Yeni yolcu gemileri gelecek yıl yeniden yola çıkacak. Bunlardan beşi Alman yolcular için özellikle ilgi çekici. Bunları tanıtıyoruz ve hangisinin hangi ihtiyaç ve tercihlere en uygun olduğunu ortaya çıkarıyoruz.
Tam hız ileri: talep artıyor, arz artıyor. 2024'te üç milyondan fazla Alman, her zamankinden daha fazla gemi yolculuğuna çıktı. Onlar Amerikalıların ardından en büyük gemi seyahati hayranlarıdır. 2025 yılına kadar dört milyon olabilir.
Artık tüm nesiller gemide kalabalıklaşıyor. Güvertede bir bakış bir aile birleşimi gibi görünüyor; büyük büyükanneden büyük torunlara kadar herkes oradadır: Sessiz Nesil olarak da adlandırılan gelenekçilerin yüzde on'u (1928'den 1945'e kadar doğumlular), dörtte biri baby boomers (1946'dan 1964'e kadar), dörtte biri X Kuşağı (1965 – 1980), Y kuşağının yüzde 22'si (1981 – 1994), yüzde 14 Z Kuşağı (1995 – 2009) ve altısı Çocukların yüzdesi, Alpha Kuşağı (2010'dan günümüze), Cruise Lines International Association endüstri derneği tarafından belirlenmiştir.
Tüm çevresel kaygılara rağmen deniz yolculuğu nihayet toplumda ana akım haline geldi. Almanların yüzde 70'i deniz yolculuğunun rahat, konforlu, güvenli ve eğlenceli olduğunu düşündüğü için gemi yolculuğuna çıkmayı düşünüyor. Cruise eleştirmenleri bundan hoşlanmayacaktır ama muhtemelen gemiye hiç ayak basmamışlardır.
Tatilciler deniz yolculuğundan kaynaklanan emisyonları seyahat ücretinin dörtte birine kadar dengelemeye istekli olacaklardır. Aynı zamanda daha seçici hale geliyorlar: Örneğin daha fazla balkonlu kabin bekleniyor. Favori destinasyonlar Karayipler ve Batı Akdeniz'dir. Kıyı izni neredeyse ikincil hale geldi.
Gemicilik şirketlerinin gemide misafir memnuniyetini sağlamak için pek çok şey yapması gerekiyor. 2025 yılı için duyurulan ve özellikle Alman tatilcilerin ilgisini çeken beş gemiyi sunuyoruz.
Benim gemim rahatla
Artık isme göre bu sayı karmaşasına bir son verildi. TUI Cruises'ın sekizinci ve en büyük yeni binasına “Mein Schiff Relax” adı verilirken, Mein Schiff filosunun 1'den 7'ye kadar numaralandırılması tarih oldu. Aynı şekilde eski teknolojiler: Yenisi, denizcilik şirketinin ilk likit gazla çalışan gemisidir.
Mimari marka, birkaç güverte üzerinde ve 25 metrelik havuzun yarısına kadar uzanan devasa bir hasır çatıdır ve bir ışık ve gölge oyunu yaratmayı amaçlamaktadır. Bunun için yeterli alan var: Gemi 333 metre uzunluğunda ve 41 metre genişliğinde. Ancak kamusal alanı çok sayıda insanla paylaşmanız gerekiyor: 3984 yolcu sığabiliyor.
Yeni kabin konsepti daha fazla özgürlük sunuyor. TUI Cruises ilk kez yalnız misafirler için balkonlu kabinler sunuyor. Tüm kabinlerin yüzde 85'ini oluşturan “Relax”ta toplam 1.715 balkonlu kabin mevcut. Bu sizin için yeterli değilse: iki güverte üzerinde tamamen yeni iki süit bulunmaktadır – hem verandası hem de pruva manzaralı balkonu vardır. Adı: “Büyük Özgürlük”.
Kendi başına kalmak isteyen süit misafirleri için özel alan, filonun geri kalanına kıyasla genişletilecek: iki restoran ve divanlar ve jakuzili bir güneşlenme terası ile. “Relax”ta gemideki her şey öncelikle rahatlamayla ilgilidir. Prömiyer sezonunda gemi, Mart 2025'ten itibaren Batı Akdeniz'i turlayacak.
