Eurostar: Köln – Londra dört saat içinde? Bu büyük planların arkasında

Selvi

New member
Eurostar'daki bir geziye ilgi yüksek, en son bir yolcu rekoru kuruldu. Şimdi operatörler yeni doğrudan bağlantıları hedefliyor – aynı zamanda Almanya ile. Yine de Eurostar yakında tekel pozisyonunu kaybedebilir.


ES 9008'in Paris Nord'a ayrılmasına kadar, hala saat 7.20'de iyi bir 40 dakika. Ancak Londra'daki St. Pancras Uluslararası Tren İstasyonu'ndaki Eurostar yolcuları için bekleme alanındaki koltuklar neredeyse son sıraya kadar dolu.

In the sandwich chain “Pret a Manger” at one end of the departure area, more than a dozen travelers are patiently waiting to order coffee. İş gezginleri, uluslararası turistler, okul grupları, genç bir aile – gittikçe daha fazla insan güvenlik kontrolünden kalkış alanına geliyor ve bir seviye daha yüksek olan tren için kalkış pistini bekliyor.


Mart ayında her gün Londra'dan Paris'e giden 16 tren. Buna ek olarak, Brüksel Midi ile dokuz bağlantı var, bu trenlerden üçü Amsterdam'a koşmaya devam ediyor. Kış aylarında Fransız Alpleri'nde Bourg-Saint-Maurice'e kalkışlar eklenir. Pancras'ın uluslararası kalkış alanı iyi kullanılmaktadır.


Yakında burada daha da meşgul olabilir, çünkü Londra'dan, Avrupa anakarasındaki çok sayıda diğer destinasyona değişmeden ulaşılmalıdır. Bu, Almanya'daki hedeflerin yanı sıra İsviçre ve diğer Fransız metropollerindeki hedefleri de içeriyor.


Londra'nın kuzeyindeki tren istasyonunun operatörü olan London St Pancras Highspeed ve Kent'teki Folkestone'daki kanal tünelinin girişine ve tünelin arkasındaki Getlink'e kadar İngiliz tarafındaki ekspres pistin planlanması budur.


GetLink CEO'su Yann Leriche, “Almanya, İsviçre ve Fransa'daki bir dizi destinasyonla düşük emisyonlarla seyahat için çekici fırsatları teşvik etmekle çok ilgileniyoruz” diyor. Grubun İngiliz Kanalı altındaki otomobiller ve kamyonlar için demiryolu servisini de işleten ortaklığı ve London St Pancras Highspeed bunun için çok önemli. Her iki taraf da “Büyük Britanya ve Avrupa arasındaki uluslararası demiryolu bağlantılarını genişletmek” için birlikte çalışmak istediklerini kabul etti.

Şu anda Köln'den Londra'ya beş saat içinde değişim


Almanya'da Köln ve Frankfurt, doğrudan Londra tarafından kontrol edilebilecek çekici yerler olarak kabul edilir. Trenler zaten Köln ve İngiliz başkenti arasında Brüksel'e geçiş yapıyor. İki bölüm iki saatin altında sürer, ancak tüm yolculuk, değişim ve bağlantı bağlantıları nedeniyle iyi bir beş saat ekler.

Buna karşılık, gözlemciler doğrudan trafikte dört saatlik sürüş süreleri mümkündür. Frankfurt yaklaşık beş saat içinde mevcut olabilir. Buna ek olarak, Zürih, Cenevre, Lyon, Marsilya ve Bordeaux, sürekli bağlantılar için cazip yerlerdir.

Şimdiye kadar, sadece Eurostar Grubu adadan Batı Avrupa ile bağlantılar sundu. 2022'den bu yana, şirket bu marka adı altında Londra'dan ve Londra'ya ek olarak, eski Thalys Lines, Paris ve Belçika, Hollanda, Rhein-Ruhr bölgesi ve İsviçre arasındaki trenleri ifade ediyor.


Fransız SNCF grubun yarısından fazlasına sahiptir, diğer hissedarlar Belçika Demiryolu SNCB ve kurumsal yatırımcılar Caisse de Dépôt ve Federated Hermes altyapısıdır.

Eurostar'ın talep eksikliğinden şikayet etmek zorunda değil. Şirket, geçen yıl 19,5 milyon yolcuyu bir önceki yıla göre yüzde beş artışla terfi ettirdi. CEO Gwendoline Czenave, “Eurostar güçlü büyümesini 2024'te sürdürdü ve önceki yolcu kayıtlarını kırdı.” Dedi.

Uluslararası demiryolu bağlantılarına olan ilgi yüksektir. Bu grup için kazançlı bir iş. 2023'te Eurostar böylece 1.3 milyar £ 'dan 122 milyon £ (146 milyon Euro) üretti. Bank of America analisti Marcin Wojtal, listelenen Getlllll'in değerlendirmesinde “Eurostars sağlam performans 2025'te devam etmenin en iyi yolunda görünüyor” dedi.

Eurostar yeni trenlere yatırım yapıyor


Eurostar, önemli ölçüde büyümeyi hedefliyor, Czenave'yi vurguladı. Hedef, orta vadede güzergahlarda 30 milyon yolcu. Bu amaçla grup, özellikle Büyük Britanya bağlantılarında da kullanılması gereken 50 ek trene yatırım yaptığını duyurdu.

