Şişman bisikletler sizi geleneksel dağ bisikletlerinin gidemediği yerlere, hatta karda bile götürür. İsviçre'nin kış sporları merkezi Zermatt'ta devasa lastikler geceleri yokuş aşağı kayak yapmak için bile kullanılabiliyor. Bu ilk başta çaba gerektirir ancak daha sonra çok eğlenceli hale gelir.
Matterhorn, Valais'te deniz seviyesinden yaklaşık 1.600 metre yükseklikte bulunan “dünya sağlık tesisi” Zermatt'ta her yerde mevcuttur: misafirhane ve restoran adlarında, posterlerde, içecek menülerinde, çıkartmalarda ve tabii ki bizzat. Bu arada, pek çok kişinin dünyanın en güzel dağı olarak kabul ettiği çarpıcı kaya piramidi, 6.000 sakinden oluşan araçsız topluluktan ve birbirine bağlı dört kayak alanından görülebilen 38 etkileyici dört bin dağdan sadece biri. Büyüklük, standartlar ve altyapı açısından uluslararası kayak coğrafyasının kreması içinde yer alıyorlar.
Ancak Zermatt kış sporları tutkunları için de alternatifler sunuyor. Vadinin dar olması nedeniyle kros kayağı gerçekten bir seçenek değil, ancak kızak ve kar ayakkabısıyla yürüyüş öyle. Ve ayrıca çok özel bir teklif var: Geceleri karda şişman bisiklet sürmek!
Beat Habegger şöyle diyor: “Bunu birkaç yıl önce tek kişilik bir gösteri olarak başlattım ve muhtemelen Andermatt'taki bir organizatörün yanı sıra İsviçre'deki tek kişi benim.” Avusturya'da da en fazla bir avuç sağlayıcı var. Almanya ve İtalya gece ve kış yağ bisiklet turları.
Karda, şişman bisiklet kar bisikletine dönüşüyor
Böyle ayrıcalıklı bir keyfin denenmesi gerekiyor. Ve zamanında rezervasyon yaptırdığınızdan emin olun, sonuçta Bahnhofstrasse'deki saat mağazalarından, lüks butiklerden ve pahalı restoranlardan biraz uzakta bulunan Beat Habegger's Radlstadl'a yürüyerek giremezsiniz. Bir yandan 51 yaşındaki sürücü her akşam açık değil, diğer yandan ise turu yalnızca tek veya çift sürücülere veya bizim durumumuzda olduğu gibi beş kişiye kadar küçük gruplara sunuyor. veya altı kişi.
Küçük filosundan her birimiz için doğru bisikleti çıkarırken kendisinden ve kayak eğitmeni olarak asıl mesleğinden bahsediyor. Bununla birlikte, süper kalın lastikler üzerinde ve hoş karşılanmayan elektrik desteği olmadan karda ısınmanın harika bir katkı ve “sadece harika” olduğunu düşünüyor. “Şişman bisiklet bana, okula bisikletle gittiğim ve kayarken çok eğlendiğim çocukluğumu hatırlatıyor.” Ve modern “şişman bisikletlerde” olan da budur.
Normal bisikletlerin aksine karda ilerleyebilmeniz, MTB standardının en az iki katı genişliğinde olan 4,6 inç (yaklaşık 11,6 santimetre) üzerindeki lastikler sayesindedir. Ve sadece 0,5 bar'lık düşük lastik basıncı.
Beat, “Bu kombinasyon kum, çamur, çamur ve kar gibi zorlu yüzeylerde bile sürüş yapmanızı sağlıyor” diyor. Bu durumda şişman bisiklet bir kar bisikletine dönüşür ve yokuş yukarı, yokuş aşağı veya arazide kullanılabilir. Veya her şey birbiri ardına. “Tek şart: karın çok derin olmaması.”