MSC Dünya Amerika
İsviçreli denizcilik şirketi MSC Cruises'ın en yeni LNG gemisi Karayip hayranları için ilginç bir seçenek. Ana limanı Miami'dir ve Nisan 2025'ten itibaren yalnızca Karayipler üzerinden yelken açacaktır. Yani adı her şeyi söylüyor. “World America”, “Relax” kadar uzun, ancak 47 metrelik göbekli, ancak gemiye neredeyse iki kat daha fazla yolcu alıyor: 6.764 misafir. Yani orada işler daha da sıkılaşabilir.
Kalabalığın dağılmasına yardımcı olmak için MSC Cruises, gün içerisinde hedef gruplara göre güverteleri çeşitli alanlara ayırdı. Bunlardan en büyüğü, üst güvertede gençler, çocuklar ve ebeveynleri için genişletilmiş eğlence alanıdır. En son heyecan burada sizi bekliyor: Denizdeki tek su üstü salıncağı olan dört kişilik salıncak, dalgaların 50 metre üzerinde sallanıyor.
Kıç tarafta sadece yetişkinlere yönelik geniş bir dinlenme alanı bulunmaktadır. Pruvadaki iki güneşlenme terası ek ücret karşılığında kulüp üyelerine özel olarak ayrılmış olup havuz, bar ve ızgara restoranı bulunmaktadır. Herkes için en önemli parça, ortasında fütüristik bir kaydırağın alameti farikası olan ve on bir güverteden aşağıya doğru spiraller çizen gezinti yeridir.
Balkonsuz olmasına rağmen solo kabinler de vardır. Tüm kabinlerin yüzde 59'unu oluşturan 1.537 balkonlu kabin için güverte planında deniz manzarasına dikkat etmelisiniz. Sadece gezinti yoluna baktığınız yerler de var.
Norveç Suları
Karayipler'in en mutlu göz alıcısı bu olacak: “Norwegian Aqua” da Nisan 2025'ten itibaren Florida'dan yola çıkacak. Renkli gövde resmi Kaliforniyalı sokak sanatçısı Allison Hueman'dan geliyor.
Norveç Cruise Line nakliye şirketinin en yeni gemisi nispeten rahat: 322 metre uzunluğunda ve 40 metre genişliğinde, 3.571 misafir için alan sunuyor. Filonun geri kalanına kıyasla süitlerin sayısı artırıldı; normal kabinlerde çok az değişiklik oldu. Sadece yüzde 56'sının balkonu var.
Ancak iş eğlenceye gelince, çok fazla sohbet var. “Aqua” dünyanın ilk “Aqua Slidecoaster”ını denizde sunuyor. Bu, Alman üretici Wiegand-Waterrides'in hız treni ve su kaydırağının birleşimidir. Baca etrafında iki kızak ve geminin arka yarısının üç güvertesi ile kıvrılıp dönüyor.
“Aqua” yalnız seyahat edenler için bir seçenektir: Gemide yalnız seyahat edenler için özel olarak anahtar kartlı erişime sahip bir stüdyo salonu bulunmaktadır. İletişim kurmak için bir buluşma yeri olarak hizmet vermektedir. Güzel bir flört fikri. Gemide, bazıları balkonlu olmak üzere nispeten çok sayıda bireysel kabin bulunmaktadır.
Denizlerin Yıldızı
Royal Caribbean'da her şey bir beden daha büyük: 364 metre uzunluğunda ve 64 metre genişliğindeki “Denizlerin Yıldızı”, 7.518 yolcu taşıyor.
Yani sosyal mesafe kavram değil, paylaşılan boş zamandır. Gemide altı kaydırak, yedi havuz, bir sörf simülatörü ve yüksek bir şelaleyle denizdeki en büyük su parkı bulunuyor.
Yürümek için gemide bir köpek bile var. Ağustos 2025'ten itibaren LNG gemisi Florida'dan Karayipler üzerinden geçecek.
Allura
Oceania Cruises'ın 241 metre uzunluğundaki yeni gemisi, işin uzmanları için tasarlandı. Sekiz özel restoran ve bir krepçi ile 1200 gurme kapasiteli yetişkin gemisi.
Bir şef yalnızca on misafirle ilgilenirken, 400 ekip üyesi kendilerini yalnızca mutfak deneyimlerine adamaktadır.
