Balear Adaları: Mallorca trenle iyi ve ucuz bir şekilde keşfedilebilir

Selvi

New member
2025'te Mallorca'daki demiryolu 150 yaşına giriyor ve hala sürüyor. Bugün, gezginler nostaljik Sóller yumruğu ile hinterland için modern bir demiryolu arasında bir seçime sahiptir. En son plan: Havaalanı ve Playa de Palma arasında bir pist bağlantısı.


Dar Gauge Demiryolu pistlerin üzerine eşit olarak kilo veriyor. Gezginlerden yapılan görüşmeler anlaşılmayacak, yolculuğun yavaş ritmi neredeyse meditatif görünüyor. Aslında hala ağ olan bagaj ağları, yukarı itilebilen pencereler, tavanda küresel art dejo lambaları, tünellerde yanan, zeytin ve badem ağaçlarının manzarasından ve tramuntana'nın zirvesinden bahsetmiyorum bile Palma'dan Sóller'e “Red Blitz” ile 27 kilometrelik yolculuk, modern tren seyahatinde harika bir kontrast programıdır. Ve bir Mallorca tatilinin bir vurgulanması. Adı aksini önerse de, vagonlar kırmızı değil, kahverengidir ve tren yıldırım hızında yolda değil, en yüksek hızda manzaradan gerizekar.

1912'de bu rota açıldı, o zaman bir mühendislik şaheseri. Aynı zamanda Sóller, Sóller tarafından Port de Sóller'e beş kilometrelik bir tramvay uzatması inşa etti. Hatta hala nostaljik tramvaylar var, bazıları deniz boyunca sürüyor. Adadaki demiryolu tarihi daha da ileri gidiyor: 150 yıl!


Sóller'e yapılan tarihi yürüyüş demiryolu 250 kilometrelik 250 kilometrelik bir ağın sadece küçük bir parçası. Trenler konusunda hevesliyseniz, Mallorca'da bu mirasın başka kanıtlarını bulacaksınız ve ayrıca sahildeki turist sıcak noktalarından uzak adanın içine geziler için daha az bilinen yollar kullanabilirsiniz. Bir hat vergisi açılışı bile planlanmıştır.


24 Şubat 1875'te ilk tren, Mallorca'nın üçüncü büyük şehri ve ardından sanayileşme merkezi Palma'dan İnka'ya gitti. İlk lokomotifler İngiltere'den geldiğinden beri, pist genişliği 91.4 santimetre, bir avlu idi. Ağ hızlı bir şekilde büyüdü: 1878'de raylar kuzeydeki Sa Pobla'ya, 1879'da Doğu'da Manacor'a, 1897'ye, Arenal, Llucmajor, Güneydoğu'da Campos'a, 1912'den önce ayrı bir pistte, aynı parça genişliğine sahip, aynı pist genişliğine kadar değişiyordu. Sóller'in başında bahsedilen Palma rotası faaliyete geçti.


1930'larda Mallorca'nın demiryolu, 30 yıl sonra rota armatürlerinin düşüşü başlamadan önce en parlak dönemine ulaştı. Bugün yaklaşık 118 kilometre faaliyette.

Trenden görüntüleyin Tramuntana'nın dağ zinciri


Yaklaşık 30 kilometre ile şimdi 150 yıllık Palma -Iince rotası, Mallorca'daki mevcut modern tren trafiğinin ana ekseni ve Nostallelahnahn'dan Sóller'e sürekli olarak operasyonda olan tek çizgidir. Her iki tren de Palma'nın merkezindeki komşu tren istasyonlarından başlar – Tren de Sóller istasyonundaki yer üstü “Red Blitz”, yeraltı estació'daki modern trenler intermodal tutar.


Bu tren istasyonu Mallorca'nın toplu taşımacılığının kalbidir. Buradan trenler İnka'ya ve oradan Manacor veya Sa Pobla'ya gider. Metro Barajiyen Üniversitesi ve kara otobüsleri de burada başlıyor. Sadece bileti olanlar piste iniyor – böylece Mallorca'daki tren seyahatleri, 2022'nin sonundan beri adada ikamet eden tüm yolcular için ücretsiz. Ancak bu sübvansiyon olmasa bile, biletler ucuzdur: Makinedeki kolay yolculuk için hiçbiri 4,50 Euro'dan fazladır.

Sack istasyonunun platformlarındaki oryantasyon kolaydır, sadece üç satır vardır: T1 ila İnka, T2 ila Sa Pobla, T3 – Manacor. Pistlerde-1980'lerin başında, birçok taşıt ve birkaç turistle sürekli olarak doldurulan 1980'lerin başında düşük katlı otomobiller mevcuttur. Kalkış. Önce yeraltı kumaş arapsaçı, daha sonra grafiti duvarları, apartman blokları, yüzük otoyolu ile bulaşmıştır. Bir saatin çeyreğinden sonra, tren Palma Metropolitan bölgesini geride bırakıyor.


Caülls Festival Parkı'na bakarsanız, 2019'da Model Trenleri (soldaki seyahat yönünde) ile açılan bir parkın parçalarını, hemen yanında AlışverişDorf Festival Parkı'nı görebilirsiniz. Burada, Marratxí belediyesinden, nihayet daha kırsal ve daha yeşil hale geliyor, tren şimdi daha az sürüyor. Bir S-Bahn'a benziyor ve iletken yok. Bunun yerine, platformda yoğun bir güvenlik görevlisi gözlemlenebilir: haklı olarak bir e-scooter ile başlamak isteyen genç bir yolcu gösteriyor.