Zermatt ve Matterhorn gözden kayboluyor
Bakalım bugün arazi nasıl görünüyor? Sonuçta, son birkaç gündür kar yağıyor ve son zamanlarda hafif kar yağışı yeniden başladı. Kaskınızı, eldivenlerinizi ve süper güçlü, hassas bisiklet farlarınızı takın ve yola çıkın. Önce birkaç rustik dağ evinin önünden geçiyoruz ve sonra – buna inanamazsınız – bir XXL asansöre biniyoruz. Onu ve bisikletlerimizi yaklaşık 80 metre daha yukarıya tükürmek üzere bir köy katına çıkarıyoruz.
O zaman tekme atma zamanı. Karanlık ormanın içinde ıssız, temiz patikalarda hızla ilerliyoruz. Yerel halk ve turistler muhtemelen gündüzleri burada yürüyorlar ama artık temizlenmiş kış yürüyüş parkuru tamamen bizim. Bu karanlık, bu sessizlik! İniş başlamadan önce duyabildiğiniz tek şey geniş lastiklerin altındaki karın çıtırtısı.
Beat önceden ipuçları veriyor: “Lastiklerin tamamen kilitlenmemesi her zaman önemlidir, aksi takdirde öne doğru düşmeniz gerekir. Aşağı inerken seleyi biraz alçaltmak ve ayakta durmak en iyisidir. Genel kural şudur: Ayaklarınızı pedalların ortasına koyun ve dengenizi iyi tutun.” Aşırı gürültülü frenler dışında iyi çalışıyor. Altı sürücüyle gerçek bir fil konseri!
Ancak Beat'in Findelbach Köprüsü'nde bizden tüm lambaları kapatmamızı ve zayıf ay ışığında beyaz parlak karın keyfini çıkarmamızı istemesi ne kadar da meditasyon verici. Artık kar daha yoğun yağmaya başladığından Zermatt'ın ışıklı dağ etekleri ancak belli belirsiz görülebiliyor, Matterhorn ve diğer zirveler zaten görülemiyor.
Aşağıdaki artışı oldukça iyi görüyoruz. Açık olan bir şey var: Karton kar ve dik yokuşların bir araya geldiği yer burası olduğundan, bizi ve SUV motosikletlerini ilk kez gerçekten zorluyor. İşin sanatının doğru miktarda pedal çevirmekten geçtiği hemen anlaşılıyor. Bu yüzeyde pedallara çok fazla basılması tekerleklerin patinaj yapmasına, çok az basılması ise sıkışmasına neden olur. Ama ne olursa olsun yola çıkan son dik metreler düz bir şekilde itiliyor. Zaten artık kimse üşümüyor!
“Bırakın koşsun, fren yapmayın!”
Katranlı yol, hafif karla kaplı olsa da, ılımlı tırmanışa rağmen neredeyse çocuk oyuncağı. Yolda hiç araba olmaması iyi bir şey (zaten etrafta dolaşan “sadece” yerel halk var), böylece enerji tasarrufu için daha küçük virajlarda gidebiliriz.
Küçük geçide vardıklarında Beat, “grubun nasıl hissettiğine bağlı olarak” buradan farklı rotalar izlediğini açıklıyor. Katılımcıların birbirini tanıması ve benzer düzeyde hareket etmesi de işe yarar. Kimisiyle rota çizip Furi'ye doğru devam ediyor, kimisiyle de genellikle akşamın o saatinde taze olarak hazırlanan kayak pistine geçiyor, teknik püf noktaları gösteriyor ve “biraz oynuyor”.
Yoğun kar yağışı göz önüne alındığında Beat'in başka planları var. Vadiye giden kayak rotasını öneriyor. “Burası artık bisiklet rotası haline geldi!” Bu, gruptaki herkesi ikna etmiyor, ikisi biraz maceralı bir başlangıç yaparak bypass yapmayı tercih ediyor. Geri kalanlar ise Beat'e güvenmeye çalışıyor: “Bırakın koşsun, fren yapmayın!”
Ah, sanki kayak tepesindeymiş gibi yokuş aşağı yuvarlanıp çok fazla ivme kazanmak çok çaba gerektiriyor. Karın ve kısa süre sonra tekrar yumuşaklaşacak olan eğimin hızınızı yavaşlatacağı gerçeğine güvenmeniz gerekiyor. Bu da işe yarıyor ve sevinç çığlıklarına neden oluyor. Çok eğlenceli!
