önce ortaya çıkıyor. Yürüyüş rotasının solunda ve sağında yamaçlar boyunca sarmaşıklar uzanıyor; Üzümler parlak yapraklar arasında dolgun ve donuk mavi renkte asılı duruyor. Sangiovese muhtemelen Chianti Classico bölgesindeki aslan payını temsil ediyor.
Birkaç bıldırcın asmaların arasında paytak paytak paytak paytak yürüyor, bunun dışında sokakta çok az aktivite oluyor. Ama sonra zengin yolcuları Toskana'daki mağazalara ve şarap tadımlarına götüren karartılmış pencereli siyah minibüslerden biri geçiyor. Mahkumlar geniş gözlerle pencereden dışarı bakıyorlar ve sanki kendilerine soruyorlar: Burada yürüyüşe çıkabilir misin? Neredeyse biraz kıskanç görünüyorsun.
Aslında Chianti bölgesinin yalnızca yüzde onu üzüm bağlarından oluşuyor. Gerisi muhtemelen ağaçtır. Ancak bizimki gibi karanlık ormanlar değil, kestane ve pırnal meşelerinin güneş ışığında parıldadığı, zeytinliklere açıldığı, selvi yollarıyla sonlandığı veya eski Santo Stefano gibi küçük kasabaların önünde sonlandığı neşeli ormanlarla sonuçlanır. kendi şapeli olan şarap imalathanesi. Sunakta bir sonbahar buket çayır çiçeği duruyor. Mavi bir Ape üç tekerlekli bisiklet, taksiye bağlı bir süpürge ve direksiyonda el sallayan neşeli bir çiftçiyle birlikte takırdayarak geçiyor. “Buongiorno” diye bağırıyor.
İkinci gün yüksek performans günüdür. Chiocchio'dan Panzano'ya gidiyor, ama direttissimo'ya değil, ama gizemli bir şekilde koyu selvilerle çevrili manastırı ile Badia ve Psignano üzerinden uzun bir döngü halinde gidiyor. Bu 24 kilometre ve 1000 metre yükseklikte. Kemerli meydanıyla hareketli küçük kasaba Greve'de, şarap barları ne kadar baştan çıkarıcı olursa olsun masalarını güneşe koyabilirler – zaman yok!
Ancak fırına giderek Schiacciata all'uva, yani üzerine yoğun kırmızı üzüm ve şeker serpilmiş taze mayalı kek alabilirsiniz. Hamur işleri daha sonra bir zeytin ağacının altında, Orta Çağ'dan kalma mazgallı bir kuleye sahip bir kale olan Verrazzano Kalesi'nin manzarası eşliğinde lezzetli bir tada sahiptir. New York Körfezi'nin büyük denizcisi ve kaşifi Verrazzano orada doğdu. Adama okyanuslar boyunca keşif gezileri yapmasına ilham veren şey Greve çevresindeki tepeler denizi miydi?
Daha sonra Panzano'da alışverişe gidiyoruz. Eczaneden alınan kabarcıklı sıvalar ve sebze dükkanından gelen uzun cavolo nero yaprakları, Toskana'lıların çorba yaptığı, ancak Badia a Psignano'ya uzun bir inişten sonra biraz acıyan dizinize de sarabileceğiniz. Harikalar yarattığı söylenen eski bir ev ilacı. Ve aslında işe yarıyor.
Chianti'ye veda etmek zor
Yani Chianti'deki şarap kasabası Castellina'ya giden üçüncü etabın önünde hiçbir şey durmuyor. Yolda Chianti'nin son birkaç yüzyılda ne kadar az değiştiği açıkça görülüyor. Bu özenle işlenmiş doğaya ne inşa edilemezdi! Ancak birkaç teraslı ev yerleşimi dışında insanlar burayı Romanesk kilise kuleleriyle, küçük ve derli toplu köyleriyle, soluk tozlu sokaklarıyla, ülkenin dört bir yanına yayılmış her şeyiyle son derece estetik bir şekilde bırakmışlar.
Yakında Pesa Nehri'ni dar ahşap yaya köprüleriyle geçeceksiniz. Birkaç kilometre ötedeki küçük Piazza köyünde, terk edilmiş papaz evi ve büyümüş bahçesi, insanda hemen taşınma isteği uyandırıyor.
Castellina'dan Siena'ya kadar olan son etap, Fonteruotoli yakınlarındaki selvi ormanında silah sesleri ile başlıyor. Bir yaban domuzu muhtemelen buna yeniden inanmak zorundaydı; yaban domuzu yahnili Toskana klasiği pappardelle'nin malzemeleri bir yerden gelmiş olmalı. Çekimler başka açılardan da resme uyuyor çünkü buradaki bölge tarihi bir sınır bölgesi.