Santa Maria, Alaró, Binissalem, Lloseta bir sonraki yerlerdir – şarap büyüyen alanlardan geçer. Kuzeydeki Tramuntana Sıradağı sürüklemeye yakın görünüyor. Sürekli seyahat arkadaşı olarak kalır, ancak çoğu yolcu için akıllı telefon ekranının uyaranlarına karşı gelmez. Tam 33 dakika sonra tren zamanında İnka'ya girer.

Eski bir demiryolu hattında yürüyüş


35.000 inişli şehir, 150 yıl önce tüm yıl boyunca demiryolunun gelişini kutluyor, çünkü tren bir zamanlar burada yapılan malları Palma'ya getirdi ve limana ihracat yaptı. İnka'nın sanayileşmenin ön saflarında olması, bugün küçük, sevgiyle tasarlanmış ayakkabı ve deri müzesinde yaşanabilir. Eski şehir kesinlikle keşfetmeye değer, bir alışveriş çılgınlığı için bazı güzel dükkanlar var.

İnka'dan devam ederseniz, tren istasyonundan ayrıldıktan sonra biletleri çözmeniz gerekir. Line T3, ünlü Çarşamba pazarı ve Petra köyü ile Sineu'dan Manacor'a devam ediyor. Tenis yıldızı Rafael Nadal'ın memleketinde, Müze Xperience dahil akademisi de ziyaret edilebilir (30 dakika yaya, rafanadalmuseum.com/de).

Aslında Manacor'da. Sant Llorenç, Son Carrió ve Son Servera'nın Artà'ya giden diğer rotası 1977'de kaldırıldı. Ancak yaklaşık 29 kilometrelik rota bugün hala kullanılabilir: bir dağ bisikleti ile. İsterseniz, eski rotada da yürüyüş yapabilirsiniz. 2011 yılında demiryolu hattını finanse etmeye başlayan bir projeden sonra darboğazların finansmanı nedeniyle ve hükümet değişikliğinin başarısız olması nedeniyle rota “yeşil bir yola” dönüştürüldü.


Her gün trippers, trenlerin buraya seyahat ettiğini hemen fark ediyor. Yol, demiryolu tünelleri ve geçmiş kullanılmayan veya dönüştürülmüş tren istasyonlarından geçiyor. Özellikle yürüyüşçüler ve joggers en düz kanatlı ve çakıl yoldadır. Son Carrió Hayalet Tren İstasyonu'ndaki trenler için bir depoda birçok yatırım yapıldı. Salon bugün, tarihi özellikleri geri kazanmak için Mallorcas Demiryolu Vakfı Ferrocaib'i kullanıyor – hurda basınından kaçan az sayıda kişi. Vakıf Başkanı Guillem Febrer, “Çalışma iyi gelişmiş” diyor. AB fonları sayesinde salon hala 2025'te bir demiryolu müzesi olarak açılacak.


Artà rotası yerine, mevcut Balear hükümeti Palma-Llucmajor: 2028'de inşaat çalışmalarının başlayacağı 690 milyon Euro proje rotasını yeniden etkinleştirmek istiyor. Bazı durumlarda, orijinal rota sapmaları Mallorcas havaalanını Arenal ve Playa de Palma'ya ek olarak yılda 30 milyondan fazla yolcusu ile bağlamak için; Rotanın neredeyse dörtte biri yeraltında çalışmalıdır.

Santanyí'ye uzanan eski rota, 1964'te büyük havaalanının önünde olduğu için kapatıldı. Eğer arıyorsanız, hala kalıntıları buluyorsunuz: özenli tatilciler Arenal'da, örneğin tren istasyonu olmayan bir istasyon sitesi hakkında, Plaça d'Estació. Ve plajın arkasında, marina ve bir numaralı plaj tezgahı arasında, fotojenik, on metre yüksekliğinde eski bir demiryolu köprüsü Sturzbach Jueus üzerinde uzanıyor.


En güzel fotoğraf motifi, Mallorca'nın Sturzbach oğlu Verí üzerindeki en etkileyici köprüsünde yer alan hinterland'da yatıyor: Viyadük gibi tasarlanmış Pont de Ses set boques, bir viyadük gibi önlemler. Eskiden parçaların olduğu yerlerde, birkaç sakin yürüyüşe çıkıyor ve her zaman ve sonra dağ bisikletçileri geçiyor. Kişi, devasa bina üzerindeki trenlerin birkaç yıl içinde tekrar acele edeceğini hayal etmek ister.

Mallorca için ipuçları ve bilgiler:


Mallorca'da Tren Seyahati: Www.trensfm.com adresindeki Palma'dan İnka, Manacor ve SA Pobla'ya trenler için mevcut zaman çizelgeleri ve tarife bilgileri Palma – Manacor'un en uzun rotası için bilet. Trendoller.com'daki tarihi “Roter Blitz” (Palma – Sóller) arabası ve tramvay (Sóller – Port de Sóller) için seyahat süreleri ve biletleri; İade yolculuğu bileti 38 Euro'dur.

Bisiklet ve yürüyüş parkuru: Veres Verda Manacor-Artà 29 kilometre ölçer ve kullanılmayan bir demiryolu hattında, bilgi ve haritada Viasverdes.com/en/iterararies/manacor-artta (İngilizce)

Daha fazla bilgi: Mallorca.es/de/