Her kabinin bir verandası vardır ve ayrıca engelli erişimine uygun 13 konaklama yeri bulunmaktadır. “Allura”, Karayipler'e taşınmadan önce Temmuz 2025'ten itibaren Akdeniz'de yelken açacak.
Tam hız ileri: talep artıyor, arz artıyor. 2024'te üç milyondan fazla Alman, her zamankinden daha fazla gemi yolculuğuna çıktı. Onlar Amerikalıların ardından en büyük gemi seyahati hayranlarıdır. 2025 yılına kadar dört milyon olabilir.
Artık tüm nesiller gemide kalabalıklaşıyor. Güvertede bir bakış bir aile birleşimi gibi görünüyor; büyük büyükanneden büyük torunlara kadar herkes oradadır: Sessiz Nesil olarak da adlandırılan gelenekçilerin yüzde on'u (1928'den 1945'e kadar doğumlular), dörtte biri baby boomers (1946'dan 1964'e kadar), dörtte biri X Kuşağı (1965 – 1980), Y kuşağının yüzde 22'si (1981 – 1994), yüzde 14 Z Kuşağı (1995 – 2009) ve altısı Çocukların yüzdesi, Alpha Kuşağı (2010'dan günümüze), Cruise Lines International Association endüstri derneği tarafından belirlenmiştir.
Tüm çevresel kaygılara rağmen deniz yolculuğu nihayet toplumda ana akım haline geldi. Almanların yüzde 70'i deniz yolculuğunun rahat, konforlu, güvenli ve eğlenceli olduğunu düşündüğü için gemi yolculuğuna çıkmayı düşünüyor. Cruise eleştirmenleri bundan hoşlanmayacaktır ama muhtemelen gemiye hiç ayak basmamışlardır.
Tatilciler deniz yolculuğundan kaynaklanan emisyonları seyahat ücretinin dörtte birine kadar dengelemeye istekli olacaklardır. Aynı zamanda daha seçici hale geliyorlar: Örneğin daha fazla balkonlu kabin bekleniyor. Favori destinasyonlar Karayipler ve Batı Akdeniz'dir. Kıyı izni neredeyse ikincil hale geldi.
Gemicilik şirketlerinin gemide misafir memnuniyetini sağlamak için pek çok şey yapması gerekiyor. 2025 yılı için duyurulan ve özellikle Alman tatilcilerin ilgisini çeken beş gemiyi sunuyoruz.
Benim gemim rahatla
Artık isme göre bu sayı karmaşasına bir son verildi. TUI Cruises'ın sekizinci ve en büyük yeni binasına “Mein Schiff Relax” adı verilirken, Mein Schiff filosunun 1'den 7'ye kadar numaralandırılması tarih oldu. Aynı şekilde eski teknolojiler: Yenisi, denizcilik şirketinin ilk likit gazla çalışan gemisidir.
Mimari marka, birkaç güverte üzerinde ve 25 metrelik havuzun yarısına kadar uzanan devasa bir hasır çatıdır ve bir ışık ve gölge oyunu yaratmayı amaçlamaktadır. Bunun için yeterli alan var: Gemi 333 metre uzunluğunda ve 41 metre genişliğinde. Ancak kamusal alanı çok sayıda insanla paylaşmanız gerekiyor: 3984 yolcu sığabiliyor.
Yeni kabin konsepti daha fazla özgürlük sunuyor. TUI Cruises ilk kez yalnız misafirler için balkonlu kabinler sunuyor. Tüm kabinlerin yüzde 85'ini oluşturan “Relax”ta toplam 1.715 balkonlu kabin mevcut. Bu sizin için yeterli değilse: iki güverte üzerinde tamamen yeni iki süit bulunmaktadır – hem verandası hem de pruva manzaralı balkonu vardır. Adı: “Büyük Özgürlük”.
Kendi başına kalmak isteyen süit misafirleri için özel alan, filonun geri kalanına kıyasla genişletilecek: iki restoran ve divanlar ve jakuzili bir güneşlenme terası ile. “Relax”ta gemideki her şey öncelikle rahatlamayla ilgilidir. Prömiyer sezonunda gemi, Mart 2025'ten itibaren Batı Akdeniz'i turlayacak.
