İsviçre dünyanın en muhteşem demiryolu hatlarından ikisiyle çekiyor

Selvi

New member
İsviçre Dar Gaga Demiryolunun şöhreti Asya'ya uzanıyor. En olağanüstü rotalardan ikisi St. Moritz'de başlar veya biter: Bernina Express'in İtalya'ya ve Matterhorn'a Glacier Express'inki. İsterseniz, her iki yolu da birleştirebilirsiniz.


Klack-Klack! Quietsch-Quietsch! Rulo! Graubünden İsviçre kantonundaki St. Moritz tren istasyonunda sabah sekizinde yarısında telaşlı ve yüksek sesle. Maliyetli ve biraz çökmekte olan tatil beldesinin beş platformu, geç olmak istemeyen dağ meraklıları tarafından çekilen, itilen ve sürüklenen yüzlerce haddeleme vakasına aykırıdır – çünkü İsviçre Demiryolları dakiklikleriyle bilinir.

Almanların, diğer Avrupalıların ve Amerikalıların, çoğunlukla seyahat gruplarında, hareketli bir tepkiye büyük kotalar koymaları bekleniyor. Migrolino kioskunda hızla kappucino ve zirveyi, ayrılıştan kısa bir süre önce pistlerde hızla alan her üçte biri, uzay rezervasyonu ile sağ vagon için uzak doğudan koşmak için nispeten yenidir. Japonya, Kore, Çin, İsviçre Dar -Gauge Demir Demiryolunun dünya şöhreti uzun süredir uzatıldı.


St. Moritz özellikle kutsanmıştır – en muhteşem yollardan ikisi burada başlar veya biter: Bernina Express'in bir yanında, iki buçuk saat güney yolculuğu İtalya'ya götürür. Öte yandan, İsviçre'deki en ünlü dağa bir günlük gezi olan Materhorn'un dibinde Batı'ya doğru Zermatt'a doğru çalışan Glacier Express.

Buzullardan Palmiye Ağaçlarına Bernina Express ile


Yeterince zamanınız varsa, her iki rotayı da birleştirin ve St. Moritz'de bir gece kalma ile bir mola verin. Bu, parlak kırmızı vagonları ile zamanla ilgili Rhaetian pistiyle mümkün olmuştur. Dar gauge ağınız yüzlerce kilometre ve İsviçre dağlarından geçiyor. Parçalardaki bu eşsiz inşaat çalışmaları, 2008'den beri bölümlerde UNESCO Dünya Mirası sitesinin bir parçası olmuştur.


Şu anda şefin kapısını bekleyen Bernina Express, 20. yüzyılın başlarında neredeyse erişilemeyen Alp Stone World'e öğütülen bir rotada şefi bekliyor. Graubünden'deki dört bin aynı ismin adını taşıyan, panoramik pencerelerle donatılmış tren, İtalya'daki sınırın birkaç kilometre ötesinde bulunan Tirano adlı bir kasabaya doğru hareket ediyor. Yolculuk, Hochgebirge'i bir Akdeniz kozmosuna bağlar, buzullardan palmiye ağaçlarına giden yollar.


Dünyanın her yerinden tatilcilere ek olarak, insanlar efsanevi Bernina Express'te kendilerini “demiryolu çılgın” olarak adlandıran bir yer almayı severler. Örneğin, Magdeburg yakınlarındaki bir köyden, evde model demiryolu için “küçük bir spor salonu satın alan”, hobi için alana ihtiyacınız var. Anke, ona 60. doğum günü için İsviçre turunu verdi. Demiryolu ucubeleri, pistlerde bir sonraki vuruş arıyor.


Başlangıçta, vadi tabanında 1774 metrede bulunan St. Moritz'den Bernina Express, Pontresia üzerinden 2253 metrede Alp geçişini diktiği Ospizio Bernina'ya tırmanıyor. Kısa bir süre sonra dışarı çıkıyor: Dostça havalarda Mighty Palügletscher'ın rüya gibi bir manzarasına sahip olduğunuz, güzel ALP Grüm ile bir dağ istasyonunda çeyrek saatlik fotoğraf durağı.