Talep son zamanlarda özellikle net bir şekilde büyüdü. Geçen yıl 850.000 ilave yolcunun yüzde 60'ından fazlası Londra'dan veya Londra'ya gitti.

Ancak, Eurostar yakında tartışılan hem mevcut hem de yeni destinasyonlarda önceki tekelini kaybedebilir. 1994 yılında Londra'dan anakaraya anakaraya demiryolu bağlantılarının başlangıcından bu yana, o sırada Thames'in güneyindeki Waterloo istasyonundan, başka hiçbir sağlayıcı rotada trenler sunmuyor.


Bu arada, iki şirketin daha açık bir ilgisi var. Seyahat işinde kızı Virgin Atlantic ile temsil edilen Richard Branson'un Virgin Group, tünel boyunca trafik için bir düzine yüksek hız trenine yatırım yapmak istediğini açıkladı.

Evolyn ayrıca Fransız üretici Alstom'dan, özellikle kanal astı için aynı boyutta sipariş verdi. İspanyol girişimci Cosmen ailesi ve İngiliz ulaşım sağlayıcısı Mobico, Avrupa yüksek hız trafiği için yeni bir temel olan Evolyn'in arkasında.

Demiryolu operatörlerine göre, kanal tüneli artık sadece yarısı. GetLink ve London St Pancras Highspeed'e olan ilgi, ek operatörleri çekmek için harika.

Bir sonraki zaman çizelgesiyle, Londra'dan ana veya Cenevre Gölü'ne doğrudan trenler henüz sunulmuyor. Demiryolu uzmanları, trenlerin teslimine kadar son teslim tarihlerini ve çapraz demiryolu operasyonları için düzenli olarak gerekli hale gelen sayısız güvenlik izinlerini göstermektedir. Birkaç yıl önce, Deutsche Bahn kapsamlı onay süreci nedeniyle bir Londra projesinden vazgeçti.

2030, ek sağlayıcıların başlayabileceği iyimser bir hedef olarak kabul edilmektedir. Karşılık gelen izinleri olan Eurostar grubu için bu daha erken mümkün olacaktır. Her şeyden önce, St. Pancras istasyonunda kapasite eksikliği burada.

Bugün saatte uluslararası trafik için 1800 yolcu, neredeyse hiç tampon yok. Havaalanına benzer şekilde çalışan güvenlik kontrolleri ve geçiş kontrolleri özellikle sınırlıdır. Rotanın son istasyonlarında, tren yolcularının belgeleri eğitim ve giriş için iki adımda kontrol edilir. İngiliz Göçmenlik Otoritesi yetkililerinin pasaportunun kontrolünden sonra, Fransız meslektaşlarının sınavı takip ediyor.


Pancras'taki uluslararası kalkış alanı 2007'de açıldığında, bu adımlar zaman çabasının arttığı Brexit 2020'den bu yana çok daha hızlıydı. Bazen, trenler artık tam olarak işgal edemezdi çünkü sınırların ele alınması ulaşıldı.

Londra St Pancras Highspeed tarafından kapasite ve müşteri deneyimi üzerine bir çalışma ile görevlendirilen Ajans Aktif Düşüncesine göre, gezgin sınırı yapısal değişim olmadan saatlerde üçüncü bir ila 2400 kişi tarafından genişletilebilir. Bagaj ve pasaport kontrolü için ek personel ve daha fazla taşıma seçeneği üç ila dört yıl içinde daha yüksek sayıyı mümkün kılabilir.

Eurostar da teklifler boyadı


Uzun vadede, kapasite daha sonra yaklaşık 5000 yolcudan ikiye katlanabilir. Bununla birlikte, istasyonun uluslararası bölgesinin daha temel olarak yeniden tasarlanması gerekecektir.

Son birkaç yılda Eurostar teklifinden pişman oldu. Disneyland Paris, 2023 yazından beri doğrudan yaklaşılmadı, Kent'teki Ashford ve Ebbsfleet tren istasyonlarına artık Express Trenleri tarafından yaklaşılmıyor. İkinci karar, Brexit nedeniyle şirketi önemli ek bürokratik çaba ile haklı çıkarıyor. Amsterdam ile bağlantı 2018'de eklendi.


Bağlantıları genişletirken, sadece kapasite sınırları ve düzenleyici kabul sorunları rol oynar. Gezginlerin ilgisi en azından kısa bir uçuş seçmek yerine önemlidir. Beş saate kadar, trafik bilimcileri, özellikle tren istasyonuna ulaşılması bir havaalanından daha kolaysa, çekici seyahat süreleri olarak kabul edilir.

Eurostar düzenli olarak Londra ve Brüksel veya Paris arasında çok iyi kullanılmaktadır. Belçika başkentine iki saatlik seyahat, Paris'e yirmi dakika daha çekici, yolculuk şehir merkezinde başlıyor ve havaalanına uzun bir transfer olmadan bitiyor. Bununla birlikte, bugün her iki şehirde de çok sayıda uçuş bağlantısı var, çünkü genellikle önemli ölçüde daha ucuzlar.

Claudia Wanner Londra'dan Dünya için Büyük Britanya'daki ekonomi hakkında yazıyor.