MSC Dünya Amerika
İsviçreli denizcilik şirketi MSC Cruises'ın en yeni LNG gemisi Karayip hayranları için ilginç bir seçenek. Ana limanı Miami'dir ve Nisan 2025'ten itibaren yalnızca Karayipler üzerinden yelken açacaktır. Yani adı her şeyi söylüyor. “World America”, “Relax” kadar uzun, ancak 47 metrelik göbekli, ancak gemiye neredeyse iki kat daha fazla yolcu alıyor: 6.764 misafir. Yani orada işler daha da sıkılaşabilir.
Kalabalığın dağılmasına yardımcı olmak için MSC Cruises, gün içerisinde hedef gruplara göre güverteleri çeşitli alanlara ayırdı. Bunlardan en büyüğü, üst güvertede gençler, çocuklar ve ebeveynleri için genişletilmiş eğlence alanıdır. En son heyecan burada sizi bekliyor: Denizdeki tek su üstü salıncağı olan dört kişilik salıncak, dalgaların 50 metre üzerinde sallanıyor.
Kıç tarafta sadece yetişkinlere yönelik geniş bir dinlenme alanı bulunmaktadır. Pruvadaki iki güneşlenme terası ek ücret karşılığında kulüp üyelerine özel olarak ayrılmış olup havuz, bar ve ızgara restoranı bulunmaktadır. Herkes için en önemli parça, ortasında fütüristik bir kaydırağın alameti farikası olan ve on bir güverteden aşağıya doğru spiraller çizen gezinti yeridir.
Balkonsuz olmasına rağmen solo kabinler de vardır. Tüm kabinlerin yüzde 59'unu oluşturan 1.537 balkonlu kabin için güverte planında deniz manzarasına dikkat etmelisiniz. Sadece gezinti yoluna baktığınız yerler de var.
Norveç Suları
Karayipler'in en mutlu göz alıcısı bu olacak: “Norwegian Aqua” da Nisan 2025'ten itibaren Florida'dan yola çıkacak. Renkli gövde resmi Kaliforniyalı sokak sanatçısı Allison Hueman'dan geliyor.
Norveç Cruise Line nakliye şirketinin en yeni gemisi nispeten rahat: 322 metre uzunluğunda ve 40 metre genişliğinde, 3.571 misafir için alan sunuyor. Filonun geri kalanına kıyasla süitlerin sayısı artırıldı; normal kabinlerde çok az değişiklik oldu. Sadece yüzde 56'sının balkonu var.
Ancak iş eğlenceye gelince, çok fazla sohbet var. “Aqua” dünyanın ilk “Aqua Slidecoaster”ını denizde sunuyor. Bu, Alman üretici Wiegand-Waterrides'in hız treni ve su kaydırağının birleşimidir. Baca etrafında iki kızak ve geminin arka yarısının üç güvertesi ile kıvrılıp dönüyor.
“Aqua” yalnız seyahat edenler için bir seçenektir: Gemide yalnız seyahat edenler için özel olarak anahtar kartlı erişime sahip bir stüdyo salonu bulunmaktadır. İletişim kurmak için bir buluşma yeri olarak hizmet vermektedir. Güzel bir flört fikri. Gemide, bazıları balkonlu olmak üzere nispeten çok sayıda bireysel kabin bulunmaktadır.
Denizlerin Yıldızı
Royal Caribbean'da her şey bir beden daha büyük: 364 metre uzunluğunda ve 64 metre genişliğindeki “Denizlerin Yıldızı”, 7.518 yolcu taşıyor.
Yani sosyal mesafe kavram değil, paylaşılan boş zamandır. Gemide altı kaydırak, yedi havuz, bir sörf simülatörü ve yüksek bir şelaleyle denizdeki en büyük su parkı bulunuyor.
Yürümek için gemide bir köpek bile var. Ağustos 2025'ten itibaren LNG gemisi Florida'dan Karayipler üzerinden geçecek.
Allura
Oceania Cruises'ın 241 metre uzunluğundaki yeni gemisi, işin uzmanları için tasarlandı. Sekiz özel restoran ve bir krepçi ile 1200 gurme kapasiteli yetişkin gemisi.
Bir şef yalnızca on misafirle ilgilenirken, 400 ekip üyesi kendilerini yalnızca mutfak deneyimlerine adamaktadır.
Her kabinin bir verandası vardır ve ayrıca engelli erişimine uygun 13 konaklama yeri bulunmaktadır. “Allura”, Karayipler'e taşınmadan önce Temmuz 2025'ten itibaren Akdeniz'de yelken açacak.