Trene geri döndüğünde, bir dalışın demiryolu eşdeğeri yokuş aşağı, yani 1.600 metreden fazla yükseklik için rotanın sadece 20 kilometre. Express, gerçekte bir bebek arabası, ünlü Brusio devresine gelir ve sonunda, Tramezzini'nin öğle yemeğinde bir bardak soğutma horozları ile durulamak için güzel çubuklarda servis edildiği ülkedeki son istasyon, son istasyon. İtalyanità ve Bellezza'ya bir saatlik daldırıldıktan sonra, ekspres tren kuzeydeki buzul dünyasına geri döner.

İsviçre'nin güneyinde Glacier Express'te


Chur, Andermatt ve Brig'e Zermatt'a giden St. Moritz'den Glacier Express Rotası'ndaki manzara hala etkileyici. Glacier Express aynı zamanda demiryolu tarihinin bir klasiğidir.


Haziran 1930'da ilk kez 291 köprü ve 91 tüneli olan bir rotada turneye çıktı, bunların çoğu en iddialı mühendislik ve mimarinin sonucu. Örneğin, Filisur köyündeki yaklaşık 140 metre uzunluğunda ve 65 metre yüksekliğinde kara su viyadüğü, köprü yapısından doğrudan aynı adlı tünele akar ve ekspres treni dik bir kaya duvarına akar.

Rhaetian Demiryolu, Glacier Express'i bugün “en üst düzeyde lüks bir tren”, “enfes mutfak sanatlarıyla” övüyor. Pazarlama konuşması aşırı umutları uyandırmamalıdır.


Vagonlar modern ve rahat, ama hiçbir şekilde sofistike. Yolcular, Edelweißlogo ile birlikte sağlam bir ahşap panelin önünde koltuklarda, yarım deri, yarım kumaşta oturuyorlar. Tüm bunlar ayrı ve çekici, ama hiçbir şekilde trenlerden lüks ve kilometrelerce uzakta.

İsviçre fiyatları, sprüder hizmeti


Bu, tüm rezervasyon kategorilerinde, hatta lüks olarak bile geçerlidir. The Glacier Express'te üç sınıf bir toplum var: ilk olarak “normal” yolcular, ikincisi birinci sınıfta biletleri olan ve son olarak mükemmellik sınıfında olanlar.

Fark esas olarak yemeklerin kalitesidir. Çünkü gemide, ücretteki birçok bilette yer alan, öğlenden en az iki üst segmentte, ayrı bir yemek arabasında değil, meydanda.


Sırtın ana dersinde, Schupfnudeln, yeşil fasulye ve domates melodisinde dilimlenmiş tavuk katlanır masaya gelir. Üç çeşit yemek önceden, tatlı için dondurma-kantin seviyesinde niteliksel olarak, fasulye fasulyesi, “Ritz” to Paris'te olduğu gibi, özel bir his verebilecek mahzenler tarafından sunuluyor.

Bununla birlikte, hizmet, kütle taşıma çubuklarını ayırt eden Sprüder da-Aara-ihren-tährer çeşidinin aşamasındadır. Şarap, yaklaşık 20 Euro için özel bir şey için bardak maliyeti; İsviçre fiyatları.


Mükemmellik sınıfında, her biri karşılık gelen şaraplara sahip beş ders geliyor, bu da dik ek ücretin bastırılmasına yardımcı olabilecek – kişi başına birinci sınıftan daha fazla birkaç yüz Euro. İsterseniz, öğle yemeği alakart da yapabilirsiniz.

Yerleşik broşürün menüsünde, örneğin, Ghackets & Hörnli (29 Euro için hackli erişte), Graubünden Salsize (sosis, 25 Euro) ve Basmati pirinç veya tavuk tikka masala ile domates lens-dhal gibi klasik Asya mutfakları vardır. Tüm bunları garip ve oldukça zengin bir iz bulursanız, haklısınız.

Solda bir buzul, sağda bir rezervuar


Ancak müzik burada tabakta değil, panoramik pencerelerin önünde çalıyor. Tren, Ren geçitinden geçiyor, böylece elektrik hala parıldayan dağ dere, yırtılma ve donma, Lihtenştiye ve Lake Constance'ın yeşil bir turkisi. Daha sonra ekspres, Graubünden'den Uri'ye geçişi işaret eden Oberalppass üzerinden 2033 metre yükseklikte yıkıyor.