13. yüzyıldan itibaren, ebediyen kavgalı cumhuriyetler olan Floransa ve Siena arasındaki sınır yakınlarda uzanıyordu. Bu düşmanlıklar olmasaydı, Chianti bugün sadece yarısı kadar güzel olurdu; çünkü Brolio, Volpaia, Lamole veya Fonteruotoli olsun, bugün harika şaraplar yaptıkları tüm romantik castelliler, o zamanlar ülkenin güvenliğini sağlamak için Floransalı soylu aileler tarafından inşa edilmişti.
Artık en azından uzaktan Siena'yı görebiliyorsunuz, sırtında uzanıyor ve Monte Amiata'nın geniş volkanik zirvesi tarafından belli belirsiz gözden kaçırılıyor. Chianti giderek daha düz dalgalar halinde yayılıyor; Üzüm bağları ve zeytinlikler ılık sonbahar ışığında parlıyor. Pontignano'nun Certosa'sı aynı zamanda öğleden sonra güneşinin zengin altın rengi parıltısında da parlıyor.
13. yüzyıldan kalma eski Carthusian manastırı artık Siena Üniversitesi'ne aittir. Sessiz revakları, tavan freskleriyle başınızı döndüren manastır kilisesi, mor salkımlar ve limon ağaçlarıyla dolu küçük barok bahçesiyle adeta bir rüya. Toskana daha güzel olamazdı.
Ancak Toskana burada da çekici:
Günlük ve genel varış noktası olan Siena, bahçe duvarının hemen diğer tarafında olacaktır. Otobüsün eski kente gittiği Ponte a Bozzone'a yalnızca iki kilometre uzaklıkta olacaktır; Siena'nın kuzey etekleri pek yaya dostu değildir. Ancak yeşil-gümüş rengi sessiz tepelerde dört gün yürüdükten sonra, otobüsleri, trafiği ve kalabalığı düşünmek bile dayanılmaz oluyor.
Chianti'de, kusursuz güzelliğinde, doğanın ve insan çalışmasının bu mükemmel senfonisinde biraz daha oyalanmak daha iyi. Görünüşe göre Certosa'da oda da kiralıyorlar. Ve yarın da başka bir gün.
İpuçları ve bilgiler:
Varış: Uçak veya trenle Floransa'ya (Münih'ten Bologna veya Verona'da aktarma yaparak oraya ulaşabilirsiniz). Floransa'dan Chianti üzerinden Siena'ya yürüyüş için dört gün planlamalı ve trafiğin az olduğu, yürümesi harika olan yolları seçmelisiniz.
Konaklama: Chiocchio'daki “Locando il Gallo”nun rahat odaları birinci kattadır; Alt kattaki restoranın sahibi, pişmiş şıralı risotto gibi Toskana yemeklerini kendisi servis ediyor, çift kişilik oda ve kahvaltı 94 Euro'dan başlıyor (minimum iki gecelik konaklama), locandailgallo.com. Panzano'da “Rosso del Chianti”, şehir merkezinin hemen arkasındaki bir villada güzel odalar, tüm konuklar salonda muhteşem bir kahvaltı için büyük yemek masasının etrafında oturuyor, kahvaltılı çift kişilik odalar 100 Euro'dan başlıyor, rossodelchianti.com. “Certosa di Pontignano”, en güzel odalar birinci kattadır ve Siena'ya uzanan barok bahçe manzaralıdır, çift kişilik odalar kahvaltı dahil 75 Euro'dan başlamaktadır, Lacertosadipontignano.com.
Yürüyüş organizatörü: Kendi başınıza yürüyüş yapmak istemiyorsanız, olağanüstü bir İtalyan uzman ve yürüyüş uzmanı olan Christoph Hennig ile iletişime geçebilirsiniz. Kendisi, kişi başı 695 Euro'dan başlayan fiyatlarla, Floransa ve Siena'dan bagaj taşıma ve geceleme dahil olmak üzere yedi günlük bireysel yürüyüşler düzenlemektedir. (italienwandern.com). ASI Reisen'in programında Toskana tepelerinde 941 avrodan sekiz günlük bir yürüyüş tatili var (asi-reisen.de); Organizatör Eurohike, kişi başı 969 Euro'dan Floransa'dan Chianti'ye ve denize kadar sekiz günlük bir yürüyüş turu sunuyor (eurohike.at).
Daha fazla bilgi: Visitchianti.net; Visittuscany.com/en/areas/chiantiarea/