Güven kazandıktan sonra işler giderek daha da kötüye gidiyor ve çoğu zaman iyi gidiyor, bazı istikrarsız manevralar yumuşak bir kar yığınıyla sonuçlanıyor. En fazla egoyu kaşır, ama bedeni değil. Yaralanma riski düşüktür. Gerekirse, yanlamasına kara doğru atlayabilirsiniz. En iyi ihtimalle ıslanırsın.
Tek patikanın sonunda tekrar koşmaya başladık, çünkü geniş alana sahip düz alanı daha yukarıdan zaten görebiliyoruz. Sokakta yine orada bekleyen arkadaşlarımızla buluşup Radlstadl’a dönüyoruz. Otelin şömine başında Ovaltine ile ısınıyoruz. Nereye bakarsanız bakın: kırmızı yanaklar, parlak gözler ve coşku. Bisikletle geçen üç saat herkese çok daha uzun geldi.
Daha fazla bilgi:
Varış: En iyi yol Sankt Moritz'den Glacier Express ile ya da Visp'ten bölgesel trenle trendir. Sürücülerin araçlarını Zermatt'tan beş kilometre önce Täsch'a park etmeleri ve son birkaç kilometreyi taksi veya trenle kat etmeleri gerekiyor.
Fatbike Gece Yolculuğu: Beat Habegger Kayak ve Yağ Bisikleti Zermatt, fatbikezermatt.ch, bisiklet, rehber, aydınlatma, kask dahil: üç kişiden kişi başına 130 frank (yaklaşık 138 euro), iki kişi 340 frank (yaklaşık 360 euro), bir kişi 300 frank (yaklaşık 319 euro). Yalnızca katılımcıların birbirini tanıdığı ve yaklaşık olarak aynı kondisyon ve teknoloji seviyesine sahip olduğu özel sürücüler veya gruplar için kayıt gereklidir. Yaklaşık 400 metrelik bir tırmanış için temel düzeyde kondisyon bir ön koşuldur.
Daha fazla bilgi: Zermatt.ch; valais.ch/de; myswitzerland.com
Geziye katılım Bahnurlaub.de tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.
Matterhorn, Valais'te deniz seviyesinden yaklaşık 1.600 metre yükseklikte bulunan “dünya sağlık tesisi” Zermatt'ta her yerde mevcuttur: misafirhane ve restoran adlarında, posterlerde, içecek menülerinde, çıkartmalarda ve tabii ki bizzat. Bu arada, pek çok kişinin dünyanın en güzel dağı olarak kabul ettiği çarpıcı kaya piramidi, 6.000 sakinden oluşan araçsız topluluktan ve birbirine bağlı dört kayak alanından görülebilen 38 etkileyici dört bin dağdan sadece biri. Büyüklük, standartlar ve altyapı açısından uluslararası kayak coğrafyasının kreması içinde yer alıyorlar.
Ancak Zermatt kış sporları tutkunları için de alternatifler sunuyor. Vadinin dar olması nedeniyle kros kayağı gerçekten bir seçenek değil, ancak kızak ve kar ayakkabısıyla yürüyüş öyle. Ve ayrıca çok özel bir teklif var: Geceleri karda şişman bisiklet sürmek!
Beat Habegger şöyle diyor: “Bunu birkaç yıl önce tek kişilik bir gösteri olarak başlattım ve muhtemelen Andermatt'taki bir organizatörün yanı sıra İsviçre'deki tek kişi benim.” Avusturya'da da en fazla bir avuç sağlayıcı var. Almanya ve İtalya gece ve kış yağ bisiklet turları.
Karda, şişman bisiklet kar bisikletine dönüşüyor
Böyle ayrıcalıklı bir keyfin denenmesi gerekiyor. Ve zamanında rezervasyon yaptırdığınızdan emin olun, sonuçta Bahnhofstrasse'deki saat mağazalarından, lüks butiklerden ve pahalı restoranlardan biraz uzakta bulunan Beat Habegger's Radlstadl'a yürüyerek giremezsiniz. Bir yandan 51 yaşındaki sürücü her akşam açık değil, diğer yandan ise turu yalnızca tek veya çift sürücülere veya bizim durumumuzda olduğu gibi beş kişiye kadar küçük gruplara sunuyor. veya altı kişi.