Solda, devasa bir buzul dili taş krallıktan geçer, sağda bir rezervuar güneşte parlıyor, her yerde teleferikler sessizce kayar. İnekler yemyeşil alpin otları ve butterflowers üzerinde çiğnerler. Derin vadiler, yeşil yükseklikler ve tepe kaplı tepeler, yaz ortasında bile saf saf manzaradır. Trenler ayrıca soğuk mevsimde, daha sonra parlayan beyazda sihirli bir manzara ile çalışır.

Uri'de Realp ve Oberwald Im Wallis arasındaki 15 kilometrelik furkatunnelin arkasında, mavi yeşil su baloncukları olan başka bir nehir, rhône, Cenevre Gölü ve Akdeniz'e doğru yolda. Ve son olarak, öğleden sonra, Visp, Täsch, Zermatt: Gezinin hedefi, son istasyonu, her şey kalkıyor!


Zermatt, tuhaf piramit şekli ile Materhorn'un dibinde 1600 metre yükseklikte duruyor. Luis Trenker ile “The Berg Calls” filmi tesisi dünyaca ünlü ve zengin hale getirdi. Bugün her çocuk, 1908'de Theodor Tobler tarafından oluşturulan İsviçre Çikolata Bar Toblerone'u biliyor ve efsaneye göre üçgen parçaları Klein'daki stilize madde boynuzlarını temsil ediyor.

Gornergratbahn ile yaklaşık 3100 metreden devam edin


Demiryolunun iki gününden sonra yeterince tren ve sihirli dünyanız yoksa, elektrikle çalışan Gornergratbahn olan Zermatt'ta başka bir klasik otomobile ulaşırsınız. Bu raf demiryolu 1898'den bu yana yaklaşık 3100 metreye tırmanıyor.


İyi bir yarım saat sonra, Matterhorn ve Gornergletscher manzaralı muhteşem bir panorama ve Monte Rosa Massif'teki Dufourspitze de dahil olmak üzere birkaç dört bin kişi 4634 metre bekliyor.

Burada da: koşuşturma ve kozmopolit aktivite, ama aynı zamanda temel gözetim. Çünkü kimsenin onlarla doğal topluluğun sakinliğini ve güzelliğini bozacak gıcırtılı bir roller kasası yoktur.

İpuçları ve bilgiler:


Ne zaman sürüyorsun? Bernina Express ve Glacier Express Drive tüm yıl boyunca, kar kitleleri seyahat planlamasını bozabilir. Güney İsviçre'deki tren turlarının ana sezonu, Haziran -Eylül ayları arasında karsız aylardır.

Nerede rezervasyon yaptırabilirsin? Ameropa Demiryolu Turu operatörü, Chur'dan Zermatt'a altı günlük “Glacier Express Express”, Bernina Express'e Tirano'ya çift kişilik odada kişi başına 1131 avrodan (tren yolculuğu 2. sınıfı ile tüm yıl boyunca rezerve edilebilir). Moritz'den Zermatt'a (yaz aylarında yedi randevu) beş günlük “Glacier Express Birinci Class” gezisi, kişi başına 2199 Euro'dan (Ameropa.de) çift odada rezerve edilebilir. Ayrıca, örneğin St. Moritz'den Tirano'ya ve arkadan 70 Euro'dan (RHB.CH) Bernina Express ile kendi başınıza seyahat rezervasyonu yapabilirsiniz. St. Moritz'den Zermatt'a Glacier Express'te düzenli bir tek bilet 220 Euro (2. sınıf), 340 Euro (birinci sınıf) veya 806 Euro (Mükemmellik Sınıfı), GlacierExpress.ch

Nerede iyi yaşıyorsun? “Hotel Steffani” deki St. Moritz'de, merkezi bir yerde, 210 Euro'dan çift odalar, Steffani.ch. Matterhorn'un manzaralı bir rüya yerinde lüks dağ evi “Schoyegg”, muhteşem hizmet, birinci sınıf mutfak, 420 Euro'dan çift kişilik oda, Schonegg.Ch

Daha fazla bilgi: İsviçre Turizmi: MySwitzerland.com; Rhb.Ch (Rhätisches tren), glacierexpress.ch (Glacier Express), gornergrat.ch (Gornergratbahn).

Araştırma Ameropa tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımız şu adreste bulunabilir. go2.as/unabhaigkeit