Küçük filosundan her birimiz için doğru bisikleti çıkarırken kendisinden ve kayak eğitmeni olarak asıl mesleğinden bahsediyor. Bununla birlikte, süper kalın lastikler üzerinde ve hoş karşılanmayan elektrik desteği olmadan karda ısınmanın harika bir katkı ve “sadece harika” olduğunu düşünüyor. “Şişman bisiklet bana, okula bisikletle gittiğim ve kayarken çok eğlendiğim çocukluğumu hatırlatıyor.” Ve modern “şişman bisikletlerde” olan da budur.
Normal bisikletlerin aksine karda ilerleyebilmeniz, MTB standardının en az iki katı genişliğinde olan 4,6 inç (yaklaşık 11,6 santimetre) üzerindeki lastikler sayesindedir. Ve sadece 0,5 bar'lık düşük lastik basıncı.
Beat, “Bu kombinasyon kum, çamur, çamur ve kar gibi zorlu yüzeylerde bile sürüş yapmanızı sağlıyor” diyor. Bu durumda şişman bisiklet bir kar bisikletine dönüşür ve yokuş yukarı, yokuş aşağı veya arazide kullanılabilir. Veya her şey birbiri ardına. “Tek şart: karın çok derin olmaması.”
Zermatt ve Matterhorn gözden kayboluyor
Bakalım bugün arazi nasıl görünüyor? Sonuçta, son birkaç gündür kar yağıyor ve son zamanlarda hafif kar yağışı yeniden başladı. Kaskınızı, eldivenlerinizi ve süper güçlü, hassas bisiklet farlarınızı takın ve yola çıkın. Önce birkaç rustik dağ evinin önünden geçiyoruz ve sonra – buna inanamazsınız – bir XXL asansöre biniyoruz. Onu ve bisikletlerimizi yaklaşık 80 metre daha yukarıya tükürmek üzere bir köy katına çıkarıyoruz.
O zaman tekme atma zamanı. Karanlık ormanın içinde ıssız, temiz patikalarda hızla ilerliyoruz. Yerel halk ve turistler muhtemelen gündüzleri burada yürüyorlar ama artık temizlenmiş kış yürüyüş parkuru tamamen bizim. Bu karanlık, bu sessizlik! İniş başlamadan önce duyabildiğiniz tek şey geniş lastiklerin altındaki karın çıtırtısı.
Beat önceden ipuçları veriyor: “Lastiklerin tamamen kilitlenmemesi her zaman önemlidir, aksi takdirde öne doğru düşmeniz gerekir. Aşağı inerken seleyi biraz alçaltmak ve ayakta durmak en iyisidir. Genel kural şudur: Ayaklarınızı pedalların ortasına koyun ve dengenizi iyi tutun.” Aşırı gürültülü frenler dışında iyi çalışıyor. Altı sürücüyle gerçek bir fil konseri!
Ancak Beat'in Findelbach Köprüsü'nde bizden tüm lambaları kapatmamızı ve zayıf ay ışığında beyaz parlak karın keyfini çıkarmamızı istemesi ne kadar da meditasyon verici. Artık kar daha yoğun yağmaya başladığından Zermatt'ın ışıklı dağ etekleri ancak belli belirsiz görülebiliyor, Matterhorn ve diğer zirveler zaten görülemiyor.
Aşağıdaki artışı oldukça iyi görüyoruz. Açık olan bir şey var: Karton kar ve dik yokuşların bir araya geldiği yer burası olduğundan, bizi ve SUV motosikletlerini ilk kez gerçekten zorluyor. İşin sanatının doğru miktarda pedal çevirmekten geçtiği hemen anlaşılıyor. Bu yüzeyde pedallara çok fazla basılması tekerleklerin patinaj yapmasına, çok az basılması ise sıkışmasına neden olur. Ama ne olursa olsun yola çıkan son dik metreler düz bir şekilde itiliyor. Zaten artık kimse üşümüyor!
“Bırakın koşsun, fren yapmayın!”
Katranlı yol, hafif karla kaplı olsa da, ılımlı tırmanışa rağmen neredeyse çocuk oyuncağı. Yolda hiç araba olmaması iyi bir şey (zaten etrafta dolaşan “sadece” yerel halk var), böylece enerji tasarrufu için daha küçük virajlarda gidebiliriz.
Küçük geçide vardıklarında Beat, “grubun nasıl hissettiğine bağlı olarak” buradan farklı rotalar izlediğini açıklıyor. Katılımcıların birbirini tanıması ve benzer düzeyde hareket etmesi de işe yarar. Kimisiyle rota çizip Furi'ye doğru devam ediyor, kimisiyle de genellikle akşamın o saatinde taze olarak hazırlanan kayak pistine geçiyor, teknik püf noktaları gösteriyor ve “biraz oynuyor”.
Yoğun kar yağışı göz önüne alındığında Beat'in başka planları var. Vadiye giden kayak rotasını öneriyor. “Burası artık bisiklet rotası haline geldi!” Bu, gruptaki herkesi ikna etmiyor, ikisi biraz maceralı bir başlangıç yaparak bypass yapmayı tercih ediyor. Geri kalanlar ise Beat'e güvenmeye çalışıyor: “Bırakın koşsun, fren yapmayın!”
Ah, sanki kayak tepesindeymiş gibi yokuş aşağı yuvarlanıp çok fazla ivme kazanmak çok çaba gerektiriyor. Karın ve kısa süre sonra tekrar yumuşaklaşacak olan eğimin hızınızı yavaşlatacağı gerçeğine güvenmeniz gerekiyor. Bu da işe yarıyor ve sevinç çığlıklarına neden oluyor. Çok eğlenceli!
Güven kazandıktan sonra işler giderek daha da kötüye gidiyor ve çoğu zaman iyi gidiyor, bazı istikrarsız manevralar yumuşak bir kar yığınıyla sonuçlanıyor. En fazla egoyu kaşır, ama bedeni değil. Yaralanma riski düşüktür. Gerekirse, yanlamasına kara doğru atlayabilirsiniz. En iyi ihtimalle ıslanırsın.
Tek patikanın sonunda tekrar koşmaya başladık, çünkü geniş alana sahip düz alanı daha yukarıdan zaten görebiliyoruz. Sokakta yine orada bekleyen arkadaşlarımızla buluşup Radlstadl’a dönüyoruz. Otelin şömine başında Ovaltine ile ısınıyoruz. Nereye bakarsanız bakın: kırmızı yanaklar, parlak gözler ve coşku. Bisikletle geçen üç saat herkese çok daha uzun geldi.
Daha fazla bilgi:
Varış: En iyi yol Sankt Moritz'den Glacier Express ile ya da Visp'ten bölgesel trenle trendir. Sürücülerin araçlarını Zermatt'tan beş kilometre önce Täsch'a park etmeleri ve son birkaç kilometreyi taksi veya trenle kat etmeleri gerekiyor.
Fatbike Gece Yolculuğu: Beat Habegger Kayak ve Yağ Bisikleti Zermatt, fatbikezermatt.ch, bisiklet, rehber, aydınlatma, kask dahil: üç kişiden kişi başına 130 frank (yaklaşık 138 euro), iki kişi 340 frank (yaklaşık 360 euro), bir kişi 300 frank (yaklaşık 319 euro). Yalnızca katılımcıların birbirini tanıdığı ve yaklaşık olarak aynı kondisyon ve teknoloji seviyesine sahip olduğu özel sürücüler veya gruplar için kayıt gereklidir. Yaklaşık 400 metrelik bir tırmanış için temel düzeyde kondisyon bir ön koşuldur.
Daha fazla bilgi: Zermatt.ch; valais.ch/de; myswitzerland.com
Geziye katılım Bahnurlaub